Welke weg kan ik bewandelen zodat mijn kleinzoon het beter krijgt

mijn dochter woont met vriend en zoon in een jongerenwoning.
indeling kamer met open keuken en 1 slaapkamer en douche/wc.
mijn kleinzoon slaapt bij hun op de kamer op hoogslaper
ze wonen echt heel erg klein.
Ook een tuin hebben ze niet dus de kleine kan bijna niet lekker buiten spelen zonder toezicht want ze wonen aan een drukke weg in een jongerencomplex.
Schrijven op woningen werkt niet imv loting en het feit dat mijn dochter 30 is, urgentie verklaring hebben ze geen recht op omdat ze buiten hilversum en bussum zou moeten schrijven maar vanwege werk, opvang kind en opleiding dochter en vriend is dit niet te doen
We zijn nu op zoek naar een mogelijkheid om aan een grotere woning te komen
Zodat de kleine zijn eigen kamer kan krijgen en dus niet gestoord word in zijn slaap door mama en vriend en lekker de ruimte heeft om te spelen.
Haar vriend heeft inmiddels de boel zo in kunnen richten dat er nog enigzins ruimte is maar dat is meer loopruimte.
We zoeken nu naar een betaalbare oplossing of de mazen in de wet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou uw dochter aanraden om een afspraak te maken met de afdeling huisvesting van de gemeente waar zij nu woont en het probleem voorleggen. Als je dertig jaar bent en moeder van een klein kindje, dan heb je volgens mij gewoon recht op een volwaardige woning. Vraag het eens na bij de gemeente en maak een afspraak! Stap desnoods naar de wethouder en bespreek het probleem met hem of haar. In urgente gevallen als deze is er vast wel iets te regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Waar een wil is, is een weg, ivm werk niet buiten Hilversum willen wonen is een beetje een zwakke reden, opvang kind OK maar ook dat is anders te regelen. Een urgentieverklaring is dus wel degelijk mogelijk. En niet schrijven op woningen omdat je denkt dat het toch geen nut heeft is nou niet bepaald een goede werkwijze. Blijven schrijven en je maakt het meest kans, niet schrijven = geen kans! Dus BLIJVEN schrijven!

Let wel, ik zeg neit dat het makkelijk is maar hoe klein de kans ook je moet het toch proberen.

Je zou nog kunnen kijken naar particuliere verhuurders maar dat is vaak een duurdere markt.
Het is geen ideale oplossing maar anti-kraak is ook een mogelijkheid.
Er zijn ook goedkope(re) koopwoningen met de 'Koop Goedkoop' regeling, zou een optie kunnen zijn. Moet vaak een hoop gebeuren aan die woningen maar 1e prioriteit is meer ruimte, wat verf en vloerbedekking hoeft niet veel te kosten en badkamers verbouwen enzo..... ik zou zeggen, als het functioneert en niet lekt... dan komt dat later wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is een hypotheek wel mogelijk, ook zonder vast contract, wanneer er tenminste iemand garant voor haar staat maa rik kan natuurlijk niet bepalen of jij dat voor haar kunt.
www.directwonen.nl of
www.kamernet.nl (ook appartementen)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij kamernet moet je reactietegoed kopen. daarna reageer je, en dan hoor je niks meer. mijn zoon heeft dat ene jaar gedaan, hoop geld gekost en niks opgeleverd alleen een hoop spam.
Misschien is woningruil een optie.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn mensen die graag kleiner willen wonen en anderen juist groter. Met woningruil kan dit geregeld worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier ongeveer zelfde probleem. We hebben 2 slaapkamers en 2 kids. Sinds 2 weken slaapt mijn dochtertje nou bij mijn zoontje op de kamer. We hebben ontzettend vaak contact gehad met de woningbouw, maar we moeten maar gewoon blijven reageren op grotere woningen. Nergens recht op, en kopen kunnen we niet. Ik heb me er nu maar bij neergelegd. Verloren energie om me daar druk over te maken. Ze zou kunnen proberen om particulier een woning te kunnen huren van iemand die zijn woning al een tijd te koop heeft staan. Als ze onder een bepaald huurbedrag blijft ( geloof 645 euro ) dan kan ze nog huursubsidie krijgen. Geloof dat er nu ook subsidies zijn voor degene waar de koopwoning van is?? Even navragen bij de gemeente of een advocaat.

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had dezelfde situatie ik woonde in een 2 kamer appartement met mijn ex en twee kids.
Heb toen gelukkig een hypotheek kunnen nemen voor een ander huis.
Vast contract is niet nodig, wel een intentieverklaring.
Maar ik neem aan dat je dochter al op gesprek is geweest bij een hypotheekadviseur?

Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat bij ons in de woonplaats de makelaars lange leegstaande woningen ook wel eens verhuren. Neem dus eens contact op met een makelaar. Nadeel lijkt mij wel dat je nooit weet wanneer het huis verkocht wordt en of dat daar afspraken over zijn weet ik niet.