hoe werkt het als je je zelf opwerpt als pleegouder voor je kleinkind ?

jrelatie staat op "klappen",jeugdzorg haalt anders kleinkind weg omdat beide ouders licht verstandelijk beperkt zijn

Toegevoegd na 47 seconden:
jrelatie=relatie

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat hier om mensen met een verstandelijke beperking. Dus dat hoeft echt niets met opvoeding te maken te hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alles is maakbaar, helaas.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet wel dat het kan. In mijn omgeving is dit ook in zo'n situatie voorgekomen. Maar hoe het allemaal in zijn werk gaat weet ik niet.
Ik vermoed dat de ouders toestemming moeten geven en akkoord geven dat u voogdij krijgt over het kind. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is het beste wanneer ouders toestemming geven dat het kind bij de grootouders gaat wonen. Dit hoeft echter niet, een rechter kan dit ook beslissen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is het beste wanneer ouders toestemming geven dat het kind bij de grootouders gaat wonen. Dit hoeft echter niet, een rechter kan dit ook beslissen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een echtscheidingssituatie zitten kinderen heel vaak in de knel, en met bijkomende problematiek van een lichte verstandelijke beperking wordt het helemaal ingewikkeld.

Het beste antwoord

Het begint er mee dat je Bureau Jeugdzorg aan je kant moet krijgen. In principe is iedereen gebaat bij een oplossing in de buurt van het kind zelf, maar er zal natuurlijk wel kritisch gekeken worden naar de rol die je tot nu toe gespeeld hebt in het leven van het kind.

Op onderstaande website vind je alle stappen, vanaf het invullen van het indicatieformulier tot het opstellen van het pleegcontract.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jeugdzorg kijkt altijd eerst of het kind binnen de familie kan gaan wonen, bijvoorbeeld bij opa & oma. Dit is voor het kind het beste.
Je zou dus met jeugdzorg (bij voorkeur met de gezinsvoogd als deze aangesteld is) in gesprek kunnen gaan en voorstellen dat je het kind in huis wilt nemen.