Hoe kan ik er goed mee omgaan dat ik mijn vriend meer wil dan hij mij?

Ik heb nu ander half jaar een relatie. Maar ik wil veel vaker bij hem zijn, en leuke dingen met hem doen dan hij met mij. Als ik hem 2 dagen niet zie dan mis ik hem zo erg, dan denk ik alleen maar aan hem. Hij is natuurlijk hartstikke lief en hij hoort bij mij maar dit is gewoon het grote verschil: ik wil hem als mijn vriend en als beste vriend; de persoon waar ik alles mee kan delen en waarmee ik alles kan doen. hij wil mij niet als beste vriend omdat hij niet wil dat ik afhankelijk van hem ben. wat ik wel ben en geen problemen mee heb. En hij zal nooit veranderen hier in dus ik moet een manier vinden om hiermee om te gaan. een andere manier dan telkens erom huilen en het proberen te veranderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.9K

Antwoorden (8)

Je vriend wil niet continu bij jou zijn. Dat heb je te respecteren, hoe moeilijk het ook is. Als hij zegt dat je niet (te) afhankelijk van hem moet zijn, heeft hij wel een punt; hij neemt jou daarmee in bescherming, vind het juist mooi als jij naast hem ook een eigen leven hebt.

Probeer naast je relatie ook iets anders te vinden waarin je je liefde, energie en/of creativiteit kwijt kan: sporten, hobby's, andere vrienden of vriendinnen, uitgaan enz.

Als je je helemaal aan je vriend optrekt, kan dat op hem heel benauwend overkomen en dan is de kans daar dat hij alleen maar meer afstand van je gaat nemen. Dus zoek een balans tussen je relatie en de andere dingen in je leven en wees niet bang om alleen te zijn of hem te verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Reuze goed en ook mooi verwoord,+.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een dikke +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanx zondag & scarlet & chris.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Waarschijnlijk wil je vriend dat je zelf wat onafhankelijker t.o.v. hem staat en wil hij voor zichzelf wat meer ruimte om z'n eigen "ding" te doen.

Misschien dat hij ook een bepaalde vorm van bindingsangst heeft en dat hij nog toe moet groeien naar een volgende,diepgaandere fase in jullie relatie.

Het lijkt me duidelijk dat hij toch naast jou z'n eigen leven en z'n eigen interesses wil navolgen.

Je moet a.h.w. een manier zien te vinden om hiermee om te gaan ---zoals jezelf al aangeeft--- en jezelf de vraag stellen of jijzelf zo'n relatie wilt/aankunt.

Als je hier onder lijdt (emotioneel) moet je voor jezelf nagaan of je door wilt blijven gaan met deze relatie.

Beter eerlijk zijn tegenover jezelf (én je vriend) dan eronder lijden.

Toegevoegd na 5 minuten:
toevoeging:

je zou je ook meer kunnen richten op je eigen hobbies,zodat je focus die zo sterk op je vriend gericht is,daardoor wordt afgeleid:
ga leuke dingen voor jezelf doen,desnoods met één of meer vriendinnen.

Toegevoegd na 29 minuten:
toevoeging # 2:

Het erover praten met een goede vriend of vriendin over je zorgen m.b.t. je relatie kan misschien óók verhelderend werken,want dan wordt er wellicht eens van een héél andere kant naar gekeken.
Misschien kun je daar dan weer op verder borduren.

Blijf er in i.i.g. niet zelf continue mee tobben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas voor jou: Hij heeft gelijk.

Je moet nooit en echt never nooit, afhankelijk zijn van een ander, voor je eigen geluk.

Als jij je onafhankelijker gaat gedragen, dingen voor jezelf gaat doen, sterker wordt, dan zal hij jou meer gaan waarderen.

De manier om er mee om te gaan: Leer van jezelf te houden. Leer om een sterk, zelfstandig mens te zijn. Leer om je eigen ding te doen. Kies een eigen hobby, sport, activiteit, wat dan ook.

Daar zal jullie relatie alleen maar beter van worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderhandelen... jij wil meer hij niet... kom tot een compromis... Hij is iets meer bij jou en jij laat hem in de momenten dat hij niet bij je is volledig los. Dan ga je lekker iets doen met je vrienden, je familie of gewoon winkelen, een leuke cursus, vrijwilligerswerk of je zoekt een baantje.... Kan je hem een keer verrassen met iets spectaculairs zoals indoorskydiven.... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jullie "probleem" is ook nog dat je elkaar versterkt in je gedrag.
Als jij het kon opbrengen om ook eens geen tijd voor hem te hebben, komt uiteindelijk toch de dag dat HIJ zegt, goh wat zie ik je weinig de laatste tijd, jammer.
En als hij jou er iets beter van zou kunnen overtuigen dat je toch alles voor hem bent krijg je hopelijk gevoelsmatig meer ruimte.

Ik heb het gevoel dat het bijna nooit andersom is (dus hij wil meer contact en zij minder) maar met de loop der jaren (veel jaren helaas) komt dit voor de meeste stellen meer in evenwicht. En sorry, meestal omdat degene die zo close wil zijn dan ook toe is aan wat meer ruimte.

Je gevoel "dwingen" wat dit betreft is wel heel moeilijk dus het is wel heel goed, zelf andere bezigheden te zoeken maar wees niet boos op jezelf als je er toch nog (af en toe) last van hebt/houdt.
13 jaar geleden
Ik ken het probleem, ik heb hetzelfde gehad.
Ik moest mij wel aanpassen, wegens de afstand tussen ons, konden we elkaar niet zoveel zien.

Probeer dingen te vinden die leuk zijn om zelf te doen, een leuke hobby.
Uiteindelijk kom je er achter dat het ook best leuk en relaxed is om even alleen te zijn en te doen wat je zelf wilt.
Op het moment dat je dan weer samen bent, geniet je daar alleen maar meer van :)

Thuis zitten en verdrietig doen schiet je niets mee op, ga lekker naar buiten, een stuk fietsen of wandelen, zoek een leuk computerspel om te spelen, een goed boek om te lezen, of kijk een film.
Als je dit doet, heb je gelijk weer wat te vertellen als je samen bent: "Weet je welke film ik laatst heb gezien?"
13 jaar geleden
Het klinkt gek wat ik nu ga zeggen, maar als jullie al anderhalf jaar een relatie hebben lijkt het mij dat jullie niet het geschikte paar voor elkaar zijn. Jij bent een persoon die iemand nodig heeft die er gewoon lekker gezellig voor je is. En niets jij of hij moet veranderen, het moet gewoon klikken. Hoe gek je op hem bent, ik ben bang dat deze relatie niets gaat worden. Immers, als je echt gek op elkaar bent, wil je graag zoveel mogelijk bij elkaar zijn. Ik heb wat dat betreft dezelfde denkwijze als jij. Ga nog eens bij jezelf na of je dit wel echt wil!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop met af te hangen van andere mensen de enigste persoon die je mag vertrouwen ben jezelf jij bent de belangrijkste persoon die er is...

Hoe meer emotioneel zelfvoorzienend je bent hoe meer verliefder jouw partner op jouw wordt..

Denk dat je zal moeten leren om niet emotioneel afhankelijk te zijn op je partner en af toe hem moet missen.

Denk maar is aan alle pijn die het je deed als je afhing van mensen en hun goedkeuring zocht welke pijn?
BV verliezen van een partner hierdoor
Iemand zegt je iets negatief en het doet pijn omdat je van hem afhangt..
De pijn om geen complimenten te krijgen van je partner.
Enz..

Als je dat gedaan heb haal deze pijn boven als je teveel van je partner afhangt en zeg ik hang niet meer af van andere mensen en zoek hun goedkeuring niet