Hoe krijg je iemand s"ochtends makkelijk uit bed?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk, Lora! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben erg benieuwd of er een echt goede tip bijzit.Ik ben niet zo'n ochtendmens.+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Langslaper naast je Lora?
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja net, jij dus ook goedemorgen Bart.

Het beste antwoord

De wekker aan de andere kant van de kamer neer zetten. Dan móet hij/zij er wel uit!

Maar die discipline kan ik zelf niet opbrengen... Wand dan verplicht ik dus mezelf om er gelijk uit te gaan en dat wil ik niet.

Goede vraag +1!

Toegevoegd na 23 uur:
Ik interpreteerde je vraag als "hoe krijg je 's ochtends iemand het beste uit je bed als-ie nog te moe is om op te staan."
Maar bedoel je misschien hoe krijg je iemand 's ochtends makkelijk uit bed nadat je hem er 's nachts in hebt weten te krijgen??? http://www.goeievraag.nl/vraag/makkelijk-bed.31343
Nou als je nu bij hem/haar thuis ben blijven slapen en je wilt hem heel snel uit bed hebben, zou ik zeggen: "Hé volgens mij komt je vrouw/man thuis." Wedden dat hij/zij snel uit het bed springt. En waarschijnlijk moet jij via de regenpijn naar beneden zien te komen. Ironisch in één avond tweemaal iets met het woord pijp...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, de wekker aan de andere kant zetten, het helpt echt, hebben wij ook gedaan...
Berth moet echt het bed uit om hem af te zetten, ik slaap met oordopjes ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ow das handig! :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat dacht ik, hij snurkt ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
he Rick ik lig nu echt helemaal in een deuk, echt top.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk antwoord +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjulliewel :-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ontzetted kunnen lachen om vele antwoorden, maar het was puur toeval dat deze vraag (van een andere GV-er)net boven die andere vraag kwam hoe krijg je snel iemand in bed. En daarom 2 vragen in 1 beantwoorden. Top

Andere antwoorden (35)

- Met de voeten uit bed duwen (werkt goed als mijn vriend dit bij mij doet)
- Op een zonnige dag in een keer de gordijnen openrukken (openrukken is geen geweld..)
- Op een koude ochtend de dekens van het bed trekken
- brandalarm af laten gaan, rookmelder
- Clocky
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"(openrukken is geen geweld..)" Rolt over de grond van het lachen :P +1!!!!!!!!
Cryofiel
14 jaar geleden
http://www.youtube.com/watch?v=5E42Xy__0nw
Blijven roepen
Als niet werkt
haha
een emmer water overheen gooien...

Toegevoegd na 7 uur:
Nog een tip
Een harde muziek aanzetten.
Dan komt die zeker uit de bed.
Maar met welke been die uit stap?
Dat is voor mij wel een raadsel..
Haha.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Goed idee, dan moet je die avond weer in een nat bed slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
chekerzzzz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ooh, wat zou ik boos zijn!!! een natte washand alleen al en je hebt ruzie met me :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy,als je op een koude ochtend mijn dekens wegtrekt heb je ook ruzie met mij hoor. ;-)
Doe het licht aan of nog liever de gordijnen open
Fluister zachtjes in het oor dat het tijd is om op te staat.
Schudt de persoon een beetje wakker en beloof een lekkere kop koffie.
Helpt dit allemaal niet? Pak dan twee pannendeksels en sla die een aantal keren hard tegen elkaar...
Succes verzekerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enige wat bij mijn man helpt is een koud nat washandje op zijn gezicht. 3 wekkers schudden trekken duwen roepen licht..niks helpt... maar dit wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de wekker een kwartier of meer vooruit te zetten en om zeven uur (of eender welke opsta-tijd) te roepen dat het al ... uur is. Altijd succes, tot ze het doorkrijgen, dan moet-ie weer een paar minuten verder, maar dat kun je niet eindeloos volhouden.

Emmer water kan ook, maar dat geeft zo'n rotzooi.
Dekens aftrekken en fel licht aan / gordijnen open in een goed koele slaapkamer wil ook nog wel lukken, maar wordt je vaak niet in dank afgenomen.

Maar het beste werkt natuurlijk : 's avonds op tijd er in stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah daar ben ik ervarings expert in ;)
Ben zelf ook absoluut geen ochtendmens.
Ik ga er even vanuit dat het je vriend is en geen kind of zo

Zet gewoon de wekker zover van het bed af dat hij het bed wel uit moet.
Moet je natuurlijk zorgen dat je een repeteer wekker neemt.
Druk de wekker gewoon uit, sta zelf op, en loop dan weg Kan hij je ook niet chagrijnig aankijken, zo van waarom laat je die wekker gaan, als ie 10 minuten later weer gaat.
Als jij een typisch ochtendmens bent
is het al een wonder dat iemand 10 minuten later dan jij opstaat. Gun hem die 10 minuten maar
14 jaar geleden
Jezelf makkelijk uit bed krijgen is alleen te doen als je een ochtendmens bent, maar een ander is gemakkelijk. Dekens wegtrekken, nat washandje op het gezicht, op een fluitje blazen, pannekoekjes bakken en hiermee de slaapkamer inlopen, radio hard aanzetten, de grote lamp aanmaken, fluitende vogeltjes nadoen, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze wekker voor hem/haar kopen:
http://www.nonplusultra.nl/product/15559/dumb-bell-alarmklok/

Toegevoegd na 8 minuten:
Of anders deze, nog vervelender:
http://www.gadgetfabriek.nl/product/24431/clocky-een-rijdende-wekker!/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke wekker +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vooral die tweede lijkt me heel erg irritant.
Maar dat is natuurlijk de bedoeling.
Krijg hem toch liever niet cadeau van de sint.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's een keer leuk, maar daarna ook niet meer :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het moet ook niet leuk zijn .... je moet van ergernis je nest uitkomen. Dat is de bedoeling. Gelukkig heb ik er peroonlijk niet zoveel moeite mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan wil ik ook niet zo'n wekker ;)
capthavoc
14 jaar geleden
70 euro dat heb ik er niet voor over wat eeen afzetterij
Door te zeggen, dat als hij/zij er nu niet uit gaat, hij/zij vanavond weer tegelijk met jou erin moet.
wie weet, werkt het.
(Ook weer niet te vaak gebruiken hè, want dat is ook weer niet de bedoeling.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer er mee te trouwen.
Garantie tot de voordeur.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb al 15 stoepgarantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een antwoord die je vaker kunt gebruiken, niet?
AWM
14 jaar geleden
Dat klopt. (het woord antwoord is onzijdig, trouwens)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
onzijdig hier in de biologische betekenis van 'geslachtloos'? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vliegende wekker lijkt me een erg irritant apparaat.
Moeite met uit bed komen. Nu het ’s ochtends weer laat licht is en steeds kouder wordt, is het niet altijd even gemakkelijk om onder de warme dekens vandaan te komen.

Vlieg voortaan uit bed met de vliegende wekker
Gelukkig is er nu een oplossing voor iedere snoozer die het opstaan liever nog een minuut of twintig uitstelt: de vliegende alarmklok, een wekker die ’s ochtends bij het afgaan een irritant piepend geluid maakt en opstijgt.

Vangen
Zodra de wekker afgaat schiet de propeller bovenop het apparaatje los. Pas wanneer deze propeller gevangen is kan de wekker worden uitgezet. De propeller moet dan weer op de wekker worden gezet. Misschien niet de prettigste manier op ’s ochtends gewekt te worden, effectief is het zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou die wekker echt goed werken ? Ik heb het idee dat hij ergens tegenaan knalt en neerstort.Vooral als je een laag plafond hebt.Ben er wel benieuwd naar.
gewoon trekken uit de bed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met de brandslang of poederblusser :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schudden, schudden, schudden en dan een zoen op de mond tot hij geen lucht meer krijgt. Reactie volgt gegarandeerd, of je moet toch te lang gezoend hebben :p

Is mij nog niet gebeurd, want hij heeft meer adem dan ik.
14 jaar geleden
Mijn ervaring is: Niet proberen! Laat degene die niet uit bed kan komen zelf de verantwoordelijkheid hebben voor zijn/haar luiheid, Dit scheelt jou heel veel stress.
Mijn oudste zoon was een ramp wat dit probleem betreft. Zolang ik mij verantwoordelijk voelde, bleef dit probleem bestaan. Bijna dagelijks hadden we strijd. Als hij na"tig" keer roepen nog steeds niet uit bed wilde komen,was ik boos en hij kwam uiteindelijk toch te laat, Toen ik zover was dat ik dacht 'Dit jouw probleem en niet het mijne; jij komt te laat, niet ik", was het probleem ongeveer opgelost. Ik heb Mijn zoon verteld dat hij voortaan, qua opstaan, zelf zijn zaakjes moest regelen en dat ik hem niet meer zou wekken,
Gevolg: Mijn zoon leerde op zijn wekker te reageren en ik hoefde geen strijd meer te leveren,
Als leerling was mijn zoon kampioen te-laat-komer. Inmiddels is hij anderhalf jaar leraar. Pas vertelde hij me dat hij sinds hij leraar is één keer te laat is gekomen!
In zijn middelbare schoolperiode kwam hij gemiddeld vier keer per week te laat op school, Ik was dus aangenaam verrast!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens zo doe ik het ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede keuze! En wat leuk dat hij nu zelf leraar is geworden en met leerlingen mag werken die zelf nu allemaal te laat komen :P +1
Allemaal waardevolle opties hierboven maar....., ik mis daarbij dè oplossing.
Werkt altijd, en d'r zijn een- of tweepersoons systemen met of zonder (individuele) afstandbediening.

Hiermee kan dus de keuze gemaakt worden WIE er moet opstaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koffie, croisantje en een krantje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met je billen tegen hem aan kruipen en een stevige.....laten?
:-)
Of juist iets heel spannend in gang zetten?

Maar dit kan ook:
Slaapkamer gaan stofzuigen?
Ramen openzetten en gaan wassen?

SUCCES!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat de persoon eerst wakker worden, dat scheelt een boel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Raam open zetten en het licht aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beloof deze persoon koeien met gouden horens
een gezond en mooi bestaan
elke dag feest!
daar kom je toch zo je bed voor uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wake up light
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
afspreken op de vorige avond hoelaat jullie opstaan.Omdat je iets leuks wil doen .of dat er iets gedaan moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door hem of haar 's avonds eerder naar bed te brengen/verleiden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je fluistert gewoon zachtjes in zijn oor: "Schat, heb je zin....?"
Reken maar dat hij wakker wordt......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe oud is deze persoon. Volwassen persoon. Lekker zelf uit laten zoeken.?
Het is en blijft eigen verantwoordelijkheid. Training hiervan begint in de jeugdjaren...
Zoek een handige knutselaar die van het bed een "kiep-bed"maakt op tijd instelbaar. Succes verzekerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder kwam vroeger iedere ochtend om 08.00u (incl. weekend) stofzuigend de slaapkamer op! lief he! grrr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een slecht matras kopen dan is die persoon juist blij dat die er weer uit mag ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De melatonine spiegel zou verstoord kunnen zijn. Daardoor is iemand 's ochtends nog te diep in slaap om wakker te worden. Lees hier meer over op: http://www.melatonine.nl/melatonine/
Licht in de ochtend kan de spiegel weer in het gewenste slaap waakritme brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Flink met de pannen rammelen! ;)
Deed ik vroeger altijd met groot plezier bij mijn ouders.
Al vonden ze 't zelf vervelend.
nu maar hopen dat ze mijn kinderen dat niet vertellen later.

De opties zijn hier verder al aangegeven.
Maar voor mijzelf noem ze toch even: vliegende en rijdende wekker.
Ideaal! Ik ga binnenkort zelf de rijdende wekker kopen. Aangezien ik die nog terug kan vinden.

De vliegende wekker was al uitgelegd, maar die propellor die schiet dus de lucht in. En als zo'n ding bij mij achter een kast komt.... dan vrees ik dat ik de wekker uit het raam moet gooien ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
* gordijne open gooien
* laken er af trekken ( pas op als hij/zij niks aan heeft )
* rock muziek op zette
* in zijn oor schreeuwen
* aan zijn tenen kriebelen
* hem/zij beginnen te kietelen

je kan het proberen ;)
Vééél sucses !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst de gordijnen openen, de kinderen erbij roepen (helpt al heel goed), uit bed kietelen en als laatste red middel; dreigen met een kopje water.
Gegardandeerd succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- radio wekker krankzinnig hard zetten zodat je de %@#&% schrikt.
- Met een gastoeter de kamer inlopen.
- Met een megafoon de kamer inlopen.
- Met bed en al omgooien.
- De "oude" emmer water methode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet.
Gewoon niet doen.

Tenzij het je kinderen zijn, dan haal je ze er gewoon uit. Verder zou iedereen (partner/kamer genoten enz) zelf voldoende verantwoordelijkheid moeten hebben om hun bed op tijd uit te komen.