Hoe worden kleine kinderen onder de duim gehouden bij opnames film/serie?

Het lijkt me dat ze meer doen wat ze willen dan wat ze opgedragen wordt, hoe pakken ze dit aan bij de opnames?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb laatst wel een film gezien waarbij er een tweeling werd gebruikt voor 1 personage, zodat als de ene irritant deed, de andere mocht acteren.

Het beste antwoord

Wat bedoel je met kleine kinderen? Hele jonge baby's worden vaak als tweeling aangenomen, dan zijn ze verwisselbaar. Vooral bij langlopende series is dat het geval (GTST, Full House etc). Die baby's hoeven niets anders te doen dan wat baby's normaal doen en als er eentje net huilt nemen ze de andere.

Iets oudere kinderen (rond 2/3) zijn het lastigste maar ook daar worden de kinderen gecast en er is een auditie. Deze leeftijd wil nog niet zelf maar ouders zullen hun kind hebben opgegeven. Dat hoeft dan nog niet tegen de zin van de kinderen te zijn maar bij de auditie hebben ze snel genoeg door of dit een kind is waarmee je kan werken. Bij films met kinderen zijn er altijd speciale personen die de kinderen 'doen'. Die zijn daar voor opgeleid, weten wat het kind die dag moet kunnen en helpen het kind erdoor.

Nog wat oudere kinderen moeten echt gaan acteren, hebben wat te zeggen of te doen maar vaak nemen ze kinderen die al wat ouder zijn dan het kind wat ze spelen, daarom zijn kinderen die erg klein zijn voor hun leeftijd populair. Ze lijken jonger maar in hun hoofd zijn ze ouder. Ook hier is weer een auditie (nooit de audities gezien voor bijv 'De Sound of Music' of 'Ciske de Rat') en ze zien feilloos of een kind gepusht wordt door de ouders of het zelf wil en of een kind kan acteren of maar doet alsof.

Kinderen die doen wat ze zelf willen en niet wat ze opgedragen worden worden niet gecast maar dat soort kinderen komen ook niet in het selectie elftal bij voetbal en zullen zeker niet worden aangenomen bij Ajax! Het is overal hetzelfde en als je als volwassene met kinderen werkt zie je dat na een poosje feilloos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ten eerste, ze kiezen er zelf voor dus moeten ze zich wel gedragen.. Anders worden ze zo eruit geschopt. Waarschijnlijk krijgen ze ook iets ervoor terug. Het is namelijk niet zo dat ze het met tegenzin doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zijn vaker de ouders die hun kind die kant opduwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt er natuurlijk wel vanaf, in de grote filmsteden zoals los Angeles heb je inderdaad wel van dat soort ouders. Je hebt ze ook in Nederland.. Maar als je daar eenmaal bent moet je je wel gedragen, anders zijn of je ouders boos op je of je hebt het voor jezelf verpest
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die kinderen vissen ze er zo uit kikobob, denk je werkelijk dat ze daar geen ervaring mee hebben? Kinderen worden gecast, moeten auditie doen en na 1 woord weten ze of een kind het zelf wil of niet.
Het lijkt me niet dat ze onder de duim gehouden worden, tuurlijk moeten ze zeggen en doen wat ze opgedragen wordt anders zoeken ze gewoon een ander acteurtje/actricetje. Dat werkt bij ons ook zo op de werkvloer....wanprestaties of het werk verwaarlozen is eruit vliegen. Gelukkig zijn wij als volwassenen zelf verantwoordelijk voor onze fouten, bij deze kindacteurtjes zijn het de ouders die dan teleurgesteld gaan worden....niet meer meedoen aan de film is geen inkomsten. En in principe logisch natuurlijk. De kinderen worden voor dit soort doeleinden vaak door de ouders gepusht en dat werkt averechts. Er zijn genoeg kinderen die dit avontuur zelf willen en zo ontzettend hun best doen dat het best goed samenwerken is met ze. Het is heus niet zo dat ee cast deze kinderen gaat pushen en mishandelen ofzo om ze te stimuleren.