hoe laat ik m'n dochter onder een deken slapen

mijn dochter is bijna 21 mnd maar wil niet onder dekens slapen gevolg 's nachts wakker omdat ze 't koud heeft. Vannacht was ze zo koud dat ik d'r bij mij in bed heb genomen. Een slaapzak wil ze ook niet meer... Maar onder mijn dekbed wel maar volgens mij mogen ze nog geen dekbed

Toegevoegd na 1 uur:
ze heeft uiteraard dikke pyama aan. Sokken trekt ze uit. Er aan vast vond ze als baby al vreselijk en nu nog steeds. Dekentje is van dat dikke katoen voelt als fleece is 't niet hoor. Maar ik vind 't zo sneu voor d'r.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Je kunt een dekbedovertrek van volwassenen over de matras doen, wat te lang is kun je terugvouwen zodat het een soort zak wordt. Daarna kun je een deken (liefst katoen) in de breedte over het teruggevouwen dekbedovertrek doen en deze aan beide kanten onder de matras stoppen. Zo heb je een soort zak waar je dochter niet diep in weg kan zakken en ze kan de deken moeilijk loskrijgen. Werkt perfect.(hier dan)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

vanaf 2 jaar mogen kindjes onder een dekbed, ik ken echter wel kindjes die al ietsje eerder 1 hebben mischien is ze er wel aan toe.

anders kan je mischien later op de avond als ze vast slaapt even een deken over haar heen doen dan merkt ze het mischien niet maar blijft ze wel lekker warm.

mischien helpt het wel als je een dekbedhoesje om een dekentje doet. laat haar een leuke uitzoeken en doe die gewoon om de deken dan vind ze het mischien wel erg leuk
14 jaar geleden
Je kunt kijken of ze wellicht een deken van een ander matriaal wil, het kan zijn dat ze niet tegen wol kan bijvoorbeeld (ik weet niet wat voor dekentje het is, dat je nu gebruikt).
Daarnaast is het wegtrappen er wellicht ook, als ze een dekbed heeft voor zichzelf, als jullie er niet bij liggen.

Anders moet je wellicht een kacheltje bij d'r zetten of maar een hele dikke pyjama met sokjes maken. (Skipak achtig)

Mijn dochter heeft ook een tijdje met meerdere laagjes over elkaar geslapen,maar die trapte alles weg, ook een dekbedje. Je moet dan alleen wel regelmatig controleren of ze niet te warm wordt, want ze kan het ziet zelf aanpassen.

Aan de andere kant leren ze het alleen of, als ze leren dat bij wegtrappen kou hoort. Maar daar is het wellicht nog een beetje te vroeg voor.

Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik deed de slaapzak altijd omgekeerd aan, de rits op de rug dus anders trokken ze hem ook uit. Zodra ze op een groot bed lagen, de mijne rond de 2 jaar, hebben ze een dekbed met een kinderkussen gekregen. Volgens mij mogen ze een dekbed als ze in staat zijn om er zelfstandig onderuit te kruipen. Een baby heeft de kracht niet en daarom is dat gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kinderen sliepen op die leeftijd al onder een dekbedje hoor.
Je hebt speciale kinderdekbedden.

Zorg er wel voor dat de onderkant (opening)
Dicht zit anders kunnen ze daarin verstrikt raken, tijdens het woelen.

En een lekkere dikke pyama:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bakerzak kopen. Je hebt ze ook voor kinderen van af 2 jaar.