wat kun je het beste doen als je een alleen staande moeder bent?

Weet jij het antwoord?

/2500

Op deze site kun je gratis een budget advies krijgen Vraagt u zich ook wel eens af waar uw geld blijft? Of wilt u weten hoeveel u opzij zou kunnen zetten? Verandert uw persoonlijke en/of uw financiële situatie? Hoogste tijd om uw financiën eens op een rijtje te zetten. Dat kan met het gratis online Persoonlijk Budgetadvies van het Nibud.

Bronnen:
http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/overzi...

Nastreven wat je het liefste (het moet wel realistisch zijn) wilt.

Je kinderen goed opvoeden.

Als alleenstaande moeder wat kun je dan het beste doen? Wat bedoel je hier precies mee? Ben je pas alleen met je kindje? Jammer dat je niet wat meer info geeft. Ik ben bijna een jaar een alleenstaande moeder en het eerste wat ik deed dat was zorgen dat mijn dochter goed door de situatie heen kwam.

niet bij de pakken neer zitten,maar onderneem actie....laat de wereld zien dat je het aan kan! zorg goed voor je kind en jezelf....eet gezond en leef zuinig,zodat je niet in de problemen komt.ga op zoek naar een passend baantje zodat je onder de mensen komt...dan heb je afleiding...en maak je vrienden/vriendinnen... doe leuke dingen met je kindje...maak het samen gezellig...en wees een lieve gezellige,soms malle moeder.... dus... morgen beginnen met actie te ondernemen.... kom op...je kunt het!

wat kun je het beste doen !! ik denk dat je werk moet zoeken, je kind zit toch op school en er is ook naschoolse opvang en jij bent dan ook onder de mensen en het geeft voor jezelf ook een goed gevoel en dat komt je kind weer ten goede dan misschien de hele dag op je kamer te zitten

Als je een alleenstaande moeder bent dan is het beste wat je kunt doen: er het beste van maken. Laat je kind zien dat moeder niet bij de pakken neerzit. Je hebt geen baan, maar ook met weinig geld zorg je voor liefde en geluk voor de kleine, zodat zij er zo min mogelijk hinder van ondervindt. Je begint de dag met een lach, en als je dochter naar school is ga je op zoek naar een baan. Kop op.... je kunt het!

Genieten van het leven en van elke dag iets positiefs zien te maken.

Het goede voorbeeld geven zoals verantwoordelijkheid tonen,betrokkenheid,een lijntje houden met je kinderen als je ook nog werkt. Financieel het op een rijtje hebben. Een goed kontact met de vader hebben. Zodat jij ook tijd hebt voor jezelf. Goed voor je zelf blijven zorgen. Optimistisch zijn naar je situatie kijken. En apen trots zijn op je zelf. Succes . Later pluk je je vruchten ervan. Het is een hele klus.

Er voor zorgen dat jij en je kind(eren) het leuk hebben samen. Vooral niet afgeven op de vader naar de kinderen toe. En verder; genieten van alle kleine dingen die het leven brengt. Je huisje leuk inrichten, maak het gezellig (hoeft niet veel geld te kosten) een keer per week een speciale avond houden met filmpje, cola en chips ofzo, er voor zorgen dat je af en toe oppas hebt zodat je zelf een avondje op stap kunt en zorgen dat er vaste basisregels zijn in je gezin die voor iedereen gelden en structuur en houvast bieden voor de kinderen.

een werkende man zoeken. zelf werk gaan zoeken. de rest gaat daarna vanzelf

Ik ken je situatie niet, en ik weet niet wat er achter je vraag schuilgaat. Maar in zijn algemeenheid wil ik je meegeven: zorg voor een zo groot mogelijk sociaal vangnet. Daar bedoel ik mee: probeer zo veel mogelijk mensen in je omgeving te krijgen, waar je in geval van nood op terug kunt vallen. Als je ziek bent, kunnen je kinderen dan ergens terecht? En hoe doe je het als je naar de dokter of de tandarts moet? Geloof me, het is gewoon lang niet altijd praktisch om je kind mee te nemen. Dus zorg voor mensen om je heen waar je niet alleen hallo tegen zegt of een kop koffie mee drinkt, maar waar je terecht kan als je even een middag voor jezelf nodig hebt, of een ochtend wil kunnen uitslapen. Met af en toe even tijd voor jezelf kun je het hele alleenstaande-ouderschap veel beter aan!

Je leven dusdanig inrichten zodat je er plezier in hebt. Zo mogelijk werk zoeken en vooral jezelf niet zielig vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100