Mijn dochter is 15,heeft een Antilliaanse criminele vriend van 20,hij blowt en heeft een uitkering.,hoe ga je daar als ouder mee om?

Van ons mag hij niet thuis komen,en accepteren hem niet.
Toch vind het jammer ,had het graag anders gezien.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ze is nu heel vaak met hem,ze zijn gelukkig niet in zijn huis"(hij woont ook al op zichzelf)hangen de hele dag op straat rond.Mijn ex neemt hun tweetjes wel binnen en gaat met haar Antilliaanse vriend biertjes drinken.Echt ik wordt hier zo gefrustreerd van.Hoe moet ik met deze relatie van mn dochter omgaan,ben zo bang dat hij andere bedoelingen heeft.
Soms denk ik,misschien als ik m bij ons thuis laat dat het misschien minder spannend meer is en dat ze de relatie misschien verbreekt..Wie heeft advies voor mij

Toegevoegd na 16 minuten:
Hij is eind april vrijgekomen,8 maanden vast gezeten,daarvoor ook al meerdere malen vast gezeten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met haar praten en overtuigen dat die knaap niet deugt. Ze ziet toch zelf ook wel in dat je een crimineel niet zomaar kan vertrouwen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe meer jij / jullie het verbieden en tegenwerken hoe meer zij voor hem zal gaan. Om te bewijzen dat hij wel goed is of om jullie te jennen. Als je hem bij je thuis hebt weet je zeker dat hij en zij geen gekke dingen kunnen gaan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik zo'n jonge meid had, zou ik die gozer nooit en te nimmer in mijn huis laten (inderdaad wegens het stelen; hij heeft niet voor niets zolang vast gezeten hoor). En ja, ik zou de relatie ook verbieden. Respect voor de topicstarter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarvoor heeft hij eigenlijk vastgezeten? Acht maanden is wel lang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen verdiend een 2e kans zou ik zeggen. Hij heeft zijn straf gehad. Nu moet hij nog bewijzen dat hij er iets van geleerd heeft maar dat kan niet als nemand hem die kans geeft. Zolang hij haar nog niets heeft gedaan of haar niet het criminele circuit injaagt kunnen we feitelijk nog niet van een verkeerd vriendje spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm het spijt me zeer, maar ik zou ook geen ex-crimineel in huis willen hebben. Hij gaat zijn tweede kans dan maar ergens anders zoeken, maar niet bij mijn dochter :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet helemaal niet of het al een ex-crimineel is,dat moeten we nog afwachten,hij nog maar net vrij.
Hij heeft overvallen gepleegd en diefstal bij mensen uit huis enn scooters gestolen.Wij hebben zelf net een tv,die wil ik niet kwijt als ze straks ruzie krijgen.
Ik weet niet of het zo gek loopt,ik heb geen ruzie met mn dochter hierover hoor.Ze heeft 1 jaar in een instelling gezeten,gesloten jeugdzorg,daarvoor was hij ook al aan de orde.Ze kon hem niet loslaten.Nu loopt ze er met open ogen in,alleen het verschil is dat ze zich nu thuis wel aan de regels houd,voorheen,kwam ze thuis wanneer ze wilde.En 2 x vermist geweest.
Misschien betert hij zn leven...we wachten het af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je dochter is dus erg kwetsbaar. Een reden des te meer om hem te verbieden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jacky: je hebt vast nog hulpverlening voor je dochter, of niet? Overleg met hen wat je het beste kunt doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heel makkelijk om een vooroordeel over iemand te hebben, leer 'm eens kennen voordat je je oordeel al klaar hebt over hem. Dat zou je dochter denk ik ook wel fijn vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ondertussen, je vraagt waaruit blijkt dat hij crimineel is. Zou hij 8 maanden in de gevangenis gezeten hebben voor zweetvoeten, denk je? En zelfs een knul die "alleen maar" blowt, zou ik niet graag omgang met mijn dochter zien hebben. En waarom heeft hij een uitkering? Kan hij niet werken of heeft hij er geen zin in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Frans, voor iemand die 8 maanden in de cel heeft gezeten is niet makkelijk werk te vinden. Hij zou omgeschoold kunnen worden maar misschien heeft hij van zijn fouten geleerd en wil hij graag zijn leven beteren maar door hem als crimineel te blijven behandelen, (als iedereen dat zelfs na zijn straf zou blijven doen....hij is al gestraft) kan hij alsnog in de criminaliteit blijven want daar werd hij wel geaccepteerd. Mijn advies.....blijf hem toch bij je thuis houden....zoals ik bij mijn antwoord ook zei, zo hou je grip op die 2 want anders jaag je ze de straat op of naar hem thuis en zie je straks je dochter helemaal niet meer gezien haar wegloopverleden en wie weet wat er dan gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand zijn straf heeft uitgezeten, betekend dat niet dat hij ineens de braafheid zelve is. Misschien wel hoor (de kans is klein), maar waarom zou je die gok wagen? Als hij echt zijn leven had gebeterd, zou hij niet de hele tijd zitten blowen. Zo iemand wil je toch niet in huis, kom op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wens niet aangevallen te worden op dit stukje tekst. Thanks ;-) Bovendien: ik heb nooit iets crimineels uitgehaald (op het stelen van een snoepje na) en heb een vriendin van 29 jaar en geen kwetsbaar meisje van 15 ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen aanval maar ja....hij heeft overvallen gepleegd en is ervoor gestraft, een 2e straf voor hetzelfde delict is niet nodig. hij is nog jong en verdiend een 2e kans door de maatschappij. Misschien heeft hij wel een rotjeugd (jawel...dat bestaat en zeker in Antilliaanse culturen) gehad en heeft hij behoefte aan een stabiele omgeving van iemand die hem daarbij kan helpen, zijn schoonmoeder bijvoorbeeld. Dat kan je alleen maar door vertrouwen te kweken en hem te helpen. Zoals ik al zei....misschien is ze wel een TV kwijt....als ik mijn dochter ermee kan sparen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm, ik snap je punt.
Maar vind jij hem echt nog zo jong. Als je negentien/twintig bent, ben je er met je volle verstand bij en weet je heus wel wat voor (traumatische) gevolgen het heeft voor het slachtoffer als je zo'n overval pleegt. Als hij nou zijn leven gebeterd had en alles op orde had, zou ik er al iets meer vrede mee kunnen hebben, maar aan het verhaal te lezen is hij er nog laaang niet. Bovendien; wat vind je van het leeftijdsverschil?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik vind dat nog jong, hij heeft (hoop ik) nog 3 keer zolang te leven, hij is voor de wet nog niet eens volwassen. Ik weet niet of hij er met zijn verstand bij was....wie weet ho jong hij ten tijde van die overvallen was, misschien is hij wel door anderen geintimideerd en was hij ook nog erg beinvloedbaar wie zal het zeggen.
Wat het leeftijdsverschil betreft.....ik heb ook ooit verkering met een jongen van 20 gehad toen ik 15 was.....hier hoeft nog geen sprake van seks te zijn....pas dan zijn er problemen maar daar is hier in de vraag niet over gesproken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dubossies, met de Antiliaanse cultuur ben ik toevallig wat beter op de hoogte dan de meesten hier, dankzij mijn Ant. vriendin. Criminele Ants zijn nooit, never, nooit van plan om hun gedrag te verbeteren, dat is gezichtverlies t.a.v. zijn maatjes. Dan ligt hij eruit. Mijn vriendin heeft helaas ook een paar van die onverbeterlijke knaapjes (geweld, bolletjes) in haar familie en door dit gedoe en deze mentaliteit heeft zij bewust een flinke afstand genomen van die cultuur. Dus wie hier denkt te weten dat deze knul zijn gedrag gaat verbeteren - forget about it.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Frans117: wil ik nog wel even toevoegen dat er ook heel veel Antillianen zijn die totaal NIET crimineel zijn en hele keurige leventjes leiden, en dat weet jij natuurlijk ook, maar daar gaat het hier inderdaad niet om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@frans, niet iedereen over 1 kam scheren. We kennen deze jongen niet alleen door een stukje tekst van de vraagsteller. Hou het dus liever bij de feiten en ga er geen dingen bij verzinnen dmv vergelijkingen met andere antilliaanse jongeren. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tussen niet en alleen moet een komma staan :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@frans, niet iedereen over 1 kam scheren. We kennen deze jongen niet alleen door een stukje tekst van de vraagsteller. Hou het dus liever bij de feiten en ga er geen dingen bij verzinnen dmv vergelijkingen met andere antilliaanse jongeren. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dubossies: Je hebt het wel over een eigen 'eilandcultuurtje', daar kom je heel moeilijk los van, en deze jongen heeft ook al veelvuldig bewezen dat hij geen lieverdje is en ook niet zomaar z'n leven gaat beteren. Ik help je hopen dat het gaat gebeuren, maar ik ben bang dat Frans gelijk heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dubossies, de dingen die ik hier opnoem zijn niet verzonnen, het zijn FEITEN. De kansen die criminele Ant. jongeren in Nederland krijgen grijpen ze niet, ze blijven in de criminaliteit hangen. Ik heb er binnen mijn Ant. schoonfamilie meer dan genoeg over gehoord om er een onderbouwde mening over te kunnen hebben. Maar als jij het beter denkt te weten, mij best. @Stippel, natuurlijk zijn er Ants die gewoon keurig leven, een baan hebben en een normaal oppassend gezin. De slechten zijn gelukkig ver in de minderheid. Mijn a.s. Ant. vrouw heeft een behoorlijk uitgebreide familie, maar helaas zitten er 2 of 3 rotte appels bij. Daar baalt zij ook van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@stippel, dat is wel zo. Maar wie zegt dat hij is opgegroeid in eem eilandcultuur en niet een geadopteerd kind is van nederlandse ouders? Zolang we dat niet weten ben ik voorzichtig met vooroordelen. Volgens de moeder is het geen lievertje en we horen 1 kant van het verhaal en ook ik ga er dan maar vanuit maar dan nog blijf ik van mening dat je hem beter niet weg kan pesten (zie mijn antwoord)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dubossies, jij hebt ook een vriendje gehad van 20 toen je 15 was en als ik het goed interpreteer was er geen sprake van seks? Neem dan één ding van mij aan: bij Ant. jongens werkt dat zo niet. Als die bij een meisje geen seks krijgen, zijn ze zo bij haar weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@frans, deze moeder heeft het niet over haar angst dat deze jongen haar dochter dwingt tot seks, ook niet dat hij te oud is, dat maken antwoorders ervan, het gaat de moeder erom dat hij een crimineel "verleden" heeft en nog blowt en dus haar dochter eventueel ook aan de drugs zet en tot criminele activiteiten aanspoort. Reden te meer dus om ze niet bij je weg te jagen maar in de gaten te houden door ze bij je te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Dubossies, ik denk dat het een heel aantal factoren bij elkaar is waar deze moeder zich zorgen over maakt. Persoonlijk vind ik dat een gozer van 20 geen seks zou moeten hebben met een meisje van 15, wettelijk mag dat niet eens, maar dat is mijn idee. Een crimineel verleden (en misschien ook nog heden) zou ik ook geen aanbeveling vinden om een jongen met mijn dochter te laten omgaan. En ja, het feit dat hij blowt en werkloos is pleit ook al niet in zijn voordeel. Ik zou niet staan te juichen om zo'n gast in mijn huis toe te laten, maar ik zou het zeker ook wel in de gaten houden en goed ook. En toch blijven proberen om met veel tact mijn kind op andere ideeën te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ff tussendoor hoor....
ik hoop toch niet dit het stel is wat hier op het plaatje staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@frans, jemig nee ik wil ook niet dat ze seks hebben maar als dat zo was was de vraag wel anders geweest. Wat dacit je van: de antilliaanse vriend (20) van mijn dochter is net uit de bak voor inbraken en nu ben ik bang dat hij haar misbruikt voor seks, kan ik aangifte doen?"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangifte doen wordt moeilijk zolang ze zelf niet ziet dat die gast fout is. Hij lijkt me wel in een categorie te vallen die de politie in de gaten zal houden als je de situatie beschrijft. Zeker met de recentelijke aandacht voor loverboys. De directe aanpak zal bij een beetje puber niet werken. Dat zal subtieler moeten. Ik denk dat je eerst zal moeten beginnen met realistisch zijn. De kans dat ze geen seks hebben is bijzonder klein en de kans dat zij dat vertelt of toegeeft is nog veel kleiner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nooit vreinden woorden met een crimineel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet dat uik het oneens met je ben hoor, djang, maar waarom nooit vrienden worden met een crimineel? Want als je dat zegt is het waarom ook wel handig te weten dan

Het beste antwoord

U noemt nu een aantal dingen op. Hij is Antilliaans, crimineel, blowt, heeft een uitkering en is 5 jaar ouder dan je dochter. En wat is nu het ergste uit het rijtje?

En wat moet er veranderen? Als hij stopt met blowen, of een baan zoekt is het dan goed voor uw dochter? Of als het Nederlandse jongens is, die ook blowt en niet werkt?

Voor een dochter van 15 is natuurlijk geen enkele jongen goed genoeg, jullie zien haar nog als een kind, maar je dochter begint langzaam volwassen te worden en krijgt vriendjes. Ze verlaat het warme huiselijke nest.
En ik zou me niet te druk maken, dit is nog maar een vriendje, waar er waarschijnlijk nog wel meer van zullen komen. Het is niet haar aanstaande. Hoe meer u het verbied hoe meer ze naar dat vriendje toe zal trekken.
Maar beste vraagsteller, u bent zelf ook 15 geweest, dus u weet hoe het werkt. Als je iets niet mag van je ouders dan doe je het stiekem toch.

Toegevoegd na 1 uur:
Beste vraagsteller, Je toevoeging is duidelijk.

Maar ik blijf erbij, als je het gaat verbieden, dan rent ze nog veel harder naar die jongen toe dan ze al doet.

Natuurlijk ben je het er niet mee eens maar, nodig hem een keer thuis uit, doe alsof hij van harte welkom is in de familie. Als het mag en als de ouders het goed vinden is het al snel niet meer interesant voor een dame van 15. Misschien kan je een vriendin van je dochter in het verhaal betrekken, tenzij die ook op bajesklanten, misschien kan die vriendin haar op andere gedachten brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Ik zou eerst eens zelf onderzoeken of deze jongen werkelijk zo crimineel is, nodig hem uit en oordeel zelf wat voor jongen het is en laat je niet leiden door wat je hoort.
Ik denk dat je door alles te verbieden je dochter juist naar hem toe drijft en zicht verliest op alles wat er gebeurd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helaas weet ik dat hij echt crimineel is,hij is eind april vrijgekomen en geen onbekende van de politie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hopen dat ze hem gauw weer vastzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@jackybrocant,
Je verhaal is nu iets duidelijker, toch blijf ik bij mijn antwoord dat je deze jongen beter wél thuis toe kan laten omdat je anders het gezag en zicht op je dochter steeds verder kwijt zal raken. Overigens, ik ben het met je eens dat het geen ideale situatie is maar Antilliaan zijn, blowen en een uitkering hebben is géén reden om iemand te veroordelen. Dat hij diverse keren vast gezeten heeft vind ik wel een zorgelijk punt maar het staat los van het Antilliaan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@fransamsterdam
Antilliaan zijn, blowen en een uitkering hebben is géén reden om iemand vast te zetten, zou een mooie boel worden zeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben t met je eens. Je kunt ze beter thuis hebben.. Straks zegt je dochter ook: ma, leuk en aardig, maar ik kom niet meer thuis! Heel makkelijk want ze heeft een plek om heen te gaan!!! Kijk uit! Jaag je dochter niet weg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo jaag je dochter niet weg? Dat meisje is minderjarig en als zij weggelopen is mag niemand haar in huis houden (dan is diegene strafbaar). Wat is er mis met een beetje opvoeding en bescherming tegenwoordig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minderjarige meisjes worden ook wel eens in de tang genomen door loverboys, weg lopen kunnen ze ook als ze minderjarig zijn en die vriend van haar zal zich vast heel erg interesseren over wat wel en niet strafbaar is. Een meisje van 15 is nou eenmaal heel beinvloedbaar zeker als haar ouders haar vriendje niet goedkeuren. Vertel mij er alles over, mijn vriendje was dan wel een goeie jongen, maar mn vader was t absoluut niet eens met onze relatie.. Nou ik ben vaak genoeg boos het huis uitgelopen op die leeftijd en ja ik ben zelf terug gegaan, maar dat kwam omdat mijn vriendje totaal geen kwade bedoelingen heeft. Opvoeding in vriendjes keuze kun je je naar mijn mening beter uit je hoofd laten, als je ze daar nu mee afstoot ben je ze voorgoed kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet waar, Chelsea. De meeste kinderen zijn niet volledig ongevoelig voor hun ouders hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien niet, maar dit meisje heeft (blijkbaar) een verkeerd vriendje en word daardoor beinvloed, ik denk dat elk meisje die door haar ouders de keus krijgt tussen haar vriendje of haar ouders blind voor haar vriendje zal kiezen. Bij elke vriend die ik gehad heb (hoe kort of krom de 'relatie' ook was) zou ik in zo een geval t zelfde doen. Dat heeft niks met ongevoeligheid of gevoeligheid voor ouders te maken, dat heeft te maken met blinde verliefdheid. Maar ik stel voor deze discussie niet verder voort te zetten, meningsverschillen zijn er nou eenmaal en ik respecteer jou mening! We hoeven het op gv ook niet allemaal met elkaar eens te zijn, toch..? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En met het laatste ben ik het eens ;0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig :D hihi toch eens geworden samen :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij is crimineel want heeft vastgezeten dus (echt waar!)
en tja, je zit niet vast omdat je zweetvoeten hebt of te hard zingt in de kerk. wel een +, want verhalen zijn er vaak zat, maar komen lang niet altijd overeen met de waarheid. goed idee om het gewoon te vragen, want het scheelt heel veel vooroordelen (maar niet in dit geval...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20 jaar is ook nog erg jong, kan ook dat hij verkeerde vrienden had, en zelf ergens in is geluisd. Eenmaal veroordeeld betekent niet dat je de rest van je leven (op je 20e!) crimineel zult zijn. Kan best dat als die jongen het serieus meent met zijn vriendin, en inmiddels wat ouder wordt, dat ie zich veel beter gaat gedragen. Overigens zie ik niet in wat straf uitgezeten hebben (= achter de rug dus) te maken heeft met wel of niet goed zijn voor zijn vriendin... wie weet heeft zij zelfs een goede invloed op haar vriend? Idem met uitkering: ik kan me heel goed voorstellen dat je als Antilliaan moeilijk een baan vindt, waar zoveel blanke Nederlandse jongeren al werkloos zijn... Als moeder zijnde zou ik hem zeker willen leren kennen, en zien wat dochter in hem ziet. Misschien dat je er dan wel een totaal ander beeld van krijgt, en het jonge stelletje wilt gaan steunen ipv tegenwerken, waardoor je m.i. alleen maar je dochter bij je vandaan jaagt... ps: ik ben al oma, maar blow ook nog steeds zo nu en dan, ben ik nu ook slecht?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn moeder heeft toen, mijn foute vriendje willen leren kennen, aan de keuken tafel, gesprekken houden, soms kwam hij zelfs bij haar voor raad of iets dergelijks..
Ze begreep ook helemaal waarom ik zo verliefd op hem was etc....
Nu komt het mooie, ahum, wie ze zijn bij de een, is niet wie ze zijn bij de ander.....
hij kan zo poeslief overkomen, maar ohwee als ie weer uit de deur is..... t is wel goed,volgens mij, om in ieder geval voor t idee, te proberen op goede voet met hem te komen, (al is het maar een act) want je dochter weet dan, ik wel toen, dat ik bij mijn moeder terecht kon, als er dan wat was...... voor de rest, moest ik het toch echt zelf uitzoeken, want ook al wilde mijn moeder me alle ellende van de wereld besparen, die "blinde verliefdheid" maakte dat ik niet anders kon dan naar hem toe willen, bij hem willen zijn... ik heb mijn les KEIHARD geleerd, en het blijft mijn leven lang bij me, maar ik blijf erbij, dat niemand!! mij anders had kunnen doen handelen........... dit zijn lessen, die je pas leert, of wilt aannemen, als je er zelf achterkomt, dat waar is, wat andere zeggen........... helaas ................. heeel veeeel sterkt!!!!! voor jou en je dochter!!
allereerst maak je mijn inziens een fout door hem niet thuis te laten en niet de accepteren. Op die manier rent je dochter werkelijk naar die jongen en heb je helemaal nooit zicht op wat ze precies doen. Doe het andersom, verwelkom hem met open armen. Accepteer hem wel, spreek af dat je dochter en vriend ook af en toe een avondje op de bank doorbrengen bij jullie en stel geïnteresseerde vragen over zijn leven en plannen ( niet op een pusherige manier maar gewoon oprecht ) .

Dan heb je allereerst inzicht in hun leven samen, ook in hun gevoelens voor elkaar. Daarnaast kom je erachter dat het misschien toch best een toffe gozer is en dat is handig als hij blijft hangen, je wil toch een band ben een eventuele schoonzoon.

Of die jongen schrikt zich een hoedje, zit niet te wachten op zulke liefdevolle ( klam-an ) ouders, en kiest alsnog het hazepad op zoek naar een makkelijkere prooi.

Stel het is, ( in het uiterste geval ) een loverboy, iemand die je dochter misbruikt...dan wil je toch op de hoogte zijn en toezicht hebben? Dat kan alleen als je alles op een positieve manier benadert, en niet met de houding die je nu aanneemt. En als je nu al zo negatief ben en je dochter houdt er een nare ervaring aan over, zal ze nooit haar verhaal bij haar ouders doen, die zeggen dan alleen maar "zie je wel" ..

Toegevoegd na 4 minuten:
toevoeging nav jouw toevoeging: klinkt als een verstandige ex die een manier heeft gevonden om ze van de straat te houden en tegelijk toezicht te houden.
Doe hetzelfde, maar niet met de intentie dat hun relatie dan verbreekt want dat voelen ze dan natuurlijk mijlenver aan. Nee, zet écht je beste beentje voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn man wil ook absoluut geen crimineel n huis,dus weet echt hoe hier mee om te gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@absor: theoretisch geleuter, makkelijk praten als buitenstaander
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Jacky het 'loverboy' argument is niet goed genoeg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@zozotoemaar, waarom denk je dat het enkel theorie is..gewoon praktijkervaring hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Top antwoord! Ik ga niet eens verder lezen naar de andere andwoorden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusserdeplus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ !
Kristal
12 jaar geleden
helemaal mee eens. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke + van mij, het enige juiste antwoord!
Ken je de act van Wim Sonneveld?
"Ik prees hem het graf in"
Thuis wete je wat er gebeurt, heb je er nog enigszins zicht op.
Hoe harder jij nee roept, hoe spannender het voor je dochter is
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. Train jezelf er op om alleen maar positief over die gast te praten, en haar op een positieve manier de toekomst die ze tegemoet gaat, voor te spiegelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het prijzen helpt helaas niet altijd.
anneliez
12 jaar geleden
Nee, maar neerhalen in dit geval helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, en allemaal meeëten :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+++
anneliez
12 jaar geleden
Ik zou hem ook n keer laten koken, zien hoe echt antilliaans smaakt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die jongen is pas 20!!! Kan een jeugdzonde geweest zijn, hij heeft zijn straf gehad en wie weet heeft ie daarvan veel geleerd. De moeder geeft hem nu dus levenslang? Is ze een rechter??? En inderdaad, hoe meer tegenwerken hoe harder je dochter naar hem toe rent, Wim Sonneveld had helemaal gelijk ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mendy, hele mooie reactie, maar bij een ander antwoord stond ook een mooie reactie ik kon daar alleen niet op reageren.. Heel raar! Maar wilde je toch even symbolisch plussen :) en plus voor dit antwoord trouewns :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel chealsea16, je kunt alleen antwoorden plussen, geen reacties ;-)
Beste Jackybrocant, inderdaad kun je die jongen beter wel bij jou thuis laten komen, zo kan je wat meer over die jongen te weten komen en hoeven ze niet op straat te hangen (waar jongeren vatbaar worden voor criminaliteit). Probeer een goede band te krijgen met die jongen en je dochter en zo kan je het meer in de gaten houden. Door een goede band te krijgen met die jongen krijgt hij ook vertrouwen in jou en dan kan hij misschien meer hebben van jou als je dingen adviseert als baantjes aannemen of opleidingen volgen.
Ik zou hier ook met je ex over praten maar misschien gaat hij juist met die jongen biertjes drinken om ook een vertrouwensband met die jongen te krijgen. Je bent bang dat hij andere bedoelingen heeft maar is dat enkel en alleen omdat hij Antilliaans is en een uitkering heeft en jointjes rookt?
Hij komt niet bij jullie thuis en zo kan je ook weinig over hem te weten komen dus kan je niet zomaar zo'n oordeel geven, dit betekend niet dat hij overvallen pleegt en meisjes gaat prostitueren.
Succes ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat las ik later nadat ik dit getypt had, maar dan nog kan je je dochter niet thuis vasthouden en als je de omgang verbiedt gaat het stiekem en dan ben je verder van huis want dan heb je er geen grip meer op. Je kan die 2 beter wel thuis uitnodigen, desnoods probeer je er met die jongen over te praten, gewoon vriendschappelijk anders jaag je ze weg. Het is heel moeilijk, lijkt mij ook, maar wel de beste manier. Als je ze wegjaagt door hem het huis te verbieden jaag je ze naar zijn huis en jaag je haar in zijn armen en ben je haar kwijt.
Dit soort situaties zijn een nachtmerrie voor iedere ouder.
Jaag je hem weg dan ben je je dochter kwijt , laat je hem toe dan heb je zijn invloed in je huis.

Het klinkt laf maar ïf you can't beat them, join them.

Je hebt daarbij het "geluk " dat je dochter nog geen 16 is.

Bouw een vertrouwelijk met je dochter op en werk samen met je ex.
Wellicht handelt deze zo om exact dezelfde reden: toezicht houden.

Als je dochter vertelt of tekenen vertoont van sexueel geaarde omgang dan dien je als ouder een klacht in.

Omdat de man een crimineel verleden heeft kan het zijn dat de politie daarom sneller in actie komt.

Het kan echter ook zo zijn dat deze jongen werkelijk goed en oprecht met je dochter omgaat en zijn leven wil beteren onder invloed van een lieve vriendin en verstandige ouders, misschien laat hij zich bijsturen.

Ik geef toe dat dit naief klinkt maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Accepteer en respecteer deze jongen tot het tegendeel vaststaat.
je dochter zal je dan niets verwijten als je dan handelend optreedt, het is dan immers geen jullie tegen hen maar jullie tegen HEM.

Als je ook maar vermoeden hebt dat er een loverboyconstructie gaande is, neem het heft dan in handen en onderzoek de situatie, liefst gezamenlijk met je ex.

Het kan echter zijn dat het een jongen is die zijn leven wil beteren, ook dat moet zijn kans hebben.

Ik wens jullie wijsheid en inzicht toe.
Niets doen is geen optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het mijn dochter was dan zou ik die gozer zo bang maken dat hij voor altijd uit de buurt blijft.
Bovendien als hij seks heeft met je dochter dan kun je aangifte doen bij de politie. Dit is altijd strafbaar, ook al stemt je dochter er mee in. En dan er op aan blijven dringen dat ze er een zaak van maken!
Al verbeter je hier niet de band met je dochter mee.
Ik zou verder ook mijn dochter zolang ze iets met hem heeft alle vrijheid ontnemen. Direct naar school meteen naar huis en niet zonder toestemming het huis uit. Lekker klein houden.
Klinkt waarschijnlijk ouderwets en achterhaald maar je hebt weinig andere mogelijkheden. Ja, hem accepteren, maar of dat de beste oplossing is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe raak ik mijn dochter kwijt, les 1. Minnetje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is hij zijn dochter nu al kwijt.
Laat maar aan zijn dochter en die 'vriend' zien dat je dochter voor jouw belangrijker is voor jou dan voor hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet eigenlijk niet of het een hij of een zij is, maar ik ben het eens met Odol. Bovendien zou dochter-lief niet altijd boos blijven. Is gewoon een kwestie van opvoeding en bescherming. Niets mis mee. Maar dat gedeelte van die aangifte, ben ik het niet zo mee eens. Toch een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hebben mijn ouders ook gedaan..einde van het verhaal was dat ik drie keer ben weggelopen en echt onvindtbaar was en uiteindelijk het huis uit ben gegaan met ruzie...klein houden wil niet echt niet...sit is echt de meest zinloze tip die ik vanavond heb gelezen. Lekker ouderwets ja en dat werkt dus ook niet, ze wordt vanzelf 16 en dan ben je haar alsnog kwijt.
Kristal
12 jaar geleden
Girl... hoogstwaarschijnlijk is Odol van het mannelijk geslacht...;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien zijn de reacties op een ander deel van de anders dan in de ochtend (en andersom)?
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha...ben ik niet de enige die dat opviel......
In tegenstelling tot anderen vind ik dat je hem niet moet accepteren en dat je nu even heel streng moet zijn tegen je dochter.

- Dat hij Antilliaans is maakt naar mijn mening niets uit.
- Een keertje een jointje roken oké, maar als hij dit regelmatig doet is dat natuurlijk niet het goede voorbeeld voor je dochter.
- Hij heeft nu een uitkering? Dat kan de beste overkomen, zolang hij maar wel toewerkt naar reïntegratie.

Mijn probleem met hem is dat hij vast heeft gezeten. Dat is natuurlijk niet omdat hij een dropje bij de jamin heeft gestolen. Die jongen heeft blijkbaar veel op zijn kerfstok.

Ik vind dat jij als moeder de taak moet hebben om jouw jonge dochter in bescherming te nemen. En het zou fijn zijn als jouw ex dat ook zou doen, want het is belangrijk dat jullie op een lijn zitten.

Laat je niet weerhouden door mensen die zeggen: 'ja maar als je iets gaat verbieden, gaan ze het juist doen'. Jouw dochter is echt noch veel te jong om zelf deze beslissing te nemen en heeft gewoon nog sturing nodig.

Bij mij gaan de alarmbellen rinkelen hoor, dus ik vind dat je goed bezig bent. Nu je ex nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ehm... en hoe moet ze er dus mee omgaan volgens jou? Dochter vastbinden aan tafel of zo? Eigenlijk geef je helemaal geen advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eh ik geef wel degelijk advies. Haar vraag was hoe ze er mee om moet gaan en naar mijn mening vind ik dat ze er al goed mee om moet gaan en er voor moet zorgen dat haar ex dat ook doet? Hoe gaat ze ermee om? Ze stelt duidelijke grenzen naar haar dochter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met als gevolg dat haar dochter de hele dag met die jongen op straat rondzwerft of in zijn appartement zit.
nuttig hoor, die grenzen, als ze niet worden nageleefd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eigenlijk helemaal geen zin in deze discussie.
Je hoort je kind gewoon te beschermen tegen deze figuren en daar blijf ik bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja natuurlijk, maar de vraag is hoe. Helaas kan je je dochter niet tot haar 18e opsluiten op haar slaapkamer. ( alhoewel mijn moeder dat met mij wel had gewild en ik dat nu met mijn dochters ook natuurlijk ). Maar wellicht dat jij in je puberteit advies van je moeder klakkeloos opvolgde ( = deze jongen is fout, nu uitmaken ..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen zin in je sarcasme eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen: Stel dat hij mijn huis leegrooft en ik mijn TV en laptop en boodschappenpotje en auto en meer waardevolle spullen kwijt ben door diefstal van hem, daarvoor ben ik verzekerd, en kan ik nieuwe kopen., Ik kan echter geen nieuwe dochter kopen als ik haar kwijt ben omdat ik hem verbood in mijn huis en ik haar in zijn armen heb geduwd en haar als zwerver op straat laat leven en haar nooit meer terug zie....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Baghera....:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach en zo baseer ook ik mijn mening op ervaringen ;) En ik vind dubossies mening wel erg overdreven. Sorry.
Een meisje van vijftien moet niet de gelegenheid krijgen om een crimineel in huis te halen. Zoals al te lezen was, was zij al eerder in een jeugdinstelling geweest en dient zij juist extra beschermd te worden tegen dit soort negatieve invloeden van buitenaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O wacht, dat kwam er echt veel lulliger uit dan ik bedoelde, dubossies. Neem me niet kwalijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft niet imaginairygirl, maar ik blijf bij mijn mening, juist omdat haar dochter met weglopen bekend is zou ik juist ter bescherming haar en haar vriend toch liever bij mij in huis houden, dit om te voorkomen dat zij uit boosheid weer wegloopt n 3 x raden bij wie ze komt uithuilen en over mij komt klagen als boze moeder? En 3 keer raden wat de gevolgen uiteindelijk zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap je wel hoor. En het zou voor mij een ander verhaal zijn als het alleen bij kwajongensstreken zou zijn gebleven, maar als hij overvallen heeft gepleegd en bij mensen heeft ingebroken, dan gaat mij dat toch veel te ver. Als het meisje nou iets ouder zou zijn geweest (bijvoorbeeld achttien) kan je het niet meer verbieden, maar vijftien ...?
Bovendien is ze blijkbaar niet erg stabiel, gezien ze al een jaar is opgenomen geweest toen ze NOG jonger was (gesloten jeugdzorg). Toch snap ik jouw standpunt ook wel hoor, maar voor mij gaat dat criminelen-verleden toch 'net' wat te ver :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp wel wat je bedoeld maar ik denk (nee weet bijna zeker met opstandige pubers) dat je met verbieden alleen maar het tegenovergestelde bereikt...dat ze weer altijd thuiskomt wanneer ze zin heeft en straks als je een boze moeder hebt uiteindelijk helemaal niet meer thuiskomt....ze is al x vermist geweest en dit wil je toch voorkomen :-)
Ik vraag me af hoe jullie relatie (moeder/dochter) was VOORDAT zij dit vriendje heeft uitgekozen.
Mijn vermoeden is dat er ook altijd al spanningen tussen jullie waren en dat dit misschien een methode van haar is om een beetje wraak te nemen of zich af te zetten.
Kennelijk werkt dat, want je bent momenteel radeloos.

Je kunt de keuzes van je dochter niet verbieden, wel kan je gaan werken aan jou relatie met je dochter.
Als je dat op een goede wijze doet, dan zal het vriendje niet meer nodig zijn en zal het niet meer nodig zijn voor haar om zich te gaan afzetten tegen jou.

Kijk eens goed hoe jullie relatie nu werkelijk is. Want ik vermoedt dat er tussen jullie al grote spanningen waren voorheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Je kunt de keuzes van je dochter niet verbieden'. Waarom niet? Ze is 15 en ze moet nog tot haar 18de luisteren. Volgens mij kan een moeder haar kind van 15 echt wel iets verbieden, al ben ik niet van deze tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh je kunt het wel verbieden, het zal alleen niet helpen. Hou ze maar eens tegen. Als ik kijk naar een ander kind van die leeftidj die ik ken, dan moet je echt voor cipier gaan spelen om je kind dan thuis te houden in haar geval. Ze gaan dan weglopen en blijven weglopen, zelfs uit een gesloten inrichting loopt ze nog weg, zo ver kan dat gaan. Ja ze is minderjarig, Maar minderjarigen van tegenwoordig hou je niet allemaal maar zo makkelijk tegen. niet op een geatieve manier in ieder geval. Ze willen begrepen worden. En dan is er echt wel een land mee te bezeilen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook wel eens een dergelijk fout vriendje gehad, en inderdaad, als mijn ouders dat toen hadden verboden, had ik nu ergens drie hoog achter op een flatje gezeten met een bijstandsuitkering en een handje vol kinderen van meer dan één vader. Zo eigenwijs was ik wel.
Maar mijn vader was een wijs man, en heeft die knul regelrecht zijn graf in geprezen.
Een kind vijf jaar aan de verwarming vastbinden is - hoe aantrekkelijk ook - GEEN optie.
Ik heb hetzelfde meegemaakt . Ik ging zelf met een jongen die net vrij kwam enzo. Mijn moeder was het er ook niet mee eens maar kon zelf vrij weinig eraan doen omdat ik er niet naar luisterde ( Tieners he ) Mijn moeder heeft mij toen bij jeugdzorg aangemeld en dat is het beste wat ze ooit kon doen. Daar ben ik haar nog steeds dankbaar voor . Ik werd uit huis geplaatst naar een andere stad om van deze jongen af te komen. Daarna een kamertraining gehad. En nu ben ik 20 & heb ik mijn eigen huis , een lieve vriend . Alles voor mezelf. Soms is het beter om zulke dingen aan jeugdzorg over te laten. Hoe moeilijk het ook is.

Toegevoegd na 53 seconden:
Hier word je dochter namelijk later ook niet gelukkig van. En in de loop van de tijd zal ze dat inzien en jou bedanken !!

Toegevoegd na 3 uur:
+ je heb bij jeugdzorg ook een cursus die heet:Meiden onder elkaar. Daar heb ik zelf ook aan meegedaan. En dat gaat vooral over jongens. Hoe je nee zegt. Wat je zelf prettig vind & wat je totaal niet wil. ( In een tekening) Vond het zelf nogal onnodig . Maar het is best wel van pas gekomen. Het is met 3 andere meiden rond de 14 tot 17.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon alles doen om die gast bij je dochter onderuit te halen. Ze is 15, waar is ze mee bezig met een vent van 20? Bij mij zou hij ook niet het huis inkomen. En wat je ex betreft, die zou ik ook eens hartig aanspreken op zijn onverantwoordelijke gedrag ten aanzien van een kwetsbaar meisje van 15. Is dat een vader? Nee dus! Ik ben ook een vader van weliswaar een volwassen dochter, maar als zij met zo één verkering zou hebben zou ik geen nacht meer rustig slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het eens met Frans. Ik snap niet waarom sommige mensen er voor zijn om deze jongen een kans te geven. Dit is een jong meisje wat beschermd moet worden. Een plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig ben ik wat beter met de Antiliaanse cultuur op de hoogte dan de gemiddelde Nederlander.
Beste moeder,

Als mede-ouder deel ik je gevoel. Je wilt niets anders dan het beste voor je kind, je ziet met zo'n knul je ergste nachtmerrie waarheid worden.

Als iemand met ervaring moet ik je echter adviseren het contact met je dochter voorop te stellen. Door haar te verbieden met hem om te gaan, heb je grote kans dat je daar alleen maar het tegenovergestelde mee bereikt. Je bereikt er meer mee door hem een kans te geven, hem toe te laten in haar leven, en er op te vertrouwen dat zij uiteindelijk de voor haar beste keuze maakt. Dat kun je niet forceren, het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Ik heb zelf 6 jaar op een (particulier) internaat gewoond. Daar zaten ook meiden met soortgelijke situaties. De vriendjes zagen ze toch wel, maar leerden tegelijkertijd dat hun school en hun omgeving het allerbelangrijkste was.

Ik kan je ex-man heel goed begrijpen. Beter een oogje in het zeil kunnen houden dan ze wegjagen en een soort 'wij- tegen-de-wereld'-gevoel stimuleren.

Als je je dochter goed hebt opgevoed, zal zij vanzelf de juiste keuze maken. En zo niet, dan is het haar leven, en heb jij die keuze te respecteren. Come on, wie is er nog samen met zijn of haar liefje van toen je 15 was? Niemand toch?

Sterkte. Geef je grens aan, maar laat je dochter haar eigen fouten maken, en zélf tot de ontdekking komen dat bepaalde keuze's niet slim zijn. Houdt de communicatie gaande, open en vrij. Daar win je het meest mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je heb je dochter eigenlijk nu het huis uit gejaagd recht in de "criminele" armen van haar vriendje.
Het lijkt mij juist het tegenovergesteld van wat je wilt
ik denk dat hem toch toelaten het enige is wat hem weer wegjaagt ;)
let wel er is geen enkele garantie maar op deze manier kan je hem toch wat leren kennen
vraag hem naar zijn plannen en ideeen.
voor hetzelfde geld heeft die jonge na zoveel maal vast te hebben gezeten eigenlijk al een beetje de hoop op een geregeld leven op gegeven.
Als er dan verder niemand een goeie invloed op hem kan hebben blijft hij daarin.
je kan en mag zeker je twijfels bespreekbaar maken
vraag is durf je dat aan ?
en als je zijn verhaal aanhoort of hij ook luistert

voor de rest zorg dat je dochter altijd een thuis heeft
en je altijd mag bellen. als het echt fout gaat.
Bedenk ook dat je dochter ook niet de domste is en enige twijfel die je zaait over de toekomst zal zeker zijn effect hebben als is het niet meteen natuurlijk.
12 jaar geleden
Ik heb hele vage vriendjes gehad en hele gewone en hele slome en hele toffe die toch niet zo tof waren.
Het gaat erom hoe ze voor je dochter zijn. Schijn bedriegt zovaak. De grootste crimineel kan een lul zijn op straat, maar gaat door het vuur voor zijn familie en gezin, daar is niks mis mee zolang hij je dochter buiten de malefiede zaken houdt. terwijl een nette werkende jongen de oorzaak kan zijn van behoorlijk extreem huiselijk geweld (ik spreek hier (enigzins) uit ervaring).
Probeer er zonder oordeel in te gaan en kijk of je dochter verstandig reageerd op bepaalde zaken. Hoe wijs is ze van zichzelf. Loopt ze al haar hele leven in zeven sloten tegelijk of kan ze behoorlijk har mannetje staan en is ze er altijd goed af gekomen.
Zolang ze geen loverboy aan de haak heeft geslagen en zij niet betrokken wordt bij vuile zaakjes en van haar vriend haar eigen keuzes mag blijven maken (dus eigenlijk alles wat in elke relatie zo hoort) zou ik me geen zorgen maken.
Door je af te keren van haar liefdes, laat je haar afkeren van jou. Laat zien dat je haar steunt, zowel in haar goede dingen als haar domme fouten, dan weet ze dat ze altijd bij jou kan komen als het mis gaat en jij meer van haar houdt dan wie dan ook. ik weet die liefde voor kinderen is dat wat je nu zo kwaad maakt, maar je kunt het ook gebruiken om gewoon lief te hebben.
De keuzes maakt ze toch, met of zonder jouw toestemming. Laat het niet met of zonder jouw zijn.
Veel sterkte ermee...en onthoudt dat liefde heelt en haat verbreekt.

Toegevoegd na 10 minuten:
had even over het hoofd gezien dat ze 15 was...dan lijkt me bezoek alleen bij jou thuis juist het verstandigst...andersom heb je er echt geen zicht op, maar ik vindt het wel een heel groot leeftijdsverschil...

Een tip, of je er nu aan wilt of niet sexuele voorlichting en prefentie wordt nu wel noodzakelijk. Hier hoort ook bij dat nee zeggen mag en dat jouw lichaam van jouw is en dat als iemand iets doet tegen je zin in dat niet oke is...relatie of niet! Eigenlijk is dat basis, maar veel meisjes van 15 vinden zichzelf niet goedgenoeg en gaan heel ver voor een compliment. Zorg dat je zicht houdt op de relatie in de zin dat die stabiel is en gelijkwaardig. Als de reltaie scheef groeit zijn kant op moet je ingrijpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
feit... verbieden kan je het niet

dus wat je kan doen is op een rustige manier vertellen waarom je het niet met de relatie eens bent, je zorgen om haar maakt, en aangeven dat je er voor je dochter bent mocht er wat zijn.

heel belangrijk is dat je het bespreekbaar houdt, je dochter niet afwijst op de keuze die ze maakt ook al ben je hier vreselijk mee oneens.

nu laat je ze niet in je huis, dus ze vullen hun tijd elders samen en hangen op straat. daar heb je er helemaal geen controle over, dus je zal een keuze moeten maken.

hoe meer jij je zal verzetten tegen de relatie, hoe meer je dochter naar haar vriend zal trekken, ook dit is iets om in je achterhoofd te halen.

heb je al een keer met de vriend gepraat? vertel hem dat je er niet blij mee bent dat ie blowd, maar dat je het niet kan verbieden. vertel dat je het een heel naar idee vind dat ie vast heeft gezeten en dat je wil dat je dochter op het juiste pad blijft.

net zoals bij je dochter, geef je ding aan en laat het hierbij, hou het bespreekbaar en luister naar de andere kant van het verhaal.

ik weet niet waar de jongen voor vast heeft gezeten, maar hoop dat jij het wel weet. (dat het geen loverboy praktijken zijn bijvoorbeeld, want dan moet je op scherp staan)

je hoeft geen vrienden te worden met deze jongen, maar je moet je dochter niet afkeuren om haar keuze. dit hoort bij opgroeien, leren, en volwassen worden.

bij de onderstaande link kan je misschien nuttige info vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keep your friends close, but keep your enemies closer.

Beter onder jouw toeziend oog dan rondhangend op straat. En meisjes van vijftien ?? Hoe leuker pappa en mamma het vriendje vinden, hoe eerder hij 'exit' is. En hoe erger ze er op tegen zijn, hoe groter de verliefdheid en hoe groter de kans dat ze er met hem tussenuit knijpt of nog stommere dingen doet.

Hopelijk heb je haar ver-/zelfstandig genoeg opgevoed om zelf -als puntje bij paaltje komt - ook wel te weten dat een dergelijke relatie op de lange duur niet zo verstandig is. En mocht je dat hoofdstuk nog hebben overgeslagen : als de SODEMIETER aan de pil. Liever gisteren dan vandaag. Desnoods de prikpil ; die kun je tenminste niet vergeten.

Ik ken meerdere van deze verhalen uit mijn eigen omgeving (al vanuit de jaren 80 zelfs), en de meiden die (ruim) voor hun 20e zwanger waren is in de regel weinig van terecht gekomen, terwijl zij die zichzelf daartegen beschermd hadden, uiteindelijk allemaal wel weer op hun pootjes zijn terugbelandt. Uiteindelijk bepaalt dát het grote verschil. Dat die knul niet deugt, dáár zijn ze allemaal op een gegeven moment wel achter. De schade echter verschilt enorm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Zelf ben ik been ouder, maar ik denk wel hoe ik het moet aanpakken:

1.Praat er rustig met je dochter over.
2.Geef geen punten van hier tot Tokio
3.Jaag haar niet op de stang
4.Probeer hem te vermijden
5.Neem contact op met de ouders van die vriend, om daar eens mee te praten.

Mvg,
MrMorrie1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles neerschrijven wat je denkt dat er mis gaat lopen in haar leven door deze relatie. Dit haar laten lezen en laten ondertekenen (kans is groot dat ze niet wil/durft en begint na te denken). En voor de rest erover zwijgen.
Na 2 jaar deze tekst terug boven halen en laten lezen. Een reeks elementen zullen al uitgekomen zijn. Dit zal mogelijk haar ogen dan openen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou eerst even goed opletten hoe hij zich tegen uw gedraagt en of zijn ouders het al weten of je kan gewoon met zijn ouders erover hebben en kijken wat zij er van vinden....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zeg hier maar een ding op.
Je mist je Moeder pas als ze er niet meer is.

Zorg dat je er toch altijd voor haar bent.
Eens komt ze terug bij jouw.

Misschien wel met knikkende knieen.

En dan kun je praten.
Zoals alleen een Moeder ,met haar dochter kan praten.

Op dit moment kun je niks forceren.
Helaas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vraag haar "waarom" ze met hem omgaat terwijl ze weet dat hij vast heeft gezeten blowt en al die andere dingen. en als ze het vertelt , moet je op een rustige en kalme manier ( zo voelen ze zicht minder afgewezen ) wat de tegendelen zijn. zo kan ze zelf gaan nadenken over waar ze mee bezig is en of het wel verstandig is. dan valt het muntje denk ik wel dat ze niet echt slim bezig is.

ik hoop dat het werkt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je bijna garanderen dat het geen loverboy is, dan was die jongen wel mijlenver uit jou en de buurt van je ex gebleven en had je echt niks over 'm geweten. Probeer hem een kans te geven, zolang hij je dochter niet op het slechte pad helpt of slecht voor haar is kan het geen kwaad. Ik neem aan dat je dochter geen onderdanig timide typje is want daar valt de gemiddelde Antilliaan niet voor, ook gaat de gemiddelde Antilliaan meer dan goed met vrouwen om. Gewoon goed in de gaten houden!