Hoe ga je om met een kennis die haar kindje van 2 zonder luier meeneemt op koffie visite en de vloerbedekking onder plast?

Kan ik zeggen dat ze de volgende keer gewoon een luier om moet bij mij thuis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Antoni
14 jaar geleden
Die kennis of het kindje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Euhm.. Het kindje maar.

Het beste antwoord

Het kan zijn dat de moeder bezig is met de zindelijkheidstraining. In dat kader is het voor het kind natuurlijk niet handig als het de ene keer mag plassen in een luier, en de andere keer moet plassen op het potje of de w.c. Een stap vooruit betekent dan al snel 2 stappen achteruit.

Deze periode kan best lang duren, en in die tijd wil de moeder natuurlijk ook niet aan huis gekluisterd zitten. Het beste wat zij kan doen is jou (of iemand anders bij wie ze langs gaat) even mededelen dat ze met de zindelijkheidstraining bezig zijn, en dat het zou kunnen dat er een ongelukje komt, en of je daar moeite mee hebt.

Verder moet ze dan bij jou thuis net doen zoals ze bij zichzelf thuis doet, en dat is het kind zo vaak mogelijk even op de w.c./potje zetten. Zeker zodra ze binnenkomt, en nadat het kind wat heeft gedronken. Dan is de kans op een ongelukje toch een stuk kleiner. Bovendien zal het kind een stuk verder met de training zijn wanneer ze weer bij jou langs komt.

Mocht je dit vervelend vinden geef je het gewoon even bij haar aan, en dan kan ze zelf de keus maken of ze bij jou langs komt met kind en luier, of dat ze het bezoek aan jou dan maar even uitstelt tot het kind zindelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ja natuurlijk. En moeder alles laten opruimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jouw huis jouw regels
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk en idd moeder nu alles schoon laten maken ... en de volgende keer maar koffie bij haar , want jou vloerbedekking wordt er beslist niet mooier op hoor .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij lolgisch dat je vraagt of ze de volgende keer een luier om wil doen. Ik denk dat die moeder het zelf ook niet prettig vindt als haar kind bij een ander op de vloerbedekking plast. Het is jouw huis en zij is de gast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet al te boos om zijn, kan gebeuren, het kind had ook per ongeluk een glas appelsap om kunnen gooien en dan had je meer vlekken gehad dan plas!

En vergeet niet dat als de ze al een tijd bezig zijn met zonder luier rondlopen thuis om te oefenen met naar de wc gaan (zo heb jij het ook geleerd!) het best wel eens zo zou kunnen zijn dat ze gewoon vergeten is de kleine een luier om te doen toen ze even gingen koffiedrinken. Tuurlijk, jammer dat het gebeurd is, de moeder schaamt zich waarschijnlijk veel meer en zal de volgende keer inderdaad wel uit haar hoofd laten om de luier niet te checken en eventueel juist bij haar thuis uitnodigen.

Eventueel kun je een volgende keer wanneer ze binnen zijn haar nog even met een grote lach herinneren aan het ongelukje van vandaag, wedden dat ze dan direct zal controleren of de luier nog goed zit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is natuurlijk heel vervelend, maar zo'n ongelukje gebeurt bij een kind dat net zindelijk is, of net nog niet helemaal zindelijk is.

Als een kind dat aan het zindelijk worden is de ene keer niet in zijn/haar broek mag plassen en vervolgens weer een luier om krijgt waar wel in geplast mag worden, werkt dit voor het kind zeer verwarrend. Voor het kind is het dus niet goed dat het weer een luier om krijgt, maar moeder had je van tevoren wel even kunnen waarschuwen. Dan had jij de keuze kunnen maken of je deze viste op dit moment wel wilde.

Ik neem aan dat moeder dit ongelukje ook heel vervelend heeft gevonden. Waarschijnlijk heeft ze gezellig met jou zitten kletsen en is totaal vergeten dat ze met haar nauwelijks zindelijke kind in een vreemd huis was, waar ze haar kind had moeten begeleiden met het naar de wc gaan.

Je kunt van de moeder niet verlangen dat ze het kind een luier aan trekt, want dat is niet goed voor het zindelijkheidsproces. Je mag van moeder wel verwachten dat ze pas met haar kind op visite gaat als de zindelijkheid onder controle is. Check de volgende keer eerst of dit inderdaad zo is en spreek anders niet in jouw huis af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste, zelf laten schoonmaken.
Ten tweede, Vragen, ben je met de zindelijkheid training bezig.?!
Ten derde, Wil je dan voortaan hier een luier gebruiken, ik vind dit niet zo prettig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon niets zeggen en alles plastificeren dan snapt ze de hint wel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lastig he, als dit gebeurd, maar we geven zo iemand toch maar het voordeel van de twijfel.
Want misschien is men bezig met het kind zindelijk te maken, maar je mag wel de volgende keer zeggen: kan ik iets voor je doen, zodat we het ongelukje van vorige keer niet meer hebben.
Bied een plek aan waar het ongelukje minder dramatisch uitpakt. Van de moeder mag je overigens ook verwachten dat zij weet dat ze met haar training anderen mensen belast en daar maatregelen voor treft.