Hoe voorkom en behandel je wratten bij kinderen.

tips?hoe je hier zelf iets aan kan doen,buiten de koelstof bij de huisarts,dus huis tuin keukenmiddeltje?en hoe voorkom je wratten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Wat huismiddeltjes uit "Oma weet raad":
-Tegen wratten werkt het volgende zeer goed: neem de binnenkant van de schil van een tuinboon en wrijf dat over de wrat. Twee maal dagelijks totdat de wrat verdwenen is, en dat is veel sneller dan je denkt.
-Wratten bij jonge kinderen kun je wegwerken met honing. Honing trekt namelijk uit. Doe de honing op een pleister en plak hem op de wrat. Herhaal dit meermaals en de wrat zal verdwijnen.
-Een paar maal het sap uit de steel van de paardenbloem over de wrat gewreven en de wratten zijn verdwenen.
(Baat het niet dan schaadt het niet)

Wratten zijn vaak niet te voorkomen. Wel kan de kans op voetwratten worden verkleind door:
- in gemeenschappelijke bad- en doucheruimten badslippers te dragen;
- na het douchen/zwemmen/sporten de voeten goed te drogen;
- in het algemeen de voeten zo droog mogelijk te houden en bijvoorbeeld niet langer dan noodzakelijk rubber laarzen te dragen.

Wratten onder de voeten hebben minder kans om vanzelf te genezen, want er is steeds wrijving bij het lopen. Die voetwratten kunnen nogal eens pijn gaan doen, vooral als ze op bepaalde drukpunten van de voet zitten. De huid kan op die plaats geïrriteerd raken en de kans op andere
infecties wordt groter. Als voetwratten pijnlijk zijn, kunt u ze beter (laten) behandelen.

Er zijn verschillende manieren om (voet)wratten te behandelen. Bij geen enkele manier is succes helemaal verzekerd. Bij kinderen is het aan te raden eerst te proberen met wrattentinctuur de wratten weg te krijgen (bij drogist/apotheek verkrijgbaar). Deze methode is namelijk het minst pijnlijk. Andere, meer ingrijpende methoden, zijn het door de huisarts laten bevriezen of wegsnijden van de wratten. Dit is nodig als de wrattentinctuur niet helpt en de wratten toch moeten worden verwijderd.

Voor meer informatie over wratten bij kinderen: zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor het zoeken!!!!

Andere antwoorden (5)

Voorkomen kun je het niet... Het is een virus-infectie, dat loop je op en als je niet (genoeg) weerstand hebt, dan krijg je ze... En heb je genoeg weerstand dan krijg je ze niet meer...

Bevriezen, zou ik laten doen, zeker onder de voeten... En elke twee weken terug gaan tot ze allemaal weg zijn... De volhouder wint...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorkomen kan je het niet.. het is een virus dat latent aanwezig is in je lichaam en tot uiting kan komen op de meest onverwachte momenten en zo ook weer kan verdwijnen..
Huismiddeltjes heb ik allemaal geprobeerd maar echt werken doet er niets...proberen kan natuurlijk nooit geen kwaad....kijk hier maar eens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorkomen kan niet, maar de zilvernitraatstift ook wel helse steen genoemd is soms de meest eenvoudige manier om wratten te behandelen. Na het aanstippen kleurt de behandelde zone zwart onder invloed van licht. De zilvernitraatstift kun je gewoon kopen bij de drogist of apotheek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pak een jilet,
en snij heel voorzichtig er van af...
Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had het geduld niet en heb de wrat die mijn zoontje onder zijn voet had laten aanstippen. Maar mijn zus heeft bij haar kinderen al meerdere malen met succes wratten bestreden met plakjes verse knoflook.Ze sneed een flinterdun plakje knoflook,deed dit onder een pleister op de wrat,elke dag verversen en na een paar weken was de wrat verdwenen.Pijnloos en effectief volgens haar.Als je veel geduld hebt het proberen waard.

Ik wil je graag vertellen dat wratten op een gegeven moment vanzelf over gaan.Mijn zoon had veel wratten op zijn handen waar hij verder geen last van had.Rond zijn 11e jaar werden het er steeds minder.Nu is hij 14 en hij heeft nooit meer last van wratten.Mijn schoonmoeder heeft als kind hetzelfde gehad. (Wratten die in de loop der jaren vanzelf verdwenen).