Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hallo, ik ben 16 jaar. Zou ik geadopteerd kunnen worden door de ouders van mijn vriendin? Alvast merci.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Amadea
3 jaar geleden
Nee. Wacht een paar jaar, dan kunnen het jouw schoonouders worden door te trouwen met je vriendin.
Utrecht
3 jaar geleden
In dat geval wordt je de broer van je vriendin....
Amadea
3 jaar geleden
Of de zus...
tinus1969
3 jaar geleden
Waarom zou je dat willen? Wat stel je je voor bij zo’n adoptie?
fisbel
3 jaar geleden
Als u aan de voorwaarden voor adoptie voldoet is adoptie door de ouders van uw vriendin mogelijk. Lees de link. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/adoptie/voorwaarden-adoptie-nederlands-kind
SentWierda
3 jaar geleden
Wel eens gedacht aan voogdij?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij adoptie van een kind uit Nederland gelden de volgende algemene voorwaarden:

- De adoptie is in het belang van het kind.
- Het kind heeft niets meer te verwachten van zijn eigen ouder(s). De rechter beoordeelt of de ouders hun rol nog kunnen en willen vervullen.
- Het kind is minderjarig. Een kind van 12 jaar of ouder moet instemmen met adoptie.
- Grootouders mogen niet hun kleinkind adopteren.
- U bent meerderjarig en ten minste 18 jaar ouder dan het kind dat u wilt adopteren.
- U moet het kind tenminste 1 jaar hebben verzorgd en opgevoed. Bijvoorbeeld als pleegouder, voogd of stiefouder.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding