Ik ben 20 jaar ik heb een zoontje van bijna 2 en ik merk gewoon dat thuis wonen niet langer kan, wat zijn mijn opties?

Ik verdien net aan 1000 euro en dan moet ik heel lang sparen waarschijnlijk om net aan n bank te kopen. Ik heb er totaal geen verstand van dus please kan iemand mij helpen? Kan t allemaal veel sneller en makkelijker en wat zijn mijn opties

Ritsuka
een jaar geleden
Zoek je een huurwoning? Sta je ingeschreven bij een woningstichting?
tinus1969
een jaar geleden
Je woont bij je ouders?
Antoni
een jaar geleden
@DemiDeBolster, talloze dingen zijn tweedehands (bijna) gratis te krijgen. Via kringloopwinkels of internet: bijvoorbeeld via Gratisoptehalen.nl of Gratisaftehalen.nl.
Cryofiel
een jaar geleden
Op Facebook vind je waarschijnlijk diverse "weggeefgroepen" in jouw buurt.

Antwoorden (3)

Als je echt in de shit zit, zou je kunnen proberen urgentie aan te vragen bij je gemeente. Gemeentes doen hier echter steeds moeilijk over.
Met een klein inkomen kan je ook bijzondere bijstand via de gemeente aanvragen voor woninginrichting.
Hoe zit het verder? Kan je wel rondkomen met die 1000,- euro?
een jaar geleden
Je zou eens met een maatschappelijker werker van de gemeente kunnen gaan praten die weten misschien welke wegen je moet bewandelen om een woning en hulp te krijgen
een jaar geleden
Contact met maatschappelijk werk/gemeente is inderdaad heel verstandig. Ik weet niet hoe dringend het is maar vaak is er een urgentieverklaring woningbouw vereniging nodig om snel een andere woning te krijgen. Dat heeft tijd nodig. Maar als maatschappelijk werk vindt dat haast nodig is dan helpen zij je verder zodat je snel uit huis kan. Verder wordt het inkomen aangevuld met huurtoeslag, zorgtoeslag, ook voor inrichting van het huis zijn gemeentelijke subsidies. Vader van kind hoort alimentatie te betalen. Dus er zijn manieren om het financieel te redden. Sterkte!!!
een jaar geleden
Antoni
een jaar geleden
@Wil2022, wat de inrichting van het huis betreft, talloze dingen zijn tweedehands (bijna) gratis te krijgen. Via kringloopwinkels of internet: bijvoorbeeld via Gratisoptehalen.nl of Gratisaftehalen.nl.