Eerste keer (of keren) het flesje geven terwijl de beeb tegen je blote borst aanligt (en dan natuurlijk liefst met gekolfde melk) in bv houding. In het begin duurt oneindig lang voordat flesje leeg is maar gaat steeds sneller. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles al geprobeerd, dure fles(tiet) aangeschaft 17 € ,werkt ook niet. Ik geef bv maar wil langzaam afbouwen, moet straks weer werken. Verschillende spenen , flessen gebruikt. Tepelhoedjes. Borstvoeding en kunstvoeding
in de kamer, en afwezig zijn. Ik geven. M'n vriend geven echt ze accepteerd niets. Word er moedeloos van.
Hoe oud is de baby, hoe lang accepteert hij of zij het niet. Andere speen? Geen koorts?

Ik zou anders toch echt even bellen met een arts... zeker niet te lang mee wachten.
Drinkt het nog wel uit de borst?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we hebben vrijwel dezelfde vraag al gehad vandaag, probeer die maar eens te vinden misschien staat daar nog iets goeds bij.

Wat ik altijd heb begrepen is dat iemand ANDERS het eerst moet proberen, niet de moeder, als de baby jou ruikt heeft hij vaak geen zin in die siliconen in zijn mond.

Dus moeders echt de kamer uit, en papa of oma proberen met een flesje gekolfde melk
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles al geprobeerd, dure fles(tiet) aangeschaft 17 € ,werkt ook niet. Ik geef bv maar wil langzaam afbouwen, moet straks weer werken. Verschillende spenen , flessen gebruikt. Tepelhoedjes. Borstvoeding en kunstvoeding
in de kamer, en afwezig zijn. Ik geven. M'n vriend geven echt ze accepteerd niets. Word er moedeloos van.
Ik neem aan dat je aan het afspenen bent? Het komt heel vaak voor dat kinderen weigeren. Blijf het gewoon proberen, 1 keer per dag. even laten proeven....als hij/zij gaat huilen dan zet je het flesje weer weg. Het kindje moet er geen negatieve gevoelens bij krijgen. Laat iemand anders het geven en blijf zelf even buiten beeld.
Heb je al friso flesvoeding geprobeerd. dit lijkt nog het meest op borstvoeding qua smaak.
Ook poedermelk van rijstebloem wil nog wel eens helpen, zo'n papje vinden ze ook nog wel eens lekker. Ik wet nit hoe oud de baby is, maar als er al 4 maanden om zijn eten ze ook al groente/fruithapjes.
Sommige babies weigeren pertinent, maar rond de 1ste verjaardag verandert het meestal en drinken ze ineens alles.

Heel veel succes. Volhouden en veel geduld oefenen, dan komt het echt wel goed.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze is bijna 3 maanden Alles al geprobeerd, dure fles(tiet) aangeschaft 17 € ,werkt ook niet. Ik geef bv maar wil langzaam afbouwen, moet straks weer werken. Verschillende spenen , flessen gebruikt. Tepelhoedjes. Borstvoeding en kunstvoeding
in de kamer, en afwezig zijn. Ik geven. M'n vriend geven echt ze accepteerd niets. Word er moedeloos van.
Lukte de (tiet)fles niet?ik zal even opZoeken waar je die fles die ik gebruik nu kan bestellen. Ik heb hem namelijk van een vriendin gekregen. Zonet deed mijn dochter ook even moeilijk dat ik hem gaf maar uiteindelijk pakte ze m wel. Succes!wanneer ga je weer werken? Ps. Je bent toch ook degene met de eerdere vragen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja klopt ik had eerder contact met je gehad, maar kon de gesprekken niet meer terugvinden.nou die tietfles van 17 € is geen succes, geprobeerd met kunst& afgekolfde melk, ze wil het alle twee niet, bij m'n vriend neemt ze het ook niet.ze raakt helemaal overstuur, ik wil ook niet te lang doorgaan anders krijgt ze er helemaal een trauma van denk ik. Word nu wel een beetje radeloos. Maar graag wil ik de nuby ook nog proberen, dus als je me wat gegevens kan geven heel graag.alvast bedankt.ben blij dat het bij jou wel lukt.Gr. Duanke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kon ook de antwoorden niet meer terugvinden, maargoed. Wat balen zeg dat die fles niet lukt. Je kan de nuby fles natural touch op internet bestellen, 7.95 per fles geloof ik, niet zo duur als die meledafles! Moet je maar even op Google kijken daar heb ik het ook gevonden. Wanneer moet je weer werken? En hoeveel dagen werk je?En ben je al eens een dag weggeweest?was het een groot drama? Je hoort wel vaker dat baby's een de fles weigeren en gewoon de hele dag niet eten en dat 's avonds weer bij mama inhalen.... Het is niet ideaal natuurlijk helemaal niet als je veel dagen werkt maar soms is er gewoon echt niets aan te doen. Nou succes!!!Gr. Maartje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Maartje
Eigenlijk had ik al moeten werken,maar door bekkenpijn kan ik dat nog niet.heb er veel last van en is best zwaar,heb ook een zoontje van 6 en hij is wel een beetje jaloers,logisch na 6 jaar alleen te zijn geweest. heb geen idee wanneer ik weer volledig hersteld zal zijn,maar zo kan ik wel wat langer bij m'n meisje zijn, das ook wel weer fijn.ik zal 3 dagen gaan werken, voorheen was het 4 dagen, maak gebruik van ouderschapverlof.Ik ben nog geen enkele dag weg geweest hoogstens een paar uurtjes, maar dan ook wel op de klok kijkend hoe laat ze weer moet etendus altijd snel terug.Meestal neem ik haar gewoon mee, uit ga ik nog niet.laatst had ik een nieuwjaars borrel op m'n werk, daar ben ik even geweest, dat was ook een gedoe op te plannen.dat was ook de eerste keer dat ze een flesje aangeboden kreeg van m'n vriend, ik was nog niet thuis en ze had honger.een groot drama, lang gehuild, uiteindelijk heeft ze hem wel gedronken, alleen daarna dus nooit meer.lastig want nu kan ik geen kant op.heb volgende week een concert waar ik graag naar toe wil, maar ik zie de bui al hangenmama blijft heb jij nog meer kindjes, of is dit de eerste?Ik ga morgen meteen weer bellen met een lactatiedeskundige misschien kunnen zij helpen.en misschien maar weer een andere fles aanschaffen ik hou je op de hoogte.groetjes duanke
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat lastig zeg!zo kan je inderdaad nergens heen, kan wel maar dan ga je natuurlijk niet met een lekker gevoel weg. Wel een goed idee om een lactatiedeskundige in te schakelen. Ik was laatst ook een paar uurtjes weg en had contact met thuis en wist dat ze de fles niet wilde, ik ben zo snel mogelijk weer naar huis gegaan! Ik heb nog een dochter van bijna 3 jaar. 15 feb moet ik weer werken dus ben benieuwd hoe dat gaat!
Succes!en hou me maar even op de hoogte. Sterkte met je bekken!!
Groetjes Maartje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Maartje
Even een update, want ik ga de vraag sluiten. Het is gelukt ze drinkt de fles,mijn moeder waar ze afgelopen dinsdag even was heeft het voor elkaar gekregen, liggend in de box gekke meid.ik kon het niet geloven(was er niet bij)toen heb ik het thuis meteen nog een keer geprobeerd , van mij accepteerd ze het niet, maar van m'n vriend weer wel. Volgende dag ik weer geprobeerd met veel praten en spelen in de box, heeft ze hem gedronken bij mij het gaat niet super enthousiast, maar er is een begin. Geef nu dus de borst en af en toe een flesje, ga nu langzaam afbouwen. Het is overigens niet met de tietfles maar met de 's fles van difrax gelukt.bedankt voor je advies en het leuke contact.als je wilt kan je me wel mailen.weet niet of je Facebook gebruikt,je kan me zoeken onder Duanke Sira in almere.
Ook onze dochter (inmiddels 9) accepteerde alleen de borst. We hebben echt alles geprobeerd om haar aan een fles te wennen, maar ze weigerde hem pertinent en dan gaven we haar niet eens flesvoeding, maar afgekolfde borstvoeding. Het lukte zelfs niet haar met een cupje of lepeltje de afgekolfde borstvoeding te geven. Ze wilde ook geen speen trouwens. We hebben het uiteindelijk opgegeven. Daarna heb ik haar nog zo'n maand of 4 de borst gegeven en toen ze 13 maanden was wilde ze opeens de borst niet meer van de ene op de andere dag.
Ze at toen al met de pot mee.