Is het onverstandig om mijn baby van 11 maanden alleen te laten?

Terwijl ik nog wel in huis ben. Dus bv als ik hem in de box zet en ik ga naar een andere kamer om bv een dutje te doen. Of iets huishoudelijks etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Geen probleem, als je baby gezond is en zich in een gecontroleerde omgeving bevindt.

Met "gekontroleerde omgeving" bedoel ik een box, in het ledikantje, enz, waar het zich niet kan bezeren of anderszins gevaar loopt. Immers, 's nachts is je baby toch ook alleen?

Probeer wel altijd voor een babyfoon te zorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar 's nachts slaapt hij. Ik ben altijd bang dat ie onder het boxkleed komt te liggen en dan stikt of hard op zijn hoofd slaat met een speeltje, of bijvoorbeeld onderuit gaat en zich dan bezeerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een box kan een kind zich lelijk bezeren. Dus je moet wel in de buurt zijn, zodat je hoort als er iets gebeurd. Maar in de kamer ernaast of even naar boven met de deur open, kan geen kwaad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij kan zich ook lelijk bezeren als jij wel naast de box staat en naar hem kijkt.
maar in een gecontroleerde omgeving zoals de box of zijn bedje kan je hem achter laten. Als jij maar wel zodanig in de omgeving bent dat je hem kan horen. Niet de deur uit dus
Een dutje zou ik niet zo snel doen, maar iets huishoudelijks kan toch wel, zeker als je regelmatig om de hoek kijkt of alles in orde is met je baby. Zolang hij er zelf geen moeite mee heeft dat je af en toe niet in beeld bent, kan je zeker iets doen in een andere kamer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ook als een baby er wel moeite mee heeft zal je soms naar de wc moeten en zo leert ie het alleen maar toch....gewoon niet te lang.
en waarom geen dutje????
je wordt gelijk wakker hoor als er iets is...je moedergevoel, zelfs ik had het, hahaha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan zou je 's-nachts ook niet meer kunnen gaan slapen. Want stel dat je baby eerder wakker is dan jij
Natuurlijk kan dat, ook kun je een dutje doen maar zorg dat je je baby kunt horen (babyfoon dus) want dit is niet anders dan 's nachts. Dan slaap jij ook en dan kan er ook van alles gebeuren. Als je bang bent voor het boxkleed kun je natuurlijk ook alleen het zeil van de bodem gebruiken zonder los kleed.

Het is ook goed voor je baby om alleen te leren spelen, veel baby's kunnen dit niet eens en gaan meteen huilen als de ouder naar een andere kamer gaat.

Gewoon doen dus mits je de baby kunt horen, dus ga niet een uur stofzuigen zonder regelmatig te checken en gebruik de babyfoon als je niet wakker wordt omdat je te ver weg bent als de baby gaat huilen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel babies kunnen helemaal niet samen spelen, dat doen ze pas na een jaar of 3, 4. Babies kunnen dus juist heel goed alleen spelen. Babies begrijpen nog niet dat je gewoon weer terug komt als je even naar een andere kamer gaat. Die link leggen ze nog niet, maar kan je ze wel leren door kiekeboe te spelen bijvoorbeeld. EN heeft niks te maken met niet alleen kunnen spelen. Je kan prima stofzuigen als je kind in de box zit of aan het slapen is, is niks mis mee. Zolang je kind er niet uit kan klimmen is er ook niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HUH? Ik zeg toch niet dat ze kunnen samenspelen met anderen? Het is gewoon zo bij heel veel baby's dat als je ze in de box legt dat ze dan gaan huilen, zeker als je wegloopt. Wat jij zeg bedoel ik helemaal niet. Verder mag je natuurlijk stofzuigen maar ik had het over een uur zonder te controleren omdat je je baby dan niet kan horen. Als het zich pijn heeft gedaan moet het dus een uur huilen! Jammer dat mensen niet goed lezen maar wel minnen uitdelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helemaal met je eens hoor pelle, je aanwezigheid is vaak voldoende als in samenspelen.
van mij een dikke plus:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad, stofzuigen kan wel, maar geen uur achter elkaar zonder iedere keer te kijken of te luisteren
je baby in de box laten spelen onder toeziend oog kan uiteraard altijd, soms heb je gewoon even geen keus en dan is een box een prima alternatief. Een dutje doen met of zonder babyfoon roept toch een paar vragen bij mij op. Baby's zijn ingenieus en zijn in staat om dátgene met speelgoed te doen waar het net niet voor bedoeld is; zou je rustig een dutje kunnen doen terwijl je kindje zichzelf een half uurtje vermaakt in de box of blijf je toch alert? Kan jouw kindje zichzelf al een lange tijd vermaken? Bestaat de mogelijkheid om samen een dutje te doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn man en ik willen nog wel eens 's middags even samen gaan liggen. Ik kan dan echter nooit rustig liggen want ik maak me zorgen om de kleine die dan in de box speelt. Nu kan ik via mijn Iphone zien wat er gebeurt als ik mijn Ipad als babyfoon gebruim beneden. Maar toch voelt dat niet gerust. Terwijl ik toch een zeer rustig en makkelijk kind heb. Ik vroeg me gewoon af of het verkeerd of "not done" is. Ik zou natuurlijk nooit mijn kleintje helemaal alleen laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het ouderschap is vermoeiend, er komt zoveel bij kijken. Het is begrijpelijk dat je 's middags nog even wilt bijkomen. Je hebt van nature een alertheid in je die veel moeders bezitten. Misschien kan je toewerken naar een middagdutje voor je kleine zodat dát het moment is dat jullie ook eventjes gaan liggen?
Of je baby nou in een box of in een bed ligt maakt verder niet veel uit. Ik bedoel .. in bed laat je de baby toch ook een tijdje alleen. (Ik neem aan dat je een veilige box hebt en geen gevaarlijk speelgoed erin hebt liggen).
Een box is er toch juist voor dat je kind niets overkomt in de woonkamer als je even weg bent.
Veel ouders laten hun kindje zelfs voor een paar minuten alleen in hun bedje als ze hun oudste snel van school halen. Deed ik ook een enkele keer. Liggen ze net eindelijk te slapen zou je ze er weer uit moeten halen...
Kreeg daar wel ooit een goeie tip over: doe in zo'n geval een briefje in je jaszak met een notitie dat je kindje in je huis alleen is, voor het geval er eens een keer met jou wat zou gebeuren onderweg. Stel je krijgt een ongeluk onderweg ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En jij denkt werkelijk dat ambulancepersoneel in zakken gaat zoeken naar briefjes?