Hallo, ik ben 16 jaar. Zou ik geadopteerd kunnen worden door de ouders van mijn vriendin? Alvast merci.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Amadea
3 jaar geleden
Nee. Wacht een paar jaar, dan kunnen het jouw schoonouders worden door te trouwen met je vriendin.
Utrecht
3 jaar geleden
In dat geval wordt je de broer van je vriendin....
Amadea
3 jaar geleden
Of de zus...
tinus1969
3 jaar geleden
Waarom zou je dat willen? Wat stel je je voor bij zo’n adoptie?
fisbel
3 jaar geleden
Als u aan de voorwaarden voor adoptie voldoet is adoptie door de ouders van uw vriendin mogelijk. Lees de link. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/adoptie/voorwaarden-adoptie-nederlands-kind
SentWierda
3 jaar geleden
Wel eens gedacht aan voogdij?

Antwoorden (1)

Bij adoptie van een kind uit Nederland gelden de volgende algemene voorwaarden:

- De adoptie is in het belang van het kind.
- Het kind heeft niets meer te verwachten van zijn eigen ouder(s). De rechter beoordeelt of de ouders hun rol nog kunnen en willen vervullen.
- Het kind is minderjarig. Een kind van 12 jaar of ouder moet instemmen met adoptie.
- Grootouders mogen niet hun kleinkind adopteren.
- U bent meerderjarig en ten minste 18 jaar ouder dan het kind dat u wilt adopteren.
- U moet het kind tenminste 1 jaar hebben verzorgd en opgevoed. Bijvoorbeeld als pleegouder, voogd of stiefouder.