Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom luisteren kinderen (bijna altijd) wel als je tot drie telt?

En niet als je gewoon zegt dat ze moeten kappen omdat je anders boos wordt..

Wat is de kracht van 1, 2....... en nu snel! etc..

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

(ik ben zelf een kind) en als me moeder tot 3 telt weet ik zeker dat als ze 3 heeft gezegd ik straf krijg. En niet ieder kind houd van straf dus luisteren ze naar 1...2...3...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Omdat ze wel weten dat er dan iets komt wat ze niet leuk vinden. Meestal een straf in wat voor vorm dan ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iedere generatie heeft zijn eigen manier(en).
Mijn ouders zeiden: en nou zeg ik het niet meer, en dan wist ik dat het menens was.
Maar het werkt alleen als je consequent bent in je vermaningen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je dan een spelelement erin brengt. Wat is er leuker dan iets te doen als iemand aftelt? Leuk spelletje toch? Met andere woorden, ze geloven nog steeds niets van wat je zegt, maar ze doen gewoon mee met je spelletje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kinderen houden van duidelijkheid en structuur. Dus als je zegt dat je gaat tellen, weten ze direct waar ze aan toe zijn. Mijn ervaring is dat je beter kunt tellen tot 5, want de 3 is te snel bereikt en dan hebben ze niet veel tijd om te gehoorzamen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je tot drie telt, stel je, een voor het kind, duidelijk begrijpbare grens. Het kind verwacht dat er sancties komen als het niet binnen die drie tellen geluisterd heeft. Maar...... als je dit kunstje te vaak doet en er geen sancties aan verbindt, heeft deze manier van optreden snel geen effect meer. Het kind gaat gewoon door met waar het mee bezig is. Daarom halen ouders van tijd tot tijd dit trucje uit de kast en sorteert dit steeds korte tijd het gewenste effect.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gaat niet om de 1,2, 3 als je ze zou opvoeden met 3,2,1 of een ander "commando" als gewoonteritueel zal dit ook lukken.Bv. als ik tot aan de deur ga, wil ik dat jullie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij mij heeft het vroeger nooit gewerkt...

Maar je moet wel duidelijk zijn en consequent blijven tegen kinderen. Want een kind zal altijd de grenzen van het eigen kunnen opzoeken. En dat botst wel eens met de ouder...

Het maakt op zich niet uit welk comando je gebruikt, zolang je maar duidelijk maakt dat grenzen zijn berijkt. Ook al weet je dat het kind diezelfde dag, of de dag erop zal proberen weer over die grens te gaan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je het eens bent gaan gebruiken. Als je bij jongst af aan tegen een kind zegt. KAPPEN!!! 2e keer niet luisteren? Een corrigerende tik geven. Dan nog niet luisteren? Een straf geven zodat ze er zelf last van hebben en jezelf er gemak van hebt. Vroeg naar bed bijvoorbeeld!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het je dan menis is.

Bij mijn kinderen werkt het wel. Als ze kappen horen, en het niet doen, weten ze dat er straf volgt.

En kinderen zijn zeer opportunistisch. Ze willen geen straf. Dat benadeelt hun.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding