wat moet ik zeggen tegen mijn juf over mijn stomme tafelgroepje?

ik heb een heel stom tafelgroepje en ik wil dat tegen de juf zeggen maar ik weet niet hoe ik het moet zeggen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ODE ik vraag me dit ook af Oo

Het beste antwoord

je gaat na je juf en vraagt... juf kan ik u even spreken,
en dan zeg je haar dat jij je niet zo fijn voelt bij het tafel groepje en of dat je bij een ander groepje mag...
maar leg haar ook uit waarom..dat is belangrijk..
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en liefst als je alleen bent met de juf, niet als er andere kinderen bij zijn. even wat langer blijven hangen na school....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fijn dat je hebt geantwoord ik heb hier vast iets aan!je bent de winaar van mijn vraag!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor je antwoord ik heb er veel aan!

Andere antwoorden (6)

Zeg dat je bij kinderen zit met wie je tot nu niet zo goed op kon schieten en dat je graag een andere plek wil.

Maar ik zou het zo laten. Grijp dit moment aan om die kinderen beter te leren kennen en misschien vind je ze straks heel aardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de juf toe en geef aan dat je je niet prettig voelt bij de kinderen in jouw tafelgroepje. Leg uit waarom je ze niet aardig vind.

Houd er wel rekening mee dat het niet zeker is dat de juf je dan meteen in een ander tafelgroepje zet. Het kan ook zijn dat ze eerst eens met jou samen gaat kijken waarom je de kinderen niet aardig vindt, en wat jij, samen met je tafelgroepje, eraan kan doen om het wel gezellig te maken.
Als het echt niet gaat, en dat ook zichtbaar is in resultaten, gedrag etc. dan is het probleem groot genoeg om jullie, of in ieder geval jou, in een ander tafelgroepje te zetten.

Dus je zal het misschien eerst een tijdje aan moeten kijken, misschien passen deze kinderen wel beter bij je als je op het eerste gezicht denkt. Als je niet veel met elkaar omgaat, weet je natuurlijk ook niet veel van elkaar ;)

Als je jezelf er echt niet prettig bij voelt, is het natuurlijk belangrijk dat je dat wel laat merken en niet met het 'probleem' rond blijf lopen ;)

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je naar jou mening een 'stom' tafelgroepje hebt.. maar dat hoort bij het leven hé.. het is ook belangrijk voor jezelf om met andere mensen te kunnen omgaan.. dat houdt niet in vrienden worden maar wel met ze omgaan. In de bedrijfsleven(wat voor jou nu school is) kan je ook niet zeer kiezen wie jou collega's zijn.

Vraag jezelf af hoe lang je met hun moet zijn en mocht dat maar een maand of 2 zijn, dan zou ik zeggen.. maak er het beste van.. dan zijn kwaliteiten die je laten ook nodig zal hebben. En wie weet hebben jullie elkaar in de toekomst nodig.. dan is het wel handig om een goede kennis te hebben dan een vage vijand.. zij zullen het namelijk niet leuk vinden dat je ze stom noemt.

Belangrijk is.. 'Jij wordt geen beter persoon door andermans (naar jou mening) slechte eigenschappen te tonen.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk als volwassenen zeggen dat kinderen dingen moeten kunnen die zij zelf ook het liefst vermijden
gewoon vragen of de groepjes binnenkort misschien wisselen?zo niet of je misschien in een ander groepje mag omdat je het net zo leuk vindt met deze groep. ze zal echt wel luisteren naar je hoor. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we hebben net tafelgroepjes gewisseld dus dat kan nooit,dat kan waarschijnlijk pas na de kerstvakantie!
maar wel bedankt voor het reageren!
groet renf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is in ieder geval een overzichtelijke periode. je hoeft niet tot eind schooljaar...
Ga altijd naar de juf als je iets niet leuk vind of het niet goed gaat. Vertel haar waarom jij je zo voelt. En wat je graag anders ziet. Misschien kan de juf een oplossing vinden samen met jou of samen met het groepje. maar vertel altij waarom je iets vind en hoe jij je voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel belangrijk voor jezelf om dingen die je dwars zitten te uiten.
Neem je juf apart en vertel haar dat je je niet op je gemak voelt in het tafelgroepje.

Ik begrijp dat het een beetje eng voor je kan zijn maar je juf kan hier iets aan veranderen maar alleen als jij haar verteld wat je dwars zit.

Succes!