Mijn buurjongen 10 jaar steelt kinderjassen m/j die ook te klein zijn op school, scouting en andere openbare gelegenheden, waarom doet ie dat ?

Het buurjongetje steelt de jassen van school, scouting, openbare gelegenheden en door deze aan te rekken neemt ie ze mee naar huis en hierdoor heeft de moeder ook niks in gaten. s'avond maar ook als ie alleen op zijn kamer is trok hij deze aan en sliep er zelfs mee. Dit heeft 1 jaar geduurd en is pas 1 week geleden ondekt door zijn moeder toen ie een meisjes zomerjas aanhad van zijn eigen nichtje waar ze op visite waren geweest en hierdoor zijn eigen jas niet meer open kreeg. Toen zijn moeder hem hielp ondekte ze het, later vonden ze ook andere jassen op zijn kamer.

Toegevoegd na 1 uur:
Me buurvrouw vertelde het me zelf, ze kon niet uitleggen waarom ze niks aan hem had gemerkt. De buurvrouw had niks in gaten omdat ie de jassen onder zijn eigen jas aantrok, of zelfs onder zijn trui. De jas van zijn nichtje had ie aangetrokken op de wc onder zijn trui en trok in bij zijn van zijn moeder zijn jas aan. Zij ondekte bij het helpen toe ze de jas en trui tegelijk wou uittrekken, omdat de rits vastzat. De meeste keren ging het om zomerjassen of een vest. Later verklaarde de juf van de school dat het een paar keer was ver gekomen dat ie een verkeerde jongens jas had aangetrokken maar omdat deze nooit mee naar huis ging dacht ze nooit veder.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou ermee naar de politie gaan... En naar jeugdzorg, dit is veel urgenter dan een meisje dat wil gaan zeilen...

Waarom doet hij dat? om aandacht te vragen voor zijn werkelijke probleem... Hij maakt een ander probleem, een cover up, voor zijn werkelijke probleem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
-1 voor de politie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt niet de politie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen minnetje gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar de politie is een wel een beetje overdreven. Dit is niet echt een probleem dat met het opvoeden te maken heeft, maar eerder iets wat het kind zelf heeft opgewekt, omdat hij hier misschien een soort 'thrill' van krijgt om het zo maar te zeggen.

Andere antwoorden (5)

HIer is veel meer mis dan een jongen die jassen van andere steelt ook aan toezicht van de ouders ontbreekt het in ernstige mate,dat de jongen op zich een probleem heeft is wel heel duidelijk,en daar is een arts in eerste instantie de aangewezen persoon (psychisch) voor,het toezicht van de ouders schiet ernstig tekort,als dit al een jaar duurt en de ouders ontdekken nu pas dat er jassen zijn die niet bij hun eigen kind horen is het van groot belang dat de ouders onder toezicht komen,en het toezicht op het kind toeneemt zodat eventuele andere problemen ook zichtbaar worden.
Mijn inziens is het onbestaanbaar dat een 10 jarig kind ongezien jassen kan stelen die op zijn kamer kan bewaren 's nachts deze kan aaantrekken en nooit ontdekt word.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier ben ik het helemaal mee eens, er is veel meer aan de hand met die jongen. +1
Hij is waarschijnlijk een kleine kleptomaan in de dop.Hij heeft echt hulp nodig.er zijn heel veel mensen die stelen voor de kick en vaak dingen die ze helemaal niet nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij doet dit omdat hij dringend op zoek is naar aandacht.
Diep in zijn hart wil hij dat het ontdekt wordt, zodat hij zijn verhaal kwijt kan, en er eindelijk iemand is die aan hem alleen aandacht geeft.
Als ik het verhaal goed lees namelijk krijgt hij niet veel positieve 1 op 1 aandacht. Als zijn moeder dit pas na een jaar doorhad heeft zij zelf ook dringend hulp nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als hij dit al langere tijd doet en zijn moeder merkt niks dan is er thuis ook niet echt veel aandacht voor hem idd,
ik zou het meteen merken als mijn kind een andere jas aan heeft. of op zijn kamer bewaart als vader/moeder zie je dat,
waarschijnlijk krijgt hij niet zo veel aandacht of hij heeft andere problemen waar hij niet over kan praten en door stelen probeert hij mischien aan andere dingen te denken.
of hij hoopt stiekum dat hij betrapt word zodat hij dan aandacht krijgt.

kan ook zijn dat hij gewoon stelen voor de lol doet.

maar heeft die jongen dat zelf aan jou verteld ??? als zijn moeder het eerst niet eens wist maar jij weet wel het hele verhaal
14 jaar geleden
Wat mij enorm opvalt , is niet het stelen maar dat hij kleding steelt om het zelf te dragen.
Een soort hang naar koestering, alsof hij daarmee
een hunkering wil ontvangen die mogelijk in zijn gevoelsleven bevredigd wordt door het dragen van een beschermend kledingstuk van een ander.
Het zou zeker de moeite waard zijn, wat hij beleeft als hij dit doet, dat is volgens mij een veel belangrijker gegeven om de reden te vinden.
Zelf vermoed ik een psychisch lijden.
Hij hoort dus niet bij de politie of BJZ maar bij een goede
kinderpsychiater te belanden.
Als het onderliggende probleem gevonden wordt lijkt mij dat ook het stelen ophoudt.
Ik vermoed, dat hij alleen van personen die hij aardig vind , deze kleding pakt.
Mogelijk een storing in zijn affectieve beleven?
BESLIST GEEN SANCTIES TOEPASSEN, dan slaat hij dicht en
komt de stoornis niet boven water.
Dit is heel wat anders dan "gewone" diefstal.
Naar de huisarts/kinderpsychiater lijkt me echt het beste.