wat is het beste aanpak voor driftbuien?

mijn neefje van 3 heet regelmatig op een dag last van driftbuien.
meestal negeer ik hem maar zelfs dat werkt niet even op de gang afkoelen werkt ook niet op zijn kamer ook niet hij breekt letterlijk alles af. hem even vastpakken ho maar werkt ook niet niks helpt tot nu toe.
hij heeft he zo extreem alles gaat kapot maakt niks uit of het nou een ruit is of iets .
als hij een driftbui heeft is het gelijk ongeveer 8 a 10 minuten lang dan 4 minuten rust en dan weer hetzelfde
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net alsof er niks gaande is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dochter (nu 6) had ook driftbuien op die manier. Sloope ook dingen, maar gelukkig niet zo erg als bij de vraagsteller. En daarna doen alsof er niks aan de hand is. Zij is echter absoluut niet autistisch. Ze kon zichzelf gewoon niet uiten in de periode dat ze die buien had. M'n stiefdochter heeft wel autisme (asperger), dus ik weet van de hoed en de rand. Die heeft nooit driftbuien gehad (weigert wel van alles, maar op een heel rustige manier).

Het beste antwoord

Het is handig als je er achter kunt komen waar hij zo driftig van wordt.

Als het te maken heeft met het verschil tussen jouw en zijn wil, dan helpt het niet om met hem in discussie te gaan. Die verlies je altijd omdat er met hem niet te discussiëren valt. Zijn verstandelijke vermogens zijn nog niet voldoende ontwikkeld voor argumenten.

Wat wel helpt is de discussie voorkomen door hem af te leiden. Never nooit met je hakken in 't zand, want dat kan hij ook. Sterker nog, dat is het enige wat hij kan en dat heb je wel gemerkt aan z'n driftbuien.

Blijf rustig, leid hem af met heel iets anders en kleed je opdracht (of dat wat jij wil) anders aan. Ga niet aan hem vragen of hij dat wil doen, want dan geef je hem de ruimte om nee te zeggen. Als hij 'nee' zegt, kom jij weer met je 'ja' en dan heb je de poppen weer aan het dansen.

Dit is overigens maar 1 reden waardoor hij driftig kan worden. Drift is meestal een teken van onmacht. Ontdek waar hij zo onmachtig in is.

Succes en wijsheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijn zoon heeft dat ook gehad. Het bleek na een aantal testen dat hij Asperger heeft. Na een cursus "sociale vaardigheden" en met medicijnen is het gelukkig over. Misschien moet je er eens met een arts over praten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit lijkt inderdaad op een aandoening, die medische hulp verdient/noodzakelijk maakt. neem contact op met de huisarts.
de gewone huis tuin en keukenmiddeltjes tegen drift werken hier niet meer.