liegen ik wil er mee stoppen!!

ik lieg heel veel waarvan ik veel ruzies krijg. maar ik kan er niet mee stoppen ik denk zelf dat ik een achterstand heb ik kan moeilijk zinnen maken en moeilijk iets samenvatten. maar ik wil 1 ding stoppen met liegen kan iemand me helpen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je tegen 1 persoon liegt: Je kan het best met 'diegene' waar je tegen liegt een keer rond de tafel zitten. Zo kan je ALLES in één keer vertellen. Durf je het echt, echt, echt niet... dan kan je het ook op een brief schrijven. Op school heb je een vertrouwingspersoon daar kan je ook naartoe gaan, of als je op de middelbare zit naar je mentor. Toegevoegd na 3 minuten: Zijn het meerdere personen, dan kun je het op een brief schrijven of als het echt te erg is gewoon zeggen. Je kan het best zorgen dat je het nu niet meer doet. Natuurlijk gaat dat niet in 'één keer. Dit zijn de mogelijke manieren om het af te leren; -Koop een zak drop. Elke dag dat je niet liegt mag je een snoepje. -Als je een week (of een maand) niet gelogen heb, koop iets leuks voor jezelf. Toegevoegd na 8 minuten: Als je het echt niet meer weet kan je kijken bij de site hieronder. Hier heb je professionele hulp. Je kan bellen, mailen en chatten.

als je echt dwangmatig moet liegen van jezelf dan is professionele hulp zoeken het beste zij kunnen jouw gericht helpen...

Je bent al begonnen door het hier te melden. Dat is hartstikke dapper van je. Als je open bent over het feit dat je wel eens liegt kunnen mensen wel een begripvoller reageren dan je denkt. Je kunt hierin om hulp vragen bij mensen die je vertrouwt. Verder zou ik ook professionele hulp hierbij vragen, want je liegen heeft een oorzaak. Maar de eerste stap heb je gezet en daarvoor neem ik mijn petje voor je af!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100