omgangsregeling,maar kind 7jr wil niet, wat nu?

Mijn ex en ik hebben nu al zo'n 6 jaar een omgangsregeling
Om het weekend moet ons zoontje naar hem toe.
Het is de afgelopen 6 jaar al niet perfect gelopen, mijn zoontje gaat wel maar absoluut niet van harte hij heeft driftbuien, slaapt slecht word zelfs (school)ziek om maar te voorkomen dat hij naar papa moet.
De laatste tijd word het steeds erger en erger.
Nu is mijn ex met mijn zoontje gezien in het dorp en had mijn zoontje een erg ongelukkig gezicht de persoon in kwestie riep naar me zoontje en hij keek om en toen hij haar zag wou hij in huilen uitbarsten, terwijl hij normaal meteen begint te glunderen als hij haar ziet.
Wat kan ik doen, volgens mijn ex is er niets aan de hand en stelt mijn zoontje zich aan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als hij ongelukkig is om wat voor rede dan ook kan een kinder psycholoog uitkomst bieden. Daarnaast bespreekt de psycholoog dit met beide ouders en kan daarin ook helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet uitgaan van wat een kennis heeft gezien, het kan best zijn dat je zoontje net iets stouts had gedaan, straf had gekregen en daarom zo ongelukkig keek.

Ga in gesprek! Eerst serieus met je ex, vertel hoe het thuis gaat, vertel je zorgen, vertel hoe jullie zoon bezig is met niet gaan maar vertel ook dat jij dit anders wil zien. Dat jij wel degelijk moeite doet om hem te laten gaan en je ex niet zwart maakt bij je zoontje en niet meepraat met je zoontje (hopelijk dan).

Kijk wat je ex voorstelt, vraag hem om ook oplossingen te verzinnen maar dat het je ook om de welzijn van jullie zoon gaat en dat zo zijn schoolprestaties er onder gaan leiden.

Kijk eerst wat daar uit komt, als dat niet werkt: zoek hulp! Ga eens langs bij de huisarts wat er mogelijk is en of die ideeën heeft om dit probleem aan te pakken. Niet te lang mee wachten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vergeet ik nog. Na het gesprek met je ex gaan jullie SAMEN met jullie zoon praten. Vertel hem dat dit nu eenmaal de situatie is en dat hij hier mee moet leren omgaan hoe moeilijk hij dat ook vindt. Vraag hem wat het hem makkelijker zou maken om naar zijn vader te gaan en kijk of jullie dat voor hem voor elkaar kunnen krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je nog contact met je advocaat of mediator? Neem eens contact op met Jeugd en Gezin of iets dergelijks, of ga dus eens naar je huisarts, zoek hulp!
Antoni
11 jaar geleden
Pelle, mooi antwoord! Ook goed dat je vermeldt dat zijn schoolprestaties er onder gaan lijden. Het zou heel triest zijn als de problemen nu nadelige gevolgen hebben voor de rest van het leven van het jongetje.
Probeer uit je zoontje te krijgen,waarom hij niet wil, zolang jullie niet weten waarom hij niet wil, kunnen jullie ook geen oplossing bedenken, luister goed naar je zoon, laat hem weten dat verdriet mag, maar dat er alleen iets op valt te lossen, als je weet wat er mis is. Zodra je weet wat er werkelijk aan de hand is, kun je met de vader in overleg, wat te doen.