Ik probeer paar weken een vriendin te bereiken via telefoon en mail zonder resultaat, maar ze is wel actief op haar Facebook, wat zal ik nu doen?

Het kan dat ze geen behoefte heeft aan contact, maar ik weet niet goed wat ik nu moet doen of laten gaan? Heb ik een punt of een bord voor mijn kop?

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neemt ze nooit op? Ook niet als je met een andere telefoon belt?
Annswers
13 jaar geleden
Heb ik nog niet geprobeerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst met je eigen foon bellen... Geen gehoor? Dan 5-10 min. later bellen met een hele andere lijn, die niet bekend is. Weet je (bijna zeker) gelijk waar je aan toe bent als dit werkt... Praten is dan je eigen keus.

Het beste antwoord

Laat haar maar even met rust. Als je haar weer eens te spreken krijgt, in het echte leven of via internet of e-mail, zeg haar dan dat je al een aantal keer geprobeerd hebt contact te zoeken en dat ze niet reageerde en dat je een beetje ongerust werd. Niet om haar te claimen, maar gewoon, om leuk contact te hebben. Je merkt vanzelf wel aan haar reactie hoe het zat. Als ze erom heen draait, kun je je afvragen waarom. Dan is de vriendschap misschien niet zo close als je dacht. Als ze zich heel onverschillig opstelt: idem dito. Of misschien zegt ze wel dat ze geen behoefte had aan contact. Dan is ze eerlijk en merk je snel genoeg waarom ze dat niet wilde. Soms willen mensen gewoon even rust in de contacten met vrienden enzo.

Dat ze wél op facebook actief is, is eigenlijk haar privézaak. Daar zou ik niet over beginnen als ik jou was. Moet ze zelf weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

probeer het via facebook, en anders zou ik denken dat ze je niet spreken wil.
dan via prive bericht op facebook vragen of ze geen contract wil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer haar te bereiken met de boodschap dat je graag met haar in contact wil komen en dat al meerdere malen geprobeerd hebt, maar dat je niet weer of jouw berichten door haar ontvangen worden.

Vraag haar om toch een reaktie terug te sturen en zeg haar dat indien die reaktie negatief is, je haar wens zal respecteren en haar verder niet lastig zal vallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
`weer`moet natuurlijk zijn: weet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje dom van je vriendin. Ik zou daar altijd rekening mee houden. Waarschijnlijk heeft ze geen behoefte. Gewoon laten varen. Altijd de eer aan jezelf houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stuur een e-mail en vraag om een lees bevestiging zo kun je ook zien als je mail gelezen word.en kun jezelf daaruit een conclusie stellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms heb ik ook een paar weken geen zin in contact met een vriendin, simpel omdat ik met andere dingen bezig ben en geen zin heb om dieper in gesprek met haar te gaan. Ik kan zoiets wel tegen haar zeggen gelukkig maar soms heb ik dáár ook geen zin. Maar ondertussen zit ik wel even op Hyves......

Maak er niet zo een big deal van. Het leven is nu eenmaal zo dat je af en toe jezelf een beetje afzondert. Moet dan gelijk een vriendschap sneuvelen omdat je niet op commando beschikbaar bent? Kom op zeg...
Bronnen: