Je mag ze aaien of je mag ze niet aaien.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dierentuin Apenheul dan stiekem toch een kinderboerderij?
bamibal
11 jaar geleden
Daar wordt ook afgeraden om de apen te aaien!
bamibal
11 jaar geleden
Van de site: "Als je de apen lekker hun gang laat gaan, zie je ze op hun mooist en grappigst. Aai de apen dus niet en pak ze ook niet op. Een aap die geaaid wordt, denkt dat je hem kwaad wilt doen."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, maar als het rustig is en je staat of zit ergens alleen dan komt er wel eens eentje bij je kijken, die vindt het dan wel prima.
(is een uitzondering, maar het mag wel ;-)

Andere antwoorden (4)

In een kinderboerderij vind je vaak "kleine" dieren zoals geiten, schapen, kippen, pauwen, koeien.
Die los lopen op beperkte afstand.

In de dierentuin zie je "grote" dieren als leeuwen, tijgers, krokodillen, apen, ijsberen etc. en is de afstand groot of zit er glas of een hek tussen doordat deze dieren gevaarlijk kunnen zijn.

Misschien kan je zeggen dat de diertjes op de kinderboerderij wat liever zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat je over klein en groot moet praten als verschil want ik vind een koe helemaal niet klein, zeker niet als je het hebt over apen, tijgers en leeuwen (een koe is groter).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En vlinders zijn veel kleiner (burgers zoo vlindertuin)
In een dierentuin zie je die uit de hele wereld komen en vaak in het wild leven. Op een kinderboerderij zie je dieren die in Nederland leven bij de boer op het platteland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
precies!
Bij een dierentuin moet je geld betalen om binnen te komen. Bij een kinderboerderij niet.

Bij een dierentuin hebben ze ook dieren die in het wild leven en uit verre landen komen. Bij een kinderboerderij zijin er dieren die sommige mensen ook thuis hebben.

In een dierentuin hebben ze veel meer meer verschillende dieren dan in een kinderboerderij.

Bij een kinderboerderij kun je vlakbij de dieren komen en mag je ze soms aaien. Bij een dierentuin zit er een grotere afstand tussen de mensen die komen kijken en de dieren. Soms zit er zelfs een gracht tussen zodat gevaarlijke dieren niet bij mensen kunnen komen. En een hoog hek.
11 jaar geleden
Je kunt vertellen dat een dierentuin een veel grotere plek is en dat ze daar ook veel meer verschillende soorten dieren hebben dan op een kinderboerderij. Je kunt ook zeggen tegen je kind dat hij of zij van veel soorten dieren die je op de kinderboerderij ziet weleens het vlees eet, zoals van de koe, de kip en het varken. En dat hij of zij de eitjes van de kip eet, en de melk van de koe drinkt, en eet wat met de melk gemaakt wordt, bijvoorbeeld kaas en yoghurt. En je kunt vertellen dat op de kinderboerderij dus de soorten dieren wonen die de boeren in Nederland (ook in veel andere landen natuurlijk) ook hebben op hun boerderijen. En dat er in de dierentuin heel veel dieren zijn die normaal vrij in de natuur leven, en dat er veel van die soorten dieren uit andere, vaak verre landen komen, en dat sommige heel gevaarlijk kunnen zijn, en je die daarom ook niet mag en niet kunt aaien. Dat er daarom in de dierentuin ook een hek om het plekje van de dieren heen zit of veel water, of glas ervoor, terwijl je de dieren op de kinderboerderij meestal mag en kunt aaien. En je kunt ook vertellen dat je bij de dierentuin moet betalen om naar binnen te mogen en bij de kinderboerderij niet. En dat er in sommige dierentuinen ook een kinderboerderij is :)