Waarom moet ik van vrouwen altijd het toiletdeksel naar beneden doen na het plassen?

Ik moet hem eerst omhoog doen en dan plassen en dan weer naar beneden. Dus feitelijk twee handelingen. Als een vrouw dan moet plassen hoeft ze niets te doen.

Het gaat mij niet om zeuren of attent zijn, maar om hygiëne. Ik stap een toilet binnen met de bril omhoog, ga plassen en doe hem met mijn vieze handen naar beneden. Als vrouwen gaan plassen en ze laten hem naar beneden staan, moet ik een vieze bril omhoog doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb jij het nu specifiek over het toiletdeksel (als in het gedeelte waarop je kunt gaan zitten om je sokken aan te trekken) of de toiletbril (als het ding waarop je plaatsneemt als je wat afval wilt lozen)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bril

Het beste antwoord

Vrouwen vinden het onaangenaam om met hun blote billen op het koude porcelein te zitten. Dat is de meest directe antwoord op jouw vraag. Of de vrouwen niet in staat zijn om te zien dat er geen bril is om hun billen te beschermen is een tweede, of zij niet in staat zijn om in te zien dat we de moeite nemen om de bril omhoog te doen is een derde. Uiteindelijk draait het om een beetje respect, het is een kleine moeite, van beide kanten. Met een kleine moiete geef je aan dat je aan ze denkt, dat je rekening houdt met hun gevoelens......en daarom blijf ik vrijgezel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dan ga jij toch ook zitten te plassen... En laat je niet de les voorschrijven door vrouwen... Ze zijn wel geëmancipeerd, maar moeten dan niet de baas gaan spelen hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind het niet meer dan normaal als je dat doet...

En anders moet je maar leren om zittend te plassen. Dan hoef je ook niets te doen verder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het er netter uit ziet als de bril naar beneden is.( en het ziet er nog netter uit als de deksel ook naar beneden is.)
buiten dat moeten vrouwen vaker naar de wc als mannen ook vaker wachten voordat ze naar de wc kunnen dus heel vaak gaan ze snel zitten. als de bril dan niet dicht is dan moet je toch weer enkele cm dieper gaan zitten als dat je verwacht. zie het als wanneer je denkt dat je nog een trede van de trap moet terwijl dat niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe 'm omhoog voor het plassen en mijn vrouw doet 'm naar beneden voor het plassen, ik zie echt niet waarom ik 'm ook weer naar beneden zou moeten doen, ze mankeren toch niets aan hun handen.
Je zou het nog extremer kunnen stellen (doe ik niet) dat als de vrouwen de bril niet omhoog zet jij het ook niet doet, dan mag iedereen de bril gewoon naar beneden laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jullie hebben de taken netjes verdeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn ook met 4 mannen in huis.
Hoewel ik de kinderen gezegd heb; als je niet richten kan, ga dan zitten man, dus die plassen meestal zittend.
Lekkere vraag voor bij de lunch maar dat terzijde.

Er zit wel een utiliteitslogica achter. Ervan uitgaande dat man en vrouw even vaak plassen zou de vrouw het in redelijkheid niet van de man kunnen vragen. De een doet het staand de ander zittend. Maar omdat beide sexen zitten poepen is het aantal keren dat de bril omlaag moet groter dan het aantal keren dat hij omhoog moet staan.

En dan eet ik nu mijn boterham verder op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook voor een man is het beter en gezonder om zittent te plassen ik doe het al jaaaaaren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom is het gezonder, Derk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij had mogen vermelden dat het met de prostaat van doen heeft.

http://www.google.nl/search?hl=nl&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&q="staand+plassen"+prostaat&btnG=Zoeken&meta=
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat serieus bij dat, omdat vrouwen zittend plassen ze nooit prostaatkanker krijgen. Vrouwen hebben geen prostaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@jjgjohn
Is jouw optiek de eerste link die je aanklikt na een zoekopdracht altijd de enige juiste?
Omdat vrouwen te lui zijn om de bril zelf omlaag te doen
:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn stelregel: laat de plee achter zoals je hem aantrof, en dat geldt dan ook voor de stand van de bril. In de praktijk betekent dit als man dat je vaak met de bril in de weer bent, maarja, is automatisme geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zittend kun je plassen, staand ook. Een vrouw kan maar één van de twee. Ze is dus in feite niet in de luxe. Dus zou je als man zijnde de luxe die jij hebt, niet te veel mee pronken. En dus de vrouw niet irriteren door haar 'jaloerse' gedrag.

Is dit het 'juiste' perspectief?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens!!! Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik heb jou vraag vroeger al eens gesteld aan verscheidene vrouwen en hun enige antwoord was dat ik dat uit beleefheid zou moeten doen. Ik denk dat dat dus het antwoord is op je waarom-vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn mannen (echtgenoot en drie zonen) hebben het zich (onder lichte druk) aangewend om op het toilet op de slaapverdieping zittend te plassen. Da's wel zo fijn voor mij, als ik midden in de nacht in het donker zeker weet dat ik direct kan gaan zitten. En zij hoeven in het donker geen zorgen te hebben dat ze niet goed richten. Op het toilet beneden, waar ook bezoek gebruik van maakt, doet ieder wat hij wil - bril omhoog of omlaag. Ik vind het niet erg om de bril omlaag te moeten doen. Wel vind ik bril omlaag netter staan.
En wat betreft hygiëne: "na gebruik van het toilet, handen wassen tot en met". ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat als ik niet in de gaten heb dat de bril omhoog staat, ik in de plee donder!
Ik heb hem voor de keus gelaten; of staan en zelf de wc schoonmaken of zitten en dan doe ik het. Hij zit en is er gelukkig mee ;-)