Waarom stoppen kleine kinderen altijd hun hand in hun mond als ze huilen?

Dat viel me op toen mijn kleine neefje net huilde omdat z'n papa ff wegging.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.9K

Antwoorden (5)

dit gaat gewoon automatisch bij baby's net zoals je niest daar kan je ook niks aan doen zo gaat het net bij een baby
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals ze troost zoeken door op hun duim te zuigen, zoeken ze als ze huilen ook troosst door op hun vingers(of als hij in hun mondje past, de hele hand) te zuigen
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Ja, ik denk dat dit het wel is ;)
+
In geval van stress wil een baby altijd op een tepel sabbelen om tot rust te komen; als zo'n tepel er niet meer is dan maar vingers.
Grotere mensen kiezen vaak voor chocolade of sigaretten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bier en jenever zijn ook geliefde vervangers ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De orale fase is de fase van de totstandkoming van de ‘basic trust’ (basisvertrouwen) en de ‘basic security’ (basiszekerheid)

Toegevoegd na 21 uur:
De orale fase is de eerste fase in de psychoseksuele ontwikkeling en heeft betrekking op de eerste 21 maanden van het leven. Deze fase vormt de eerste relatie tussen een kind en zijn of haar moeder.
De focus van bevrediging ligt bij deze fase bij de mond. Genoegen wordt gehaald uit borstvoeding en het verkennen van de omgeving (nieuwe voorwerpen in de mond doen).
De bevrediging van behoeften, in dit stadium, leidt tot de vorming van onafhankelijkheid (de baby krijgt een helder idee over de eigen grenzen en heeft zijn of haar Ich gevormd), en vertrouwen (de baby heeft geleerd dat bepaald gedrag leidt tot bevrediging van behoeften).

Aan de andere kant kan fixatie leiden tot passiviteit, goedgelovigheid, onvolwassenheid en onrealistisch optimisme, en ook tot de vorming van een algemene manipulatieve persoonlijkheid door het niet correct vormen van het Ik. Dit kan komen door aan de ene kant te weinig, of aan de andere kant te veel bevrediging. Bij te veel bevrediging leert het kind niet dat het niet alles in de hand heeft en ook niet dat bevrediging niet altijd onmiddellijk komt, waardoor een onvolwassen persoonlijkheid kan ontstaan.

Aan de andere kant kan het zijn dat er onvoldoende aan de bevrediging is voldaan, en kan het kind passief worden, omdat hij of zij geleerd heeft dat of hij of zij nu wel of niet bepaald gedrag vertoont, bevrediging sowieso niet het resultaat is.

Toegevoegd na 21 uur:
Ich = Ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is vertrouwd, altijd bij de hand en met de eigen geur.
Geeft een veilig gevoel!