Iemand met adhd,wat voor voedsel kan zo'n persoon wat rustiger maken?Of drinken of iets anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou denken in ieder geval alles met suiker vermijden, omdat je van suiker sowieso al drukker wordt. Maar of dat bij ADHD'ers ook zo werkt, weet ik niet.

Het beste antwoord

Over het algemeen wordt gekeken van welke stoffen zo iemad extra druk wordt (suiker bepaalde kleurstoffen etc.)

Toegevoegd na 10 uur:
Voor jonge kinderen is structuur en regelmaat heel belangrijk en ouders die geduld kunnen opbrengenm incasseringsvermogen bezitten, doorzetters zijn en heel veel liefde aan de druktemakertjes kunnen geven of andere mensen die kwaliteiten bezitten en zich met veel toewijding over deze kinderen ontfermen als die ontbreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 voor jou thanks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tnx but it`s my job.

Andere antwoorden (9)

Het schijnt dat het innemen van capsules met visolie goede resultaten hebben bij kinderen met ADHD, of andere drukke kinderen met concentratieproblemen. Toch zijn de ervaringen hiermee wel wisselend, weet ik ook uit persoonlijke verhalen van mensen uit mijn omgeving.

Een interessant artikel over kinderen met ADHD en voeding is dit: http://www.nice-info.be/benl/assets_db/ITEMSKEYWORDS2/items/documents/01nutrinews_0908adhd.pdf

Uit deze tekst kwam ook het volgende:
In verschillende studies wordt geopperd dat het plasma
en de celmembranen van de rode bloedcellen van kinderen
met ADHD lagere concentraties aan bepaaldeessentiële vetzuren hebben in vergelijking met deze van een controlegroep. Dit doet vermoeden dat tekorten mede aan de basis kunnen liggen van deze problematiek. Als eerste maatregel dringen zich desgevallend gezonde voedingsgewoonten op. De inname van EPA en DHA bij kinderen blijkt trouwens in het algemeen ondermaats door onder meer te weinig (vette) vis op het menu. De algemene aanbeveling is om 1 tot 2 maal per week vis te eten en regelmatig ook voor vette vis te kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
ik word altijd rustig van een goede vleesmaaltijd

( ex adheder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
super plus 1 hee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ex-adhd'er bestaat niet! Het is geen ziekte wat te genezen is. Of je hebt adhd tot te dood ons scheidt of je hebt het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1/3 geneest wel degelijk, 1/3 houdt het maar kan er gewoon mee functioneren en 1/3 blijft probleemgeval, maar daar is met os medicatie ook nog heel veel aan te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
adh is echt niet te genezen!!!!! Geloof me nou, de media heeft het altijd alleen maar over drukke kinderen. ADHD wordt vaak pas op volwassen leeftijd ontdekt, en niet in de kinderjaren!!!! adhd is geen ziekte dus kan het ook niet genezen. Drukke kinderen in deijskast zetten dan genezen ze ze wel van hun druk gedrag, maar druk zijn is geen adhd. Jet je zit er helemaal naast. Niet de vingers wijzen op onschuldige drukke kinderen, of beter gezegd, ouders die zijn kinderen niet op kunnen voeden. Maar naar adhders kijken als ze volwassen zijn,eerder is adhd niet vast te stellen omdat het meestal niet lichamelijke drukte is maar de onrust van binnen,en in de koppie, daarom raken adhders verslaafd aan alcohol, drugs, en tijdens het afkicken komen ze er meestal pas achter dat iemand adhd, borderline en ptss heeft. De afkick kliniek stroomt er van over met deze mensen. En daar hoorde ik ook bij en Nee ik schaam me niet. Ik was alleen de enige die niet in de criminaliteit was beland maar jaren 7 dagen in de week weerkten achter en voor de bar, en door de week overdag ook nog een baan had. En nu volledig arbeidsongeschikt ben. want adhders kunen niet tegen drukte en stress. maar zo heeft ieder gek zijn gebrek en elke maf rijd in een daf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de GGZ, waar we komen omdat we een kind hebben met ADHD, is bovenstaande waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben ook al jaren vaste klant bij het ggz en bij verslavingszorg instelling Novadic-Kentron. Ik heb bij het ggze ook een beklacht gedaan dat ze meer met ervaringsdeskundigen moetengaan werken en niet met hun theorie praatjes waar de zorg niet bepaald beter door wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
adhd had in de middeleeuwen nog een functie ( tenminste dat deredeneer ik ) het wegrennen voor vijanden werkt beter en bijv heel de dag op een land staan scheppen ook tegenwoordig echter leven we vaak zittend en moeten ineens stil zitten en je concentreren dit gaat beter als het kind stil en rustig is .... nu bij adhd spreekt men sinds kort ineens van een ziekte waar ik het ook niet helemaal mee eens ben maar als een kind medicijnen krijgt echter ( wil de contradictie schijnt ) verhogen de leerprestaties echter wel door het rustgevende aspect
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 maat hoe gv verslaafd ben jij je heb afkickmiddlen nodig zie je nog wel buitenlucht?
Ik heb adhd en anorexia, en met voedsel heeft het allebei niks te maken, vroeger zeiden ze dat je als adhd'er geen winegums en cola flesjes mocht eten want dan werd je drukker, maar dat is een fabel, want dit wordt gegeten als je ontwenningsverschijnselen hebt van de cocaine verslaving. Dat hoort nu eenmaal bij adhd, dus het enige wat een adhd'er rustig maakt is rita of cocaine( maar dat laatste raad ik je wel af, want het is geen pretje als je in een afkickkliniek moet zitten). Ik ben een ervaringsdeskundige
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heftig Mozes plus 1 ook je reactie hierboven wist ik niet thanks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ha ha schuurt de maag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deels met je eens, maar in voedingsmiddelen kunnen wel stoffen voorkomen die voor extra prikkeling en dus drukte kunnen zorgen. Ritalin wordt veel voorgeschreven dus gaat het tegen.
Tegen mij is nog nooit gezegd dat ik iets wel of juist niet moet eten of drinken, dus ik denk niet dat voedsel iets te maken heeft met adhd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of iets anders? Wat SLECHT is maar wel werkt is een harde hand. Vroeger toen ouders nog sloegen als kinderen niet luisterden had bijna niemand adhd. Je was druk en als je ouders zeiden dat je daarmee moest stoppen stopte je om geen klappen te krijgen. Ik rende een keer door het huis toen mijn vader op bed lag en hij kwam uit bed en vroeg aan mijn moeder "Waar is ze?" en ze wist het niet want ze stond te koken. Ik had me snel verstopt náást de bank want ik wist dat mensen niet verwachten dat een kind zich op zo'n simpele plek verstopt en hij zag me dan ook niet. Maar uit medelijden dat hij me niet kon vinden toen hij liep te zoeken stak ik expres mijn voetje uit zodat hij me zag en toen kreeg ik een pak op mijn billen. Als ik druk was en liep te rennen als we bij oma waren zei hij altijd "nu hou je op en anders ga je over de knie maakt me niet uit wie erbij zit". Naar iemand die hard kan meppen luister je wel of je nou adhd hebt of niet. Ik heb een soortgelijke stoornis dus vragen of ik op wilde houden werkte niet. Zal ik je nu het antwoord geven waar ik zelf achter sta: accepteer het kind of degene met de stoornis zoals hij is en doet, het is natuurlijk irritant maar het is niet zijn schuld en als je daar begrip voor hebt irriteer je je al minder. En als je zelf degene bent voor wie je het vraagt accepteer dan jezelf want al die energie van adhd kun je ook als een voordeel zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men is nog volop bezig met dit uit te zoeken, maar volgens enkele recente onderzoeken is het verband tussen ADHD en voeding belangrijker dan tot dusver gedacht werd.

Maar....
Aan ouders wordt ten strengste afgeraden om zelf te gaan experimenteren met voeding en diëten: daarvoor is de hele materie te complex!

In Nederland bracht het OnderzoeksCentrum voor Hyperactiviteit en ADHD in Middelburg onlangs ook gegevens naar buiten over het verband tussen ADHD en voedingspatroon. Bij meer dan zestig procent van de kinderen met de hyperactieve stoornis zouden de klachten ,,opmerkelijk'' verminderen als ze een aangepast dieet volgen. Veertig kinderen hielden zich drie weken lang aan een zeer streng dieet, waarin onder meer kleur- en smaakstoffen, sinaasappels, noten, melk en eieren taboe waren.
Het heeft er alle schijn van dat ADHD-patiëntjes bepaalde voedingsmiddelen niet goed kunnen verwerken, wat een, biochemisch, negatief effect kan hebben op de zogenaamde neurotransmitters. dat zijn 'boodschapperdeeltjes' die onder meer het gedrag aansturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er wordt beweert dat er in kalkoenvlees een stofje zit waar je rustig van wordt.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het maar zo eenvoudig. Er is geen voedsel waarvan een rechtstreeks verband is aangetoond met rustig of druk gedrag, ongeacht wat mw. Pelsser of anderen in Middelburg mogen beweren.
Voedsel heeft maar een heel beperkte invloed op je welbevinden (op alcohol en cafeine na dan) en al zeker niet op je gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nog nooit aangetoond dat ADHD een relatie heeft met eten. Ik heb een zoon (en een man) met ADHD en we hebben van alles geprobeerd. Zonder resultaat.