Kind opgesloten in schuur. Wat nu?

Zag uur geleden dat overbuurvrouw kind in schuur had opgesloten. Opsluiten of vastbinden van kinderen kan dus echt niet. Ben naar haar toegegaan. Heeft kind er gelijk uit gehaald. Moeder was helemaal radeloos, hopeloos en van streek. Op verzoek van moeder heb ik het kind, meisje van drie nu even hier tot mams weer gekalmeerd is en vader ook thuis is. Wat kan ik nu het beste doen? welke hulp kan dit gezin worden geboden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Jeetje wat erg! Het is natuurlijk afhankelijk van het probleem, welk hulp dit gezin nodig heeft. Ik zou adviseren om eerst naar de huisarts te gaan. Deze kan het gezin doorverwijzen naar de juiste instantie. Dus het lijkt mij dat je haar voorzichtig voorstelt om morgen naar de huisarts te gaan. Desnoods biedt je aan om mee te gaan, of in ieder geval steunen. Dit moet je natuurlijk aleen doen als jij zelf wilt en kunt!

ik zou eerst met de ouders praten. Van bureau jeugdzorg is nog niemand beter van geworden,die maken nog meer fouten dan dat die moeder misschien deedt en daarbij niemand weet wat de achterliggende gedachte van die moeder en daar kom je alleen achter als je met de moeder praat

Zelf als kind werd ik ook opgesloten in de kelder als ik wat had uitgehaald na herhaalde waarschuwingen. Na een uurtje mocht eruit als ik weer tot bezinnig te komen. Ik heb er niets van overgehouden. Om gelijk de politie in te schakelen of jeugdzorg of wat dan ook. Men dient met aangeven heel voorzichtig te zijn. Soms kan er dan meer ellende ontstaan. Mijn advies hou het in de gaten voor een bepaalde periode en schakel een vertrouwenspersoon in

als een moeder al helemaal radeloos en hopeloos en al helemaal van streek is en de kleine opsluit in de schuur dan heeft dat mens zelf hulp nodig. ik zou dit doorgeven aan vader en zeggen dat je het in de gaten houdt en als dit nog een keer voorkomt meteen jeugdzorg inschakelen..kan natuurlijk ook van kwaad naar erger worden of juist dat moeder er zo van geschrokken is dat ze dit niet meer doet maar je gaat geen kind van 3 jaar opsluiten in een schuur dan heeft die moeder wel een draadje los zitten.dat wekt ook angstgevoelens op voor een kind een soort fobie. is zeker niet goed voor een klein kind

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100