in magnetronsterilisator per ongeluk een flessenborstel =gesmolten. De andere spullen zijn niet gesmolten, maar stonken wel. Kan ik die nog gebruiken?

het dopje naast de flessenborstel was gesmolten, en op het rekje van de sterilisator zaten klein beetje resten van het smelten, maar die kon ik eraf krabben. Er zaten meer spullen in de sterilisator, babydrinkflessen en dopjes. Kan ik die nog gebruiken? Ivm de dampen die met smelten vrij kwamen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

nog een keer steriliseren en dan ruiken of het nog stinkt. zo niet dan kan het wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou die babydrinkflesjes inderdaad kunnen steriliseren met gekookt water.

Het risico zal ik echter niet nemen. Deze spullen gebruik je om je baby te voeden, deze zuigt er op zijn beurt aan en bij het drinken heeft die kans deze dampen in te ademen al lijken ze er bij jou bij de laatste keer ruiken niet meer te zijn. De risico's zijn groot en ik persoonlijk zou voor een nieuw drinkflesje gaan. zo duur zijn ze niet en je kind lijkt mij van veel en veel grotere waarde dan een drinkflesje van 10 euro misschien.