Mijn tweeling is net 2 jaar geworden.Mijn dochtertje heeft haar popje zelf een naam gegeven. Is dit bijzonder of normaal op deze leeftijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

dat is normaal op die leeftijd ook hebben ze soms denkbeeldige vriendjes of iets in die zin
maar het is gewoon normaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat is heel normaal. Heel vaak is dat een naam van een geliefd leeftijdsgenootje of familielid.
Mijn eigen nichtje van nu 3 heeft ook een pop naar mij vernoemd.

Mijn eigen dochter heeft haar knuffel rond die tijd ook een naam gegeven en zo is de knuffel altijd blijven heten.
Het maffe was dat ze zich een jaar terug zich ineens afvroeg hoe die knuffel aan zijn naam kwam. Ik vertelde haar dat ze die zelf had gekozen toen ze nog heel klein was maar daar kon ze zich niets meer van herinneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is niet zo bijzonder. Mijn zoon had een knuffelkonijn en die kreeg de naam Nienke toen hij anderhalf of twee jaar was. Dit was een verbastering van konijn!
Konijn werd Nijn, want dat was gemakkelijker, en Nijn werd Nien(ke).
Ook mijn dochter gaf haar 2 poppen al een naam: 1 kreeg de naam Dora, (hoe ze er aan kwam??) en de andere mijn naam. Grappig hoor, als ze tegen de pop praatte, hoorde ik steeds mijn naam!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,heel normaal.
Toen ik een jaar of 2 was had ik een hele collectie poppen en beren die ik zelf allemaal(!) een naam had gegeven.Ik zette ze dan op een rijtje op de bank en mijn ouders moesten dan van mij elke dag die namen opnoemen om te 'checken' of ze alle namen nog wel wisten.Echt!!^_^
Ik had een grote fantasie.En nog steeds!:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is normaal, dat doen alle kinderen rond die leeftijd.
Deed ik vroeger ook.