Oplaten blijven of toch maar naar bed doen?

ouderjaarsavond krijgen wij vrienden over de vloer, heel gezellig maar zij willen de kinderen ophouden.
de 2 jongste zijn bijna 4.

ik was vanplan om onze dochter (4) optijd naar bed te doen en haar rond 11 uur wakker te maken.
dan doen we de laaste 2 jaar zo.

nu wil het geval dat m`n vriendin vind dat ik haar wakker moet houden, kunnen ze lekker samen spelen.
maar ik vraag me af of ik mijn dochter daar wel een plezier mee doe!

en nu zit ik dus in dubio,
oplaten blijven of toch maar naar bed doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

omdat je vriendin 't wil? Ben je mal. Jij bent de moeder van jouw kind en dus jouw regels. Dat jouw vriendin zo bedenkt is prima voor haar maar jij kent jouw kind 't beste. Pff zouden mijn vriendinnen eens mee aan komen zetten. Nee hoor gewoon doen zoals jij 't wilt. Trouwens... Als je d'r wel even laat slapen heeft ze er meer aan als rekken en van ellende om half 12 naar bed brengen.

Wat wil je zelf het liefste en denk je dat je kinderen ertoe in staat zijn? Ik kan me voorstellen dat je vriendin het een leuk idee vindt, maar als je er zelf niet achter staat moet je het natuurlijk niet doen alleen om haar een plezier te doen. In het algemeen is er denk ik niks op tegen om de kinderen op te laten blijven tot ze vanzelf in slaap vallen, want in de praktijk gebeurt dat laatste toch, kun je ze dan alsnog in bed leggen. Maar als je kinderen erg gevoelig zijn voor een verstoord ritme dan kun je ze misschien toch gewoon op de normale tijd in bed leggen, dat weet je zelf het beste.

Je moet er niet te moeilijk over nadenken. Leg in een rustig hoekje een matras en een deken neer. Wanneer ze moe worden kunnen ze daar in gaan liggen. Het is al een spannende avond ivm vuurwerk etc, dus van slag zijn ze al. Die van mij is 6 en zo doe ik het al 3 jaar. Als hij moe is gaat hij liggen en maak ik hem alsnog wakker om 12 uur. Zo hebben ze ook het gevoel dat er geen uitzondering word gemaakt. Hoop dat je er wat aan hebt!

Dubio? Doen wat je zelf het verstandigste vind. Ieder kind reageerd anders op laat opblijven. Als jouw manier goed werkt, dan doe je het toch op jouw manier. Ik zou mijn kinderen er in ieder geval geen plezier mee doen, om ze zo laat op te laten blijven. Breng desnoods alle kinderen samen om een uur of 19.30 20.00 uur naar boven en zet een leuk tekenfilmpje op. Dan hebben ze het ook leuk, en komen ze aan hun rust. Dan kan je ze wakker maken zoals je gewend bent, en wil die kleine van je vriendin dat niet, of je vriendin niet. gewoon beslissen wat jij het beste vind!

je hoeft toch niet te wachten tot 00:00 waarom hou je geen (voor)oud en nieuwtje speciaal voor de kinderen om een uur of 20:30 uur. volgens mij mag je op 31 dec.voor 00:00 ook vuurwerk afsteken. Met een beetje mazzel liggen ze hopelijk om 22:00 uur voldaan te pitten. Heb je zelf ook om 00:00 uur je handen vrij. allemaal blij

Niks dubio, jij weet toch wat het beste is voor je kind en gunt je kind dus ook het beste op die avond. Als het zo'n goede vriendin van je is, moet ze je standpunt toch gewoon begrijpen als je zegt dat jouw kind hier geen zin in heeft en lekker vooraf een dutje wil doen. Ieder kind is anders dat weet iedere moeder (en niet moeder). Ik zelf kan maar met moeite mijn ogen open houden tot 00.00 uur, laat staan zo'n klein mensje wat doodvermoeid is voordat het spektakel losbreekt. Gewoon lekker je mening zeggen en doen wat jou het beste lijkt, valt het niet in goede aarde, zijn het niet zo'n beste vrienden dan het lijken. Veel plezier en hopelijk heb je een fijne Oud en Nieuw met uitgeslapen kinderen die ook veel plezier beleven aan deze avond en/of nacht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100