Ik schaam me voor m'n moeder.

M'n moeder laat heel veel scheten, ook als m'n vrienden en vriendinnen er bij zijn. ik schaam me dan dood!! wat kan ik hier tegen doen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (4)

Ga een gesprek aan met je moeder en zeg dat je je schaamt voor sommige dingen die ze doet, zoals scheten laten... Wanneer jij serieus blijft, zal je moeder het begrijpen en hiermee stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt vragen hoe het komt dat ze zo veel winden laat. Misschien is er iets mis met haar darmen. Dat bestaat echt hoor, die mensen kunnen daar weinig aan doen. Ze schamen zich daar heel erg voor.

Als het gewoon een onbeleefdheid van je moeder is, ja, dan lijkt het een beetje de omgekeerde wereld: een kind dat z'n moeder corrigeert.

Maar goed, het kan. Hoe ouder je wordt, hoe meer fouten je bij je ouder(s) ziet. Dan hangt het er heel erg van af hoe je het brengt. Meteen de botte bijl ('Ik schaam me dood voor je, stop met die schijterij of douw er een kurk in voor mijn part...') of met tact, zoals je misschien zelf ook aangesproken wenst te worden.

Hoe? Vertel netjes, zonder heftige emoties wat jou stoort aan haar gedrag: een ik-boodschap. Daarmee houd je het bij jezelf. Ga dus niet in discussie of het wel of niet gepast is om in gezelschap winden te laten. Vraag of ze daar iets aan wil doen. O ja, doe zo'n gesprek altijd onder 4 ogen. Nooit waar anderen bij zijn. O, was je al zo slim? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou het kunnen vragen aan je moeder, waarom ze het doet,, en dat jij je er niet gemakkelijk bij voelt ..
ook zou je het met je vrienden kunnen bespreken dat je moeder, scheten laat waar iedereen bij is, misschien begrijpen je vrienden het wel..
je zou haar kunnen vragen als ze een scheet voelt aankomen deze of even buiten te laten of in de gang, daar waar jullie niet zijn, ik heb een kennis gehad die deed het ook waar iedereen bij was haar dochter vond het verschrikkelijk, en ik ook , ik heb toen gezegd, ook vanwege de stank die in de kamer hing, of ze als ze een scheet voelde aankomen ff na t toilet wilde gaan, omdat ze bepaald niet alleen aan zich zelf moet denken, door maar te lopen blazen.
het hielp wel , als ze er een voelde , ging ze even na t toilet toe..misschien kan je dat ook met je moeder bespreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje decorumverlies!! Je kunt dit met alle respect voor haar opluchtende activiteiten bespreken en vragen of ze in gezelschap van jouw vrienden/vriendinnen dit niet wil doen omdat je je dan schaamt. Maak een deal hierover met een knipoog. Je zult haar soms moeten herinneren.
Je moeder is wel ontspannen, soms te...!