wat is er leuk om te doen zodat je kinderen zonder problemen gaan slapen?

Ik wou graag weten of er iemand leuke tips heeft zodat
een kind daarna heerlijk gaat slapen en rustig
ik hoor het wel :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Hoe oud is het kind? En is het jullie kind, of passen jullie op bij vrienden, of hebben jullie een kind van een familielid te logeren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo de kinderen zijn 1 en 3 jaar oud het zijn de kinderen van me zus en ik pas weleens op hun.
Vandaar dat ik leuke informatie wil winnen

Het beste antwoord

Zo'n 3 avonden per week breng ik mijn neefje en nichtje van 3 en 4 naar bed. En samen met hun ben ik aan een "eigen" sprookje ben begonnen, waarbij ze zelf ook mee vertellen.

Daar zijn we ong. 20 minuten mee bezig en ze vallen vrijwel meteen inslaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

hou vast aan een goed schema wat zich iedere dag afspeelt na het eten tot bedtijd zodat ze weten waar ze aan toezijn en je kids zullen met een goed gevoel in hun bedje gaan en lekker in slaap vallen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorlezen, samen op bed. Kind lekker tegen je aan laten leunen. Paar bladzijden.
Heel rustig zijn.

Toegevoegd na 30 seconden:
Vaste tijden aanhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze volwassen kinderen weten nu nog dat ze elke avond een verhaaltje werdt voorgelezen als ze in bed lagen.
Heel veel Pinkelboekjes en nu doen ze dat bij hun eigen kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
liedjes over dieren zingen,en mooie verhalen vertellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt voorlezen en daarna (als het donker is) nog een klein verhaaltje of raadseltje vertellen. Dierengeluiden doen het goed. Je vraagt: welk dier doe ik nu na? En dan maak je het geluid. Kinderen vinden dat prachtig. Dan zeg je nog één, en dan ga je slapen. Wees dan consequent en loop de kamer uit. Het zal rustig zijn. Als het ware maak je een afspraak met hun.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst eten, daarna even sesamstraat kijken, lekker bad met onstpannende olie of badschuim, pyama aan, nog plasje doen, voorlezen, lekker slapen

dus elke avond een vast ritueel

Toegevoegd na 6 minuten:
wat ik ook vaak deed als het tijd was om een verhaaltje voor te lezen was een eigen verhaaltje verzinnen over de dingen die mijn dochter die dag had meegemaakt. Ik begon altijd met er was eens een heel lief meisje......zo vewerkt ze de dag ook een beetje

oja net ook nog vergeten, natuurlijk een hele dikke kus en knuffel, heerlijk!!!! oh dat mis ik nog weleens hoor, zucht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een elke dag zelfde terugkerend bed ritueel (dat geeft ze houvast en dan weten ze wat er gaat komen) nog even samen de dag door nemen of idd een verhaaltje lezen. Wat mijn kinderen erg fijn vinden is soms nog op hun cd spelertje een luisterboek/verhaaltje luisteren. Daar vallen ze heerlijk mee in slaap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verhaaltje voorlezen.
Rustige muziek luisteren, new age of mantra's werken vaak heel rustgevend. Ze een rustige massage geven, pulse-massage werkt in mijn ervaring het rustgevendst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een verhaaltje, rustig liedje aan het kindje vragen wat het leukste van de dag was, zo sluit je de dag positief af.
Afsluiten met een dikke knuffel!