Hoe bewijs je dat je geld gevonden, en niet gestolen hebt?

Ik had vanochtend 2 euro gevonden, en blikje cola voor gehaald, voor mij en twee taxigenootjes. Maar nu gelooft mijn moeder dus niet dat ik dat geld heb gevonden, omdat ik volgens haar net iets te vaak geld vindt. Maar hoe bewijs ik haar dat ik dat geld heb gevonden?

Toegevoegd na 19 minuten:
Niet al te veel over uitwijden, maar vorig jaar zomervakantie zijn er wel dingen gebeurd waardoor ze me misschien niet meer zo erg vertrouwd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Cryofiel
14 jaar geleden
Niet meer bij Meander op bezoek gaan:
http://www.goeievraag.nl/vraag/steelt.33177 . En stoppen met roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha (roflmao)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@cryofiel: mijn idee! Lol ;-)

Het beste antwoord

Als jij voor jezelf weet dat je het geld gevonden hebt dan is dat zo. Daar zou ik me niet al te druk om maken. Waar je denk ik meer aan hebt is om de algemene vertrouwensband met je moeder te herstellen. Ik weet niet welke dingen er zijn gebeurd, maar volgens jou zijn die dingen reden voor haar om je niet te vertrouwen. Dit vertrouwen moet je op een of andere manier zien terug te winnen. Dat kost vooral tijd, dus heb geduld en zorg ervoor dat je niet meer de fouten maakt die je vorige zomer hebt gemaakt. Kijk hoe je die fouten goed kunt maken. Wees open en eerlijk tegen haar. Dan zul je zien dat dat vertrouwen vanzelf weer terug zal komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Niet.

Persoonlijk vind ik bijna nooit geld, of af en toe een stuiver. Dus inderdaad als je elke week 2, 5 of 10 euro vind is dat verdacht. Het lijkt mij dan ook dat je niet zoveel geld vind.

Reken dus met je moeder door waar je geld wel vandaan komt. Die ene keer 2 euro is dan goed uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat niet om weken hoor, maar meer om maanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor geld hetzelfde verhaal. Je krijgt een bepaald bedrag aan zakgeld/bijbaantjes binnen, en er gaat een bedrag uit. Je kunt door bij te houden wat je uitgeeft heel makkelijk laten zien dat je niet (veel) meer uitgeeft dan er binnenkomt. En dus dat het weldegelijk geloofwaardig is dat je die paar euro gevonden hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook Dan. Al spreek je over jaren. Het lijkt mij niet geloofwaardig! En SonjaD FF bijplussen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom zou je 2 euro stelen... Als je het dan doet moet je het goed doen... die min is trouwens niet van mij..
Niet. Voor zo'n zware beschuldiging ligt de bewijslast toch echt bij haar.

Maar misschien heeft je moeder wel reden om aan je geluk te twijfelen. Moeders kennen kun kinderen vaak beter dan zij denken. Ben je in alles altijd eerlijk? (bedoel ik niet beschuldigend)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de bewijslast.
Kennelijk vertrouwt je is moeder jouw niet.
Het enige wat je kunt doen is haar vragen waarom ze achterdochtig is.
Bewijzen wordt moeilijk maar ga met haar om de tafel en leg uit waar en hoe je het geld gevonden en probeer haar vertrouwen weer te winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat bewijs kun je indirect leveren door als je geld vindt het niet uit te geven, maar aan je moeder te geven. Kan ze in een potje doen of zo.
Het heeft geen zin geld te stelen als je er niets mee kunt doen, dus als je dan met geld aankomt is de kans groot dat je het gevonden hebt.
Je kunt bijvoorbeeld samen afspreken dat al het gevonden geld naar een goed doel gaat ofzo, zodat je er ook op de langere termijn 'niets' aan hebt (behalve dan dat je moeder je weer gaat vertrouwen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is natuurlijk niet te bewijzen als zij er zelf niet bij is geweest. Ik weet niet of jouw vraag n.a.v. de mijne is gekomen, maar ik zit een beetje met hetzelfde probleem, maar dan andersom.

Je zegt dat jij volgens jouw moeder 'net iets te vaak geld vindt'. Als dat inderdaad zo is dan ben je misschien wel òf een enorme geluksvogel, òf er is misschien toch iets niet helemaal in de haak met jouw vondsten.

Maar misschien kun je dan in het vervolg -wanneer je weer geld vindt- het eerst mee naar huis brengen en laten zien wat en waar je het gevonden hebt. Je kunt dan je moeder laten beslissen wat je met dat geld moet doen.

Misschien moet je al je gevonden geld dan in een potje stoppen ipv meteen besteden aan cola ofzo, want misschien hoor je na de tijd nog wel van iemand die dat geld verloren heeft en dan wordt het al een stuk moeilijker om te zeggen dat jij dat hebt gevonden en opgemaakt, en dat zou jij zelf ook niet leuk vinden als jij dat verloren had toch?

Maar als je het inderdaad wel hebt gevonden dan kan ik mij ook voorstellen dat het niet leuk is als mensen je dan niet geloven. In ieder geval sterkte ermee dan.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik lees nu net jouw toevoeging, maar blijkbaar heb jij dan dus wel iets gedaan om haar vertrouwen te beschamen.
Voor jou is dit dan niet leuk, maar voor haar denk ik dan ook niet, want het is echt geen fijn gevoel om argwaan tegen iemand te hebben zonder dat je echt ergens bewijs voor hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je het geld in je moeders portemonnaie of op straat gevonden hebt,is niet te bewijzen! Je moeder zal je moeten vertrouwen,maar als jij idd vaak geld "vïndt",kan ik me voorstellen Dat ze een beetje wantrouwig wordt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom vertel je eigenlijk tegen je moeder dat je 2 euro hebt gevonden en er cola van hebt gekocht?

Maargoed. Je kan het wel eerlijk gevonden hebben, maar je had het aan moeten geven bij de politie. Over een half jaar is het van jou wanneer het niet word opgehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee euro vinden en aangeven ?
10 Euro vinden en aangeven?
Nee hoor lekker Cola (maar wel Cola Light) of een patatje oorlog voor kopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg ook niet dat ik het zou doen. Ik vertel alleen wat eigelijk moet.
rebecca
14 jaar geleden
als hij dan met de bus naar het politiebureu moet is hij al meer kwijt dan die 2 euro :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol... idd :-P;-)
Ik hoop voor je dat je eens geld vindt als je moeder er bij is...dan heb je een bewijs!
Voor die tijd proberen om haar vertrouwen terug te winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben beroepshalve heel vaak op straat en ik vind dan ook heel regelmatig weggooi-aanstekers (men schijnt dat letterlijk te nemen), ook wel sleutels en veel handschoenen, maar geld? De afgelopen vijf jaar iets van 1,82 euro. Dat wil natuurlijk niets zeggen; ik kan de volgende maand elke dag wel een euro vinden of misschien wel honderden euro's tegelijk, maar ik begrijp je moeder's ongerustheid, ik zou er zelf ook moeite mee hebben je te geloven.
Het gevonden geld bij je moeder voor minimaal een jaar in bewaring geven zal haar vertrouwen zeker opkrikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan je niet bewijzen.
Wat je wel kan. zeg tegen je moeder waar zou ik dat 2 euro dan stelen?

En vraag wat is nou 2 euro.!

Niet gaan zweren en zo, want heeft geen nut.!
Gewoon relaxed zijn.
En zeg 1 keer dat je hebt gevonden. en niet gejat. punt uit...

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent hiervoor helemaal geen antwoord verschuldigd aan je moeder. En het gaat maar om 2 euro! Het feit is dat je moeder een probleem heeft en niet jij. Je moeder heeft weinig vertrouwen in je (vanwege iets in het verleden). Je bent nooit diezelfde persoon meer die je gisteren was en zeker niet als je leert van je fouten.

Ik zou gewoon een gesprekje met je moeder aanknopen. Heb wat meer eigendunk/self esteem en draai de rollen om.

Ps. Er is een hele studie geweest en een boek over geschreven waarom mensen "geluk" hebben. Daaruit blijkt dat mensen die zichzelf geluksvogels vinden ook meer geluk hebben dan mensen die altijd maar pech hebben. Het is dus een draaiend effect naar boven of naar beneden.

Ik heb altijd geluk, ik vind aardig wat geld en altijd dat ene parkeerplaatsje :-) maar tsja ik studeer geluk. Sta open voor geluk en je krijgt het! GEGARANDEERD!

Succes!