vermoedens van misbruik,uitspreken of niet

stel,je kent iemand met een kindje die zwaar gehandicapt is en niet normaal kan communiceren, die de laatste tijd behoorlijke slaapproblemen heeft en ook s nachts huilend wakker wordt.
Je hebt het gevoel ( en je gevoel blijkt vaak te kloppen) dat er misbruik aan de hand is door iemand die kinderen weg brengt......wijsheid om dit te bespreken met ouders of niet??

Toegevoegd na 11 uur:
Lieve mensen die hebben gereageerd,ik ga niemand het 'beste antwoord geven"want dat hebben julie allemaal gedaan!!! ...enorm bedankt voor jullie tips en meningen.
Ik heb mijn gevoel aan een van de ouder kenbaar gemaakt, ik hoop dat ik er helemaal naast zit,liever dat ze boos op me zijn voor onterechte gevoelens,dan dat het waar blijkt te zijn...ik hou het in de gaten hoe het verloopt en met hun kind gaat en mocht het mis blijven gaan,zal ik hun zeker helpen met evt advies....desnoods ga ik die gene volgen ( waarvan ik het vermoed)

allemaal super bedankt!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Slechts een mening: Je kan niet zomaar iemand beschuldigen van misbruik gebaseerd op "slechts" een gevoel. Je maakt het leven van die persoon volledig kapot als het niet waar blijkt te zijn... Nu ben ik ook van mening dat we onze kinderen moeten beschermen, zeker als ze niet in staat zijn te communiceren... maar dit kan je niet doen gebaseerd op een gevoel... Zoek het eerst verder uit... zorg ervoor dat je "met een aan waarheid grenzende waarschijnlijkheid" de man beschuldigt.. niet eerder... En als het dan zo blijkt te zijn dan mag je hem ook openlijk aan de hoogste boom opknopen... want als ik ergens niet tegen kan is het wel kindermisbruik...

ik vind dat je heel goed moet opletten met wat je doet,wij hebben dit zelf ook meegemaakt,omdat we een autistisch kind hebben,die nogal wat gedragsproblemen en flinke buien had,en een kind met slaapproblemen,kregen we ook het amk op ons dak,het heeft onze hele leven op zijn kop gezet,en de kinderen lopen nu nog steeds op hun tenen omdat ze bang zijn om teveel lawaai te maken,als je gerommel snachts hoor vind ik het een behoorlijke zware beschuldiging om te denken dat het kind gebruikt word,het kind heeft waarschijnelijk last van slaapproblemen,en dat is voor de ouders erg zwaar,dus hou al die dingen voor je,want je maakt iemands leven kapot en die mensen hebben het al moeilijk genoeg

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100