wat moet ik doen?

ik heb een kind van 7 maar heb geen geld meer. bij mijn familie kan ik ook niet gaan want die wonen in een ander land. ik weet echt niet meer wat te doen. HELP???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (13)

Ga naar de gemeente en vraag een bijstandsuitkering aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
en vraag meteen een voorlopige voorziening aan, anders duurt het allemaal veel te lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed punt van jou rieneke
Bij uw gemeente kunt u informeren naar de mogelijkheden van extra bijstand of een lening.
14 jaar geleden
Werk je al?
Zo neen; ga werken.
Zo ja; informeer bij instanties of ze je kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je geen geld hebt moet je wel Syls. En als hij/zij op school zit is er genoeg tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ik0weet0geen0naam:
Neen het is inderdaad lastig in deze tijd. Heel veel suc6 met het zoeken. En in die tussentijd proberen aan te kloppen bij instanties die je willen helpen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@syls: de vrager *is* geen kind van 7 maar *heeft* een kind van 7.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
syls...maak een afspraak bij Rick1234
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol Muts ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is werk genoeg, zeker als je wilt schoonmaken of de thuiszorg in wil en bij mensen thuis wil gaan schoonmaken.
Ook goed te combineren met kinderen omdat je onder schooltijden kan werken. Probeer dat eens.
Je kan een uitkering aanvragen. Voordat dit rond is ben je 8 weken verder om je in de tussentijd te kunnen redden kan je een voorschot aanvragen

Toegevoegd na 7 minuten:
Doe dit zo snel mogelijk want hoe langer je wacht hoe meer je misloopt.
Een uitkering gaat in vanaf de dag dat je het aanvraagt dus wacht je hier nog een week mee dan loop je alweer een heel bedrag mis!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zit in een erg vervelende situatie begrijp ik, vooral met je kleintje.

Het is erg lastig hier een specifiek goed antwoord op te geven aangezien de situatie niet helemaal duidelijk is.

Ga in ieder geval naar je gemeente. Zij kunnen je helpen met te kijken naar eventuele subsidies waar je recht op hebt, uitkeringen, etc.

Als je wel werkt maar in acuute geldnood zit, kun je je werkgever vragen om een voorschot op je salaris. Dit is natuurlijk een tijdelijke oplossing, want je zult dan de volgende maand minder loon ontvangen.

Het klinkt misschien raar om het advies te geven een lening af te sluiten. Dit moet je uiteraard alleen doen als je uitzicht hebt op een geldstroom waardoor je de lening uiteindelijk weer kunt aflossen. Maar als je nu zo weinig geld hebt dat je primaire levensbehoeften niet meer kunt betalen is dat misschien wel een optie. Je zegt dat je familie in een ander land woont. Misschien willen zij je wel helpen en kunnen ze je een kleine lening geven met geen tot weinig rente?! Zij kunnen dat gewoon naar je overmaken, dan heb je het een dag later. Als dat niet gaat, let er op dat je geen panieklening af gaat sluiten met absurd hoge rentepercentages.

Als je wilt voorkomen dat je geldnood structureel wordt, ga dan eens heel goed kijken naar je uitgavepatroon. Schrijf eens op wat je allemaal uitgeeft, tot in de kleinste details. Je zult dan al snel merken dat veel dingen onnodig zijn of goedkoper kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp dat je alleenstaand bent. Is er een vader in the picture die misschien financieel kan meehelpen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alhoewel ik persoonlijk van mening ben dat je verantwoordelijk bent voor jezelf, kun je de vader dwingen tot het betalen van alimentatie. Hij heeft immers het kind verwekt en zal dus ook een deel van de kosten moeten betalen. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, kun je hier eens heen bellen om te kijken waar je recht op hebt.
* Wat maakt het uit waar je familie woont. Ook al wonen ze naast je, als je geen band mee hebt zullen ze je ook niet helpen.
* Ga naar de sociale instanties van je gemeente en leg je situatie voor. Als je er voor in aanmerking komt zullen ze je helpen. Dat hoeft heus geen 8 weken te duren. Je kunt ook een voorschot krijgen.
* Laat je herscholen, zoek werk, onderneem in ieder geval acties die tot verbetering van je situatie leidt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar was ik al bang voor, maar dan had je het in je vraagstelling wat anders moeten formuleren.
Werk zoeken en geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lees de voorgaande reacties goed door en ga morgen gelijk naar het gemeentehuis.blader de plaatselijke krantjes door voor hulp in de huishouding,en zoek een vaste baan.heb je misschien overbodige spullen?zet ze op marktplaats...
maar morgen om 9 uur op de stoep staan bij de gemeente dat moet je als 1e doen....
verzamel al je gegevens...wat je betaald aan vaste lasten,zorgpremie enzovoort,neem ID mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoop niet dat ze onder de rivieren woont want daar is morgen niemand aanwezig bij de gemeente ivm carnaval :(
Misschien is thuiswerk iets voor je.
En maak een uitgaven plan eventueel met hulp van de gemeente, sociale dienst enz.
Heel veel sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hie deze site iets voor jou.
Je moet toch gaan werken hoor, als je rond wilt komen.

http://www.happymoms.nl/rondkomen-als-alleenstaande-moeder.html

Sussec.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf ook moeder en werk full-time omdat dit nu eenmaal financieel moet. Je kan je kinderen dan bij de opvang brengen en bij een erkend opvang of gastouder krijg je het meeste geld terug van de belasting. Zolang je geen werk heb zou ik eerst een uitkering vragen, en daarna zo snel mogelijk opzoek naar werk. Het mooiste zou zijn een baan waar je in kan groeien. Laat je eens informeren bij het CWI en ook naar opleindings mogelijkheden. Bijvoorbeeld werken en leren tegelijk dat doe ik nu ook nog op me dertigste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een hele lastige situatie, zeker omdat je ook nog verantwoordelijk bent voor een jong kind.
Je moet op zoek naar eerst op zoek naar woonruimte en financiële hulp. Daarna op zoek naar werk en opvang voor je kind.

Meestal heb je je leven niet weer één, twee, drie weer op de rails, maar er bestaan instanties die je kunnen helpen.
Je kunt het beste hulp vragen bij het maatschappelijk werk van de welzijnsorganisatie van de gemeente waar je in woont. Deze kunnen voor je uitzoeken welke hulp jij op dit moment kunt krijgen en hoe jij weer grip op je eigen leven en dat van je kind kunt krijgen.

Ik wens je in ieder geval sterkte in deze vervelende situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga morgen naar een uitzendburo voor callcenter medewerkers dan ben je overmorgen aan het werk..je wordt per week betaald en met tweetjes van dat salaris moet je kunnen rondkomen ook al is het niet ak teveel.. je kunt in ieder geval op wisselende tijden werken..
Kom op: werk is er altijd als je echt wilt en in echte nood zijn er instanties genoeg die je even op weg kunnen helpen.. En zijn er geen vrienden die even kunnen bijspringen?