kan mijn ex contactverbod eisen tussen onze dochter en mijn nieuwe vriend?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jouw nieuwe vriend slecht is voor jullie kind kan hij het wel proberen, het is aan de rechter dan om te bepalen hoe reëel dit is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor onze dochter van mijn ex en ik is hij zeker niet slecht maar hij heeft iets doms gedaan waarvoor er een klacht is neergelegd maar ze niet kunnen bewijzen dat hij meer gedaan heeft of dat hij zegt. Maar ik heb wel een melding gekregen van zijn advocaat dat hij dit wel zou kunnen. Maar dit moet toch via een jeugdrechter ofzo en hoelang zou dit dan kunnen aanslepen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal allemaal nog wel los lopen. Tenzij die klacht over bv kinder misbruik gaat bv.
Een rechter legt niet zomaar een contact verbod op.

Antwoorden (3)

Dat is erg onwaarschijnlijk. Het zou immers het contact tussen u en uw dochter veel moeilijker maken. Het maakt nog wel uit hoe oud uw dochter is, wie van u beide de zorg voor uw dochter heeft en of u met uw vriend samenwoont. Maar in alle gevallen moeten er wel heel ernstige dingen aan de hand zijn, wil een rechter dit toewijzen.
Het is de kunst om te voorkomen dat hij hiervoor zelfs maar naar de rechter gaat. Procedures tussen ex-en zijn meestal erg belastend. Ik weet niet hoe de verhoudingen zijn, maar u zou kunnen proberen wat meer rust en begrip te vragen en te geven. Daar is iedereen gebaat bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan (een ex kan van alles en nog wat eisen)

of het contact verbod er ook komt is een heel ander verhaal. rechters zwaaien niet met een contact verbod bij het minste of geringste dus je ex zal hier hele goede redenen voor moeten hebben wil zijn eis ingewilligd worden.

als je nieuwe vriend en jij je gedragen zoals het zou horen dan valt er niet te eisen door je ex.

maarstel dat je nieuwe vriend een draak van een kerel is, veel te veel drinkt, losse handjes heeft, en dat soort dingen die schadelijk zijn voor je kind dan kan je het het wel eisen.

weet niet hoe de vork in de steel zit, en waarom je ex zoiets wil eisen, maar als het gaat om persoonlijke redenen....hij wil geen andere man in de buurt van je kind, hij gunt jou van alles en nog wat behalve het geluk een een nieuwe partner etc. dan maakt ie geen schijn van kans.

een contactverbod krijg je vriend echt niet zomaar opgelegd hoor, dus mocht je ex hiermee te pas en te onpas dreigen: vriendelijk verzoeken om een hele goede advocaat te nemen en verder een hele fijne dag wensen voordat je je aandacht besteedt aan dingen die wel de moeite waard zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
lees net dat er wel wat is voorgevallen wat niet in het voordeel van je nieuwe vriend spreekt. hij heeft iets doms gedaan zeg je.

iets doms doen is een heel breed begrip. er zijn heel veel mensen die iets doms doen maar die zeker geen contact verbod krijgen hierdoor.

het gaat dus wat verder dan iets doms doen, aangezien een advocaat ook een zaak wil winnen kan je stellen dat deze vrij zeker is van zijn zaak en er wel degelijk wat meer aan de hand is

wellicht dat je gewoon kan vertellen wat er is voorgevallen zodat je antwoord krijgt waar je wat mee kan.

daarbij zou ik me nog maar eens goed op mijn hoofd krabbelen als ik jouw was. een nieuwe vriend die nu een actie heeft die zo vreselijk dom is dat je ex zich zorgen maakt om mijn kind is niet niks.

en of het nu bewezen kan worden of niet, zorg maar dat hij jou ervan overtuigd dat hij het waard is om toe te laten in het leven van jou, maar vooral ook in het leven van je dochter.

dat is verstandiger dan hem het handje boven het hoofd te houden als iemand zijn verantwoording niet kan nemen, want dat is waar het om gaat als je logisch nadenkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is zo dat mijn vriend onlangs iets gedaan heeft die in principe niet door de beugel kan. Maar onderzoek heeft nu uitgewezen dat wat er beweerd word geen waar is en dat er over sommige dingen gelogen is juist het feit dat ze wel afgesproken hebben is waar en om die reden zou mijn ex dat eisen. Wat ik ook absurd nu vind aangezien we al enkele jaren samen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij heeft afgesproken met een meisje waarvan zij beweerde dat ze meerderjarig was, toen ging het wel slecht tussen ons maar soit. Nu heeft dit meisje klacht neer gelegd voor verkrachting en van die dingen. Uit onderzoek blijkt er nu al dat er niks van sporen zijn gevonden en dat ze hem voorgelogen heeft van leeftijd en een sms waarin zij stuurt naar me vriend dat ze het jammer vind dat ze geen seks hebben gehad. Ik geloof hem dan ook aangezien ze die bewijzen allemaal hebben. Maar me ex wil nu dat onze dochter niet in contact komt met me vriend wat eigenlijk zo goe of wil zeggen dat ik zou moeten breken voor het recht ofzo op me dochter. Maar dan kan hij dit ook beginnen eisen met andere personen. Sindsdien word ik ook bedreigd langs alle kanten van mensen die we dachten te kennen maar blijkbaar niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan WEL of het kan NIET door de beugel, dus wat in 'principe' niet door de beugel kan is gewoon de kop in het zand steken m.i. je nieuwe vriend (als een paar jaar) heeft gewoon zijn verantwoording te dragen. ik weet niet wie je nu voor de gek houdt als ik een paar dingen heel erg logisch naast elkaar leg: a een onderzoek krijg je niet omdat je zo'n toffe verantwoorde peer bent b uitslagen van een onderzoek zeggen niet alles c je hebt er over 'eerste onderzoeken' dus ga er maar vanuit dat dingen nog niet helder zijn en er genoeg redenen zijn om meer onderzoeken op poten te zetten. d afspreken is niet strafbaar, dus kijk even naar de types waar ie mee af heeft gesproken als je het helder wil krijgen. e als er #meerdere# mensen zijn die willen dat jij breekt met je vriend is dit vast niet omdat ie last heeft van zweetvoeten of te hard zingt in de kerk. f je vriend wordt niet voor niets met leugens en verhaaltjes in verband gebracht, dus verdiep je eens zonder oogkleppen in zijn verleden. mijn idee: wordt wakker.
naief zijn is iets voor jonge blondjes omdat ze in gladde praatjes geloven, en niet voor moeders die hun kind boven alles horen te stellen en na horen te denken over deze signalen die zeker niet uit de lucht vallen. slapen doen we 's nachts, dus zeg hem dat ie moet kappen met die shit.
je hebt een kind dus je niet te wachten op dit soort 'hobby's' en bezigheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook al zou je bonje met hem hebben tot en met, dan nog hoeft ie niet af te spreken met anderen, en al helemaaaaal niet met kinderen (minderjarigen zijn kinderen) dit zegt gewoon wat over je vriend, of hij nu een verkrachter is of niet. puur om het feit dat ie naar een ander hobbelt en een afspraak maakt met een kind.
je maakt mij niet wijs dat de opzet hiervan was om samen sesamstraat te gaan kijken. als mensen je bedreigen moet je na gaan denken. je hebt ervoor te zorgen dat je rust en veiligheid rond je kind kan waarborgen, en dat wil heel duidelijk niet met je vriend in de buurt. stel nu dat je ex een vriendin had waarvan men aan het onderzoeken is of ze kinderen niet wat aandoet. hou zou jij je erbij voelen als je weet dat het niet uit te sluiten is dat je dochter ten prooi zou kunnen vallen aan zo'n vrouw? dan doe je toch ook alles om dit te voorkomen en wil je de onderste steen boven hebben? voorkomen is beter dan genezen, ook als je ten onrechte denkt dat iemand hiertoe in staat is. het gaat om het welzijn van je kind, en dat staat gewoon boven alles. als ik voor de keuze zou staan dan zou ik hem dumpen, en niet enkel om de reden omdat er onderzoeken lopen tegen hem zoals ik al uit had gelegd.
Ja, dat kan hij al woont jullie dochter bij jou....hij blijft nog steeds net zo veel ouder voor haar dan jij en behalve het het bezoekrecht heeft hij nog evenveel zeggenschap over haar dan jij.

Het feit dat je vriend (ik weet niet wat zijn leeftijd is) afspreekt met meiden die minderjarig zijn en zich voor doen als meerderjargen klopt al iets niet, net wat Eucalypje zegt.....het is niet om samen te ganzenborden thuis. Tuurlijk hebben de meiden gelogen om hun leeftijd maar ergens kan je toch wel een beetje inschatten bij de combinatie uiterlijk/karakter.

Als de vader van je kind hier dus lucht van gekregen heeft (al was er geen sprake van seks....seks was wel de bedoeling als het aan haar lag en een relatie was er wel), dan mag hij een contactverbod tussen je huidige vriend en jullie kind eisen als het is om haar te beschermen tegen eventueel misbruik in de toekomst.

Seksueel misbruik is erg gevoelig onderwerp tegenwoordig, ouders zien overal gevaar, gevaar ligt op elk hoekje en bij jou als moeder zal er nu een lichtje moeten gaan branden. Voor hetzelfde geld gebeurd er in de toekomst niets en blijkt later dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt, maar neem het zekere voor het onzekere en houdt je kin uit de buurt van volwassen mannen die afspraakjes maken met minderjarigen. Gebruik haar niet als lokaas om hem uit de tent te lokken en en te ontdekken of jij nu met een goede of slechte man omgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meiden van tegenwoordig zien er soms heel volwassen en ouder uit idd. wat betreft een verkrachting: iemand roept dit niet zomaar lijkt me. (onderzoeken, lastige bewijzen, mensen die het niet in dank afnemen, volk wat roept dat je erom gevraagd hebt, mogelijk rechtspraken, etc) maar stel dat er niet bewezen kan worden dat het om een verkrachting ging, dan nog blijft het een typ wat bij bonje naar een andere vrouw hobbelt. lijkt me niet echt een persoon waar je op kan bouwen, laat staan waarvan je eigenwaarde/zelfbeeld/zelfvertrouwen, geloof in de relatie/toekomst van stijgt. op zich ook niet zo'n probleem als je een alleenstaande bent zonder kind. vertrouwen, veiligheid, waardering, op iemand blindelings kunnen vertrouwen, zekerheid, structuur, en verantwoording zijn woorden die ik koppel aan een persoon deze mijn leven en dat van mijn kinderen zou willen delen. hoop voor de vraagsteller en haar kind dat ze met minder niet genoegen zal nemen. het is niet gezond als dit soort dingen spelen, en als het om een relatie gaat die nog niet zo heel lang duurt lijken me dit helemaal redenen om nog maar eens heel goed na te denken over de toekomst met deze persoon icm met een kindje wat dit ook opgedrongen krijgt. +1