Hoe houden ze tweelingbaby's uit elkaar? Dat je later weet wie het eerst geboren is?

Ik vind alle baby's al op elkaar lijken, moet je nagaan met (eeneiige) tweelingbaby's.

Toch is later altijd voor iedereen duidelijk wie het eerst geboren was, en zo. Wie hoe heet.

Maar het lijkt me heel moeilijk het verschil te zien, en helemaal als ze net geboren zijn?

Hebben ze daar trucsjes voor, of letten ze op heel kleine verschillen als moedervlekken ofzo?
Hoe houden ze 2 kleine mensjes die al zo op elkaar lijken, uit elkaar??

Toegevoegd na 4 uur:
Ok, armbandjes. Maar hoe lang houden ze die dan om?
Of zien ouders daarna zelf wel het verschil?

Ik neem aan dat als je naar huis gaat, je die armbandjes af doet, en voor mij lijken ze dan nog heel erg op elkaar.

Die baby's gaan neem ik aan na hooguit een week naar huis, en dan zijn ze pas een week oud.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Ik kon mijn meisjes niet uit elkaar houden toen ze net geboren waren... En al helemaal niet onthouden welke ik al had verschoond en welke niet. Daarom had 1 van de twee altijd een gekleurd nageltje. Wel altijd hetzelfde kindje natuurlijk! Simpel, maar het werkte prima.Bij twijfel even spieken, en je was zeker!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij meerlingzwangerschappen vindt de bevalling over het algemeen plaats in het ziekenhuis. En daar krijgen de baby's gewoon zo'n armbadje met gegevens.

Toegevoegd na 22 seconden:
*armbandje*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze doen meestal een klein bandje om de pols of iets dergelijks. Ik kan me trouwens voorstellen dat er best eens baby's "verwisseld" worden. Uiteindelijk maakt het niet zoveel uit als dat je in eerste instantie zou denken.

Ouders herkennen hun kinderen overigens uit duizenden. Als je ooit met een tweeling te maken hebt gehad dan zie je al heel snel dat ze vele verschillen hebben. Ze "lijken" dan minder op elkaar als dat je ze voor het eerst zag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze in het ziekenhuis geboren zijn, krijgen ze een armbandje om waar hun naam op staat. Dit gebeurt vrij snel na de geboorte meteen al nadat aan de moeder de naam is gevraagd.

Als het kind thuis is geboren, dan zullen de ouders wel van te voren iets creatiefs verzonnen hebben om ze idd uit elkaar te kunnen houden. Wat dát is, kan zijn van verschillende kleding, of allebei een armbandje om met hun naam en nog veel meer van dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kunnen de baby een armbandje om geven met de naam. Anders wordt het ook heel moeilijk om ze uit elkaar te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mama en papa ontdekken toch vaak kleinigheden die niet helemaal hetzelfde zijn dan bij het andere kindje.
Dat kan een sproetje zijn of een deukje of de ene is wat groter of dikker dan de andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk krijgen ze eerst polsbandjes, maar ik denk dat je als ouder je kinderen wel uit elkaar kan halen.
Moedervlekjes, maar zelfs als dat er niet is, trekjes in het gezicht, of het huiltje, de ene heeft meer driftbuien dan de ander..