Wat kan ik doen? Mijn broertje is extreem agressief

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Mijn broertje is super agressief en praten werkt niet. Hij is bezig met body builden en dergelijke en gebruikt ook kreatine etc. Als hem ook maar iets tegen staat word hij agressief en hij duwt mijn moeder ook gewoon en mij ook vaak genoeg als hij zijn zin niet krijgt. Hij krijgt dan ook zon blik in z'n ogen dat je weet van oh nee daar gaat hij weer.. Hij is sterker dan mij en mijn moeder en daar maakt hij ook gebruik van. Ik kan er alleen niet meer tegen, vooral hoe hij tegen mijn moeder doet en ik kan bijna wel zeggen dat ik een hekel aan hem begin te krijgen door dit gedrag. Weet iemand wat ik kan doen? Praten helpt niet want als hij z'n zin niet krijgt gaat hij ook agressief doen!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je weet wel dat dit niet door Creatine komt?(omdat het erbij staat)
Creatine is een lichaamseigen stof,staat niet op de dopinglijst en veroorzaakt geen agressie(kan je allemaal opzoeken!)
Mijn broer doet al een tijdje aan krachttraining en gebruikt ook Creatine hierbij.
En hij is niet agressief.
Dus dat heeft er niets mee te maken.

Antwoorden (7)

wat een vervelende situatie inderdaad!!
heeft hij een coach of trainmaatje die hij respecteerd en waar hij misschien wel naar luisterd?
dan zou je eventueel met die persoon kunnen praten, om te kijken of diegene in staat is tot hem door te dringen.
sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moeilijk. Ik neem aan dat jullie met je drieen in huis woont? En dat hij ouder is dan jij... Als de sportschool een goede sportschool is, dan zou je misschien een keer met de sportleraar kunnen praten. Als hij dan met je broertje praat dat hij niet zijn krachten zo mag misbruiken... Dat zou kunnen helpen. Maar echt zeker weet je dat nooit. Sterkte in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik je verhaal zo lees, krijg ik de indruk dat er meer speelt dan dat je hier wilt vertellen. Ik weet niet of, en in hoeverre, hij / jullie hier al professionele hulp voor krijgt / krijgen, maar als dat nog niet zo is, lijkt me dat wel noodzakelijk. Als ik jou was zou ik op een rustig moment (als hij aan het trainen is bijvoorbeeld) de situatie met je moeder bespreken en erop aandringen dat ze eens met de huisarts gaat praten. Dat lijkt me de eerste stap naar een oplossing. Heel veel sterkte voor jullie allemaal met deze lastige situatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat jou broertje nodig heeft is in de eerste plaats iemand die een voirbeekd voor hem kan zijn. Het liefst een grote sterke man die op z'n plaats kan zetten. Aangezien die buddy's niet met bosjes uit de lucht vallen zou ik eens langs gaan bij het CJG ( Centrum voor Jeugd en Gezin ) Dit is landelijke organisatie gevestigd in iedere gemeente die advies en hulp kunnen bieden met opvoedvragen/problemen. Is de situatie wat complexer dan zij vanaf daar kunnen doen zullen ze je doorverwijzen.
Het is, als ik naar jou situatie kijk, wel van belang dat er sowieso actie ondernomen moet worden. Ga hier samen met je moeder eens voor zitten, ook bij haar moet dit nu wek doordringen..
Het liefst los je dingen zelf op, maar soms heb je hier gewoon wat hulp bij nodig..!
Veel sterkte en succes met deze vervelende situatie!

Toegevoegd na 1 minuut:
*voorbeeld
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen in jouw situatie zou een hekel hebben aan zo'n broer en terecht. Het is knap van je dat jij wilt voor jezelf en zeker voor je moeder opkomen.
Je moet weten dat ongeacht hoe groot en sterk iemand is, het is zwak als hij dat soort gedrag tegen jullie toont. Dat is absoluut respectloos.
Jou broer maakt idd misbruik van zijn krachten door jullie te chanteren en bang maken om zijn zin te krijgen. En dat is alles behalve normaal. Je kan zoals eerder werd gezegd beginnen met zijn coach of maatje te vragen om met hem te praten en hopen dat beetje efect kan hebben. Daarnaast praat met je leraar op school en zijne als die ook een heeft. Zoals eerder genoemd, jeugd en gezin instanties, en arts die kunnen jullie helpen. Wat bij mij heeft geholpen toen ik ooit ook in soortgelijke situatie verkeerde, was dat ik na zoveel ruzies en dreigingen, een keer ik tegen de muur stond getild door mijn agressieve en veel grotere broer dat ik zomaar uit het niets, puur uit onmacht en vanhoop, hem een enorme klap op zijn gezicht gaf, met gevolg bloedneus. Daar schrok hij zo van en dat had enorme impact op hem. Want sindsdien liet hij ons met rust. Natuurlijk dat laatste raad ik jou af. Succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vervang de creatine misschien eens door iets als placebo... en zoek professionele hulp. Mishandeling, geestelijk of lichamelijk moet absoluut niet te lang duren, en dat is wat hier gaande is. Jullie worden onderdrukt.
Ik kan je verder weinig anders zeggen dan zoveel mogelijk uit zijn buurt blijven, wat heel lastig is. Ik heb zelf een verleden met veel mishandeling, dus ik weet wat het kan doen. zoek hulp. Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hij creatine gebruikt heeft niets te maken met zijn gedrag..
Het is absoluut onaanvaardbaar dat jouw broer agressief doet naar jouw moeder en naar jou toe. Jouw moeder is het hoofd van het gezin, als hij zo doet moet ze ingrijpen. Ze mag niet accepteren dat hij zo doet, ook niet om 'de lieve vrede te bewaren'. Als hij nu al zo doet tegenover vrouwen, hoe moet dat dan later?
Ze moet hulp zoeken voor zichzelf, voor jou en voor je broer. Als er in de nabije omgeving geen stevig voorbeeldfiguur is dat jouw broer op zijn plaats kan zetten, kan ze het beste met de huisarts gaan praten, die zal haar doorverwijzen naar de juiste instanties.