Hoe kan je een ontvoerd kind weer terug krijgen naar Nederland bij de vader?

De twee kinderen van een kennis van mij zijn een paar jaar geleden door hun moeder meegenomen naar België.
Hij heeft zoveel mogelijk moeite gedaan om hun terug te krijgen, maar in België geld het dat de moeder vaak gelijk krijgt. Er zijn in de tussentijd wel wat gesprekken geweest onder begeleiding van de kinderbescherming, maar daar werkten de kinderen niet actief aan mee.
Op een dag liep deze kennis ook een keer door de straat waar toevallig de auto van de moeder ook stond. De kinderen stapten op dat moment uit de auto en liepen, zonder het te weten naar hem toe. Toen ze hem zagen renden ze keihard van hem weg, alsof ze dachten dat hij hen wilden vermoorden. De kinderen zijn hoogstwaarschijnlijk geïndoctrineerd door de moeder. De moeder is waanzinnig. Ze denkt dat ze achtervolgd wordt door de Britse geheime dienst. Er zijn al wel een aantal rechtszaken geweest, maar er kon toch niet doorheen worden gedrongen. Is er echt een manier waarop effectief de indoctrinatië kan worden teruggedrongen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Begrijp ik het goed, dat de moeder de kinderen heeft ontvoerd naar Belgie, en heeft de vader de kinderen toegewezen? Meestal krijgt de moeder de kinderen toegewezen bij een scheiding of er moeten wel heel bijzondere dingen zijn gebeurd dat het niet kan.
Zijn ze beiden van Nederlandse Nationaliteit?
Om je vraag beter te beantwoorden, graag toelichting hierover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anders Vermist inschakelen, het programma met Jaap Jongbloed

Antwoorden (2)

U kunt met uw vragen over internationale kinderontvoering terecht bij het Centrum Internationale Kinderontvoering (IKO) Zie de bron hieronder.

Het Centrum IKO geeft advies, voorlichting, begeleiding en informatie en wordt door het ministerie van Veiligheid en Justitie gesubsidieerd. Bij het Centrum IKO werken juristen die veel weten over internationale kinderontvoering. Zij zoeken samen met u naar oplossingen voor uw probleem.

Als kinderen al jarenlang beinvloed zijn door één van de ouders, zonder dat ze nog contact hebben met de andere ouder, dan is dat nog moeilijk terug te draaien.
Als de kinderen ooit toch terug bij de vader zouden komen, zullen ze ongetwijfeld hulp nodig hebben van een kinder psycholoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.vermist.nl/

Je kunt eens contact opnemen met het programma van Jaap Jongbloed, Vermist. Misschien kunnen die iets betekenen voor de vader.
Had al een reactie willen plaatsen, maar dat lukte niet. Site viel weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o, staat er nu wel...