waar spelen kinderen van 1 het liefste mee?

mijn zoontje is over 3 weken jarig (1). en iedereen vraagt wat ik voor hem wil hebben.
hij heeft nog niet zoveel speelgoed.
ik wil zelf een soort loopautootje/fietsje voor hem kopen die met hem meegroeit zeg maar.

maar wat kan ik aan de familie vragen. wat vinden die kleinen nou echt leuk om mee te spelen.
ik vind alles in de winkels er leuk en schattig uitzien, maar wie heeft ergens ervaring mee? wat vind iemand van 1 nou echt leuk haha

2.9K

Het beste antwoord

De eerste verjaardag van het kind , zegt het kind nog niet veel. Vaak vindt hij het papier van het cadeautje interessanter dan het cadeautje zelf. Voor jou is deze verjaardag belangrijker dan voor je zoontje.

De keuze van een loopfiets/auto is een goede keus. Voor de familie kun je voor goed en duurzaam speelgoed kiezen, waar hij misschien nu nog niet zoveel oog voor heeft, maar waar hij jaren plezier van kan hebben.
Ik denk hierbij aan een houten treinrails
Een vormenstoof (zie afbeelding)
Houten insteekpuzzels (zie afbeelding)
Duplo
Prentenboeken
Een loopkar
Een bal
Speelgoed om mee te stapelen, zoals stapelbekers of blokken.

Misschien kun je op deze site nog wat meer ideeën vinden: http://www.spelendwijzer.nl/shop/Dreumes-1-2-jaar-c-77.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

kijk hier staan ook wat antwoorden op.!
http://forum.viva.nl/forum/list_message/762773
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lege dozen en ritselend papier vinden ze hel leukst, maar daar schiet je niets mee op.
dingen voor in bad misschien, ook leuk deze zomer voor buiten, of een vlag voor op zijn fiets.
duploo van lego kan misschien ook al
13 jaar geleden
Op die leeftijd kunnen ze net lopen, dus een loopwagentje die hij van jou krijgt is een goed idee.

Maar er zijn ook hele leuke houten loopfietsjes. Weliswaar duurt het even voordat hij erop kan, maar ze hebben er heel lang plezier van.

Daarnaast bestaan er wasco-blokken, die kleine kinderen in hun knuistjes kunnen houden en zo op papier kunnen krassen.

Een activity center is ook altijd leuk voor ze. Zo leren ze ontdekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hobbelpaardje is ook erg leuk als ze 1 jaar zijn.
Of een gewone leuke bal om achteraan te kruipen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er ruimte voor hebt in de tuin is een schommel erg leuk, onze dochter zat er al voor ze een jaar was in en vond het geweldig.
Ook een zandbak is erg leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk ook vooruit. Vraag bijv. een slee of iets voor in de tuin (glijbaan, schommel, zandbak).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een strandbal vinden ze leuk, daar kunnen ze binnen en buiten mee spelen. Houten blokken doen het ook altijd goed. Een leuke knuffel, of een kartonnen boekje. Een leuke pet voor als de zon schijnt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een loopkarretje
grote blokken
puzzels
sorteerdoos
grote auto's
pop met poppenwagentje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duplo, duplo en duplo. Houten trein (ikea), kun je klein mee beginnen en speelt hij er mee, later uitbreiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Duplo, onverslijtbaar en werd bij mijn jongens dagelijks mee gespeeld, leuke is dat je het altijd kan uitbreiden en ieder kan een pakketje kopen in verschillende prijsklasse.
Hier de absolute speelgoed topper allertijden :)
Die oudste kreeg van ons een hobbelpaard en ze zit er nu nog steeds op (ze is nu 3,5).
De jongste van ons was helemaal dol op een een of ander bakje/tasje waar ze steeds dingetjes in deed en er dan weer uithaalde. (daar was ze dan echt heel erg lang druk mee)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
opa gaf onze dochter een pak rijst. Ze heeft heerlijk zitten rammelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van ons is nu 2. Toen ze 1 werd vroegen we om geld niet bij allemaal, maar het is soms leuk om samen met je peuter te gaan winkelen.

Dus tip is als je echt niet weet en je wilt geen overbodig en onnodig speelgoed in huis, gewoon geld vragen of bonnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-Blokken
-lego
-bal
-die hele kleine knuffeltjes van ikea
( vinden ze zo prettig om vast te kunnen pakken)
-houten Motoriekspel
-blokken-set met vormpjes en kleurtjes

suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze dochter is onlangs 1 geworden. Aangezien wij het afgelopen 1e jaar al enorm verwend zijn met speelgoed, hebben we ervoor gekozen om het bezoek te vragen om kleding, boekjes, cd's. De wederzijdse ouders hebben een wat groter cadeau gegeven (hobbelpaard en eerste paar echte, goede schoenen) en de ooms en tantes ook (loopfiets en blokkenwagen). Maar verder zaten we niet zo te wachten op nóg meer speelgoed, er ligt nog van alles in de kast waar ze in de loop van komend jaar pas voor het eerst mee kan spelen. Zelf hebben we een houten puzzel gegeven, emmer/schepje//vormpjes voor in de zandbak, en als praktisch ding een huif op onze bakfiets.