Zijn wij te oud voor kids.

Hallo, ik ben vader van 4 kids waarvan er nog 1 thuis woont. heb nu een partner met 3 kids en waarvan er nog 1 bij ons woont. dus 2 kids , 1 van 10 en de ander is 5.
We willen samen oud worden en trouwplannen zijn al gepland. Ons drang naar een kind van ons samen is groot.
Ik ben 46 en mijn partner is 41. We zijn nog jong van geest en uiterlijk en lichamelijk fit. de lft van mijn partner zet haar in twijfel. Ze wilt nog zo graag een kind en ik ook. we bezitten nog genoeg liefde om dit een kind te geven. ik persoonlijk vind liefde voor een kind belangrijker dan lft. als de moeder dit natuurlijk nog lichamelijk aan kan. in principe willen we niets liever als een kind van ons beide en staan er meer als 100% achter. Als een kind liefde krijgt van wat oudere ouders is dit in ons ogen toch niet slecht tegenover b.v een kind bij jongere ouders maar waar het thuis niet goed gaat. Wil dus hierbij aan jullie vragen wat jullie ervan vinden? In principe is de jongste kind in huis pas 5 jaar, dus qua lft kloof valt dit wel mee.
M.v.g Daddy.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (19)

Beste Daddy, ik zie geen bezwaren. Heb je hier wat aan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hi Daddy, ik ben ook akkoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, dat is niet echt aan ons om te bepalen: Als jullie je er beiden goed bij voelen, lichamelijk is het allemaal in orde en de gezinssituatie wordt niet negatief verstoord dan zie ik het probleem niet. Wellicht vooraf een arts raadplegen of het medisch verantwoord is, maar dat is het dan wel zo'n beetje.

Met andere woorden: Als het goed voelt, doen! Kijk, er zullen wellicht wat geluiden uit de maatschappij komen die over 'te oud' of 'al genoeg kinderen' beginnen, maar daar heb ik 5 engelse woorden voor: "Mind your own damn business!"

Kortom: Als het kan en jullie worden er gelukkig van: go for it!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jullie kinderen willen (en kunnen krijgen) gewoon doen.
Den eraan, er is wel iets meer risico op een aangeboren afwijking als de moeder ouder is....

ps. Ik ben ook niet de jongste ouder.....de jongste is geboren toen ik 42 was...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of jullie te oud zijn kan ik niet zeggen, wat ik wel weet is dat een vriendin van mij op jullie leeftijd nog kinderen heeft gekregen en haar man is ook een paar jaar ouder, en nu zeggen ze allebei dat het heel zwaar is om nog steeds kinderen in huis te hebben. zij is nu 56 en hij 62 en er zijn er nog 2 in huis van 14 en 17 jaar en hoewel ze heel veel van ze houden zullen ze toch blij zijn als ze de deur uitgaan.
Ook de vakanties is elk jaar een probleem, de ouders willen rust en de kinderen juist niet.
Dus denk er goed over na want wat nu leuk lijkt kan in de toekomst tegen vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+Eerlijk advies en goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mayflower en TrueBeauty, dankjewel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad
nu ben je beiden nog gezond, maar over 15 jaar als je kind aan het puberen is....
maar goed, jullie hebben al eerder pubers gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Mijn moeder was bijna 40 toen ze van me beviel en ik heb daar nooit problemen mee gehad. Inmiddels ben ik 24 en heb ik er nog steeds geen problemen mee! Het kan dus prima, zolang je er zelf achterstaat en er geen probleem van maakt zal dat het voor je kind ook niet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ervoor zou ik zeggen! Als het goed voelt niet langer wachten hoor. Anders heb je er misschien de rest van je leven spijt van.
Maar hou inderdaad wel goed in ogenschouw dat er bij een zwangerschap op latere leeftijd meer gezondheidsrisico's zijn, voor het kindje én voor je partner.
Heel veel succes en geluk gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
te oud ben je nooit, maar denk verder.. nu ben je 46, er zijn 2 kinderen thuis waar je nog van alles mee kan doen ..als jullie samen nog een kindje willen, dan ben je misschien inmiddels 47 of 48 jaar, en dan ga je denken ..hoe over 10 jaar,als dan ons kindje 10 is dan ben jij al tegen de 60 jaar,kan jij dan ook nog zoveel doen als nu met t kind van 10 jaar en die van 5 jaar...
ik wens jullie alle geluk van de wereld toe.. en ik ben geen tegenstander, t is jullie toekomst...denk goed na samen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begrijpen doe ik je niet. Voor het verwekken van een kind vraag je toch niet om raad bij "goeie vraag" !! Dit is een zaak tussen jou en je partner. Uit je verhaal maak ik op dat jullie heel veel van elkaar houden en beide nog jong van geest bent, allemachtig, waar wacht je dan nog op....
Ik ben zelf 65 jaar, heb twee kleinkinderen waar ik dagelijks mee voetbal, diverse activiteiten mee doe en ze behandel of het mijn eigen kinderen zijn. Met de oudste heb ik samen ons GVB (golf) gehaald en speel elke week een 18 hols. Leeftijd?? Pas op, uitstel is vaak afstel........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Qua opvoeden kan dat natuurlijk. Maar kijk eens of je wat statistieken kunt vinden over problemen van kinderen met oudere ouders. Dit geeft namelijk gemiddeld wel aan wat voor problemen je kunt ondervinden.

Bekend is bijvoorbeeld dat kinderen met hele jonge ouders (onder de 23) en oude ouders (boven de 35) gemiddeld vaker crimineel zijn. Bij oudere ouders is dit omdat ze zich niet meer kunnen inleven in de wereld van het kind en daarmee niet de sturing geven die het nodig heeft. En natuurlijk is dit gemiddeld.

Oftewel, bekijk het niet alleen vanuit het feit of jullie het graag willen, en of jullie het aankunnen maar ook of je het kind dat jullie eventueel gaat komen daarmee een eerlijke goede kans geeft in het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Statistiek, geweldig. Zo zijn kinderen van oude ouders ook vaker autistisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor mij een reden om geen derde te nemen
de tweede heeft Asperger, de kans op een geestelijk gehandicapte autist is voor een derde kind dan 1 op 3. overigens: volgens statistiek worden kinderen van alleenstaande moeders vaker crimineel. en gaat 1 op 3 ouders scheiden. dus statistisch gezien kan je beter nooit aan kinderen beginnen.
Als je wilt moet je het vooral doen, maar realiseer je wel dat bij het ouder worden van de vrouw het risico op kinderen met een handicap groter wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom heb je daar de goedkeuring van anderen voor nodig? Als jullie graag willen, ga er dan voor, en als het lukt: prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jullie het allebei willen, en als je het qua geld, tijd en ruimte aankan, gewoon doen! Leeftijd is een getal, wat belangrijker is, is hoe oud je in je doen en laten bent.
Ik ken mensen van 40 die echt oud zijn, en mensen van 60 die nog jong van hart en geest zijn.
Succes, en ik hoop over een tijdje hier de vraag te lezen: "Weet iemand leuke, originele namen voor een baby?"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn oma was 50 toen ze van mijn vader beviel mijn vader is nu 46 en mijn oma 96 daar is helemaal niks mis mee de lft en als jullie weten dat je goed voor dat kind kan zorgen zou ik het zeker doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zo veel ervaring en een partner waar je zielsveel van houd kan het bijna alleen maar mooi zijn. Besef wel hoe het er voor staat als je kind puber is (dan ben jij rond de 60) ben je dan nog steeds fit genoeg?
Ga op jullie gevoel af en bepaal dan wat je wilt. Iemand waar je zo veel van houdt een kind te kunnen geven moet wel voor veel waardering zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK woon op kreta en hier zie je heel vaak echtparen die in jullie leeftijd zijn nog een heel gezonde nakomer krijgen.
Jullie willen het beide en het is niet zo dat jullie niet weten waar jullie aan beginnen. Voor een kind maakt het niet veel uit hoe oud ouders zijn in hun ogen zijn we ja immers altijd al heel oud !!!
En zo kun je oudere ouders hebben die super modern zijn en jonge ouders die ouderwets zijn.
Dus waarom niet.? Ga er voor zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je 2 situaties voor:
1) je gaat ervoor en over 15 jaar heb je toch wat spijt hoe voelt dat?
2) je durft het niet aan maar over 15 jaar heb je DAAR spijt van, hoe voelt dat?

Met welke van de 2 "spijten" denk je NU dat je LATER de meeste problemen zult hebben.

Kies op basis daarvan
Succes
amigo
13 jaar geleden
Beste Daddy,
Je somt zelf al een aantal bezwaren op, maar trekt die gelijk ook weer in twijfel. Ik denk dat jullie er goed over nagedacht hebben en het enige bezwaar lijkt me de leeftijd van jouw toekomstig echtgenoot; dat is wel iets om goed over na te denken.
Mijn vrouw en ik zijn beide 45 (3 + 2 kinderen), hebben elkaar leren kennen toen we 37 waren en hebben toen vrij snel besloten dat we geen kinderen meer wilden (haar jongste was toen al bijna 7), maar sindsdien hebben we het er toch nog regelmatig over gehad. Het was geen afgesloten onderwerp en we zeggen wel eens tegen elkaar dat we wat dat betreft niets samen hebben, alhoewel we het naar buiten toe wel over "onze" kinderen hebben.
Ik heb een collega gehad die vorig jaar op haar 42e nog moeder is geworden en die nu denkt over een 2e van haar 2e man.
Kortom, als je er goed over nagedacht hebt, het beide graag wil en het fysiek ook kan zie ik geen bezwaren.
Veel geluk en succes voor jullie !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder was bijna 40 toen ze beviel van mijn zusje. Als jullie het allebei heel graag willen en het lukt om zwanger te worden, moet je het gewoon doen. Leeftijd maakt niet uit, je zegt zelf al dat het kind heel veel liefde krijgt. Gewoon doen wat jullie willen en niks van aantrekken wat andere mensen ervan vinden....het is jullie leven en jullie beslissing.