Kan mijn broer het huis uit gezet worden ook al weigert hij dit?

Mijn broer is meerderjarig en verschillende instanties zijn bezig (geweest) met hem, vanwege zijn onhandelbaarheid.

Mijn vriendin en ik wonen bij mijn ouders in samen met mijn broer. De politie is al meerdere keren betrokken geweest bij incidenten (één waarvan ik met ambulance naar het ziekenhuis ben gegaan, dit was ongeveer een jaar geleden)

Er komt elke 2 weken een psycholoog langs maar dingen worden alleen erger en niemand grijpt in.

Mijn ouders willen weten ook niet meer wat ze moeten doen, helemaal nu ik samen met mijn vriendin een zoon heb ( 5 maanden jong )

Ik hoop dat iemand weet of er nog mogelijkheden zijn wij weten niet wat we nog kunnen doen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
ronron1212
10 jaar geleden
als hij 21 jaar of ouder kan dat zo en zo.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou je dat duidelijker kunnen uitleggen ? Uw antwoord is niet helemaal duidelijk Alvast bedankt
ronron1212
10 jaar geleden
Ik geef geen antwoord maar een reactie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat valt er niet aan te begrijpen. Als hij 21 jaar of ouder is. Dan ja, kunnen ze hem eruit kicken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer eens een andere psycholoog trouwens, want ze zijn allemaal lang niet zo goed als dr. Phil (beetje ironisch). Er zijn wel een aantal redenen waarom je broer zo onhandelbaar is, maar dat is een opstapeling van gebeurtenissen die hem heeft gemaakt zoals hij nu is. Misschien een beetje dom van me, maar lees een relevante dr. Phil boek! Een manier om hem weer normaal te laten functioneren als hij echt zo onhandelbaar is als jij zegt, is dat hij naar een andere locatie moet. Niet eens dichtbij huis, echt ver weg met nieuwe mensen en een nieuwe start, anders blijft hij in een neerwaartse spiraal. Wat hij ook doet. KEER NOOIT JE RUG TOE!!! Als hij geen steun heefy van z'n familie, dan beland hij helemaal in de put. JIJ bent ook onderdeel van z'n leven en jij draagt ook bij aan zijn 'genezing'. Je mag NOOIT opgeven!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Was als antwoord bedoelt niet als reactie-__-

Het beste antwoord

Nu je broer meerderjarig is, valt hij niet meer onder jeugdzorg en zal hij zelf toestemming moeten geven om meer hulp te krijgen. Jullie kunnen eens informeren naar de mogelijkheden om hem begeleidt te laten wonen. Daar zijn verschillende projecten door het hele land voor.
Lees de link eens door, daar vind je meer informatie, waar je broer, je ouders en jullie vast baat bij hebben.
Het huis onvrijwillig uitzetten, kan als hij minimaal 21 jaar is, tot die tijd hebben je ouders onderhoudsplicht. Als hij onder de 21 is, moeten jouw ouders zorgen voor eten, drinken en onderdak, dus ook de verwarming, elektriciteit, gas en water vallen daar onder, als hij dat niet zelf kan betalen. Als hij ouder is dan 21 dan moet hij voor zichzelf kunnen zorgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt , en hoop hiermee het beste voor het gezin te kunnen doen Nogmaals bedankt