Mijn man en ik overwegen een derde kindje. De beslissing is al gevallen maar plots panikeer ik. Hoe organiseer je een gezin met drie kinderen?

Nog even meegeven: mijn man werkt 40 uur per week en ik 60...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud zijn de andere 2 kinderen?
Als je een 3e kindje (dus een baby) erbij wilt, zal je toch regelingen moeten treffen wat betreft het werk. Keuzes maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk hebben we wel tijd om er voor te zorgen. Overdag zijn ze op school en op de creche en ik ga ze altijd van school halen en ben bij hen tot ze gaan slapen. Daarna ga ik terug aan het werk. De oudste is 5 en de jongste anderhalf. Ze komen absoluut niks te kort aan liefde en aandacht. Daar ben ik zeker van. Maar ik denk idd ook dat ik voor mijn eigen gezondheid keuzes ga moeten maken. Het zijn die practische dingen als strijk en poetsen waar ik me zorgen om maak en ik vraag me af hoe andere ouders dat doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind persoonlijk 60 uur werken erg veel voor iemand met jonge kinderen. Je moet ook echt aan jezelf blijven denken. Opzich is een creche niet verkeerd op zich, het kost wel veel geld..bereken dat alvast, dan ben je al een heel eind. Ik zou als ik jou was gaan kijken of het haalbaar is voor het geld om minder te werken.
Wel echt respect voor je hoor..!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het geld ga ik voorlopig niet werken :) heb een eigen zaak die heel goed draait maar rijk worden doe je daar in BE niet echt van :) ik heb het voorlopig even moeilijk denk ik met het idee dat ik ofwel mijn droom van een groot gezin of die van een grote carriere een beetje moet versoepelen. Mijn man heeft er alle vertrouwen in maar die staat natuurlijk ook niet meer te strijken nu :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vindt het zelf een beetje vreemd want
Ja,
je wil toch niks liever als je eigen kind opvoeden.
Nu laat je dit aan andere over omdat je er zelf niet de "tijd" voor hebt omdat je druk bent met werken 60 uur zoals je zelf aan geeft.
Begrijp echter wel dat er brood op de plank moet komen maar met een eventueel 3e kind en 60 uur werk zal dus na mijn mening het kind worden opgevoed door een ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind dat echt een raar antwoord. Het is toch normaal dat beide ouders fulltime werken? Ik ken heel weinig mensen waar dat niet zo is....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zorgt dat je alles nauwkeurig plant, dan is het zeker haalbaar, een groot gezin EN een grote carriere.
Kijk hoeveel uur je minimaal moet werken (voor de zaak, niet 'omdat dat zou moeten')
Stel dat het 40 uur is, dan werk je evenveel als je man. Uit je antwoord begrijp ik dat je ook in de avond kunt werken. Misschien kun je het afwisselen, dat je de eerste helft van de week in de ochtend en middag werkt, en de andere helft in de middag en avond (of iets dergelijks) De andere helft dat je niet werkt gebruik je voor je tijd met je kinderen, als zij vrij zijn en wakker, en om huishoudelijke taken te doen. Zorg dat je een standaart lijstje hebt (zolang dat mogelijk is natuurlijk) met wanneer je wat doet. bijvoorbeeld; maandag wassen, dinsdag strijken, woensdag poetsen, etc.
Ik weet natuurlijk niet wat mogelijk is in verband met jouw werk en het werk van je man.
Een derde kind is hetzelfde als je tweede kind. Het vergt veel tijd en aandacht, je doet gewoon hetzelfde. Het enige punt is nu dat je een beetje de aandacht moet weten te verdelen, maar goed..dat leer je vanzelf. Voor je het weet is het derde kind al wat ouder en kan het vaker naar de creche, en kan jij je weer storten op je carriere.
Er zijn genoeg zat moeder van 3 of 4 kinderen, die een succesvolle carriere hebben. (stom voorbeeld; Angelina Jolie..die heeft heel veel kinderen haha)
Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jb86, Sarah geeft ook aan dat de kinderen genoeg liefde en aandacht krijgen. Helaas is het niet in elk gezin zo'n perfect leventje dat moeders thuis kan zitten terwijl vader bakken met geld verdiend. Hoewel ik me niet kan herinneren waar ik zat toen ik een klein prummeltje was, heeft een creche niet gelijk een slechte invloed op een kind. Daarbij vind ik dat een kind pas echt opgevoed wordt wanneer ze naar school gaan. Dat is MIJN mening. Vader is er ook om de kinderen op te voeden, en ze geeft zelf aan dat ze er is tot de kinderen slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die heeft natuurlijk ook twaalf nannys rondlopen natuurlijk :) ik vind het belangrijk dat ik er ben voor mijn kinderen en elke moment dat ze thuis zijn is voor hun. Ik ben er van overtuigd dat carriere en kinderen san gaan... Het is toch ook belangrijk da je kinderen zien dat je een individu bent en dat je je dromen achterna streeft?
Ik denk niet dat het nodig is voor een kind dat mama heel de dag op hen zit te wachten tot ze terug zijn van school en de man terug van het werk. Ik geloof dat we uit dat middeleeuws tijdperk uit zijn?
Dat neemt niet weg dat ik heel veel respect heb voor vrouwen die daar voor kiezen. Want huishouden is hard werk!
Bedankt alvast voor je antwoord ytje ! We zoeken en vinden onze weg wel, zolang we daar op vertrouwen komt alles goed zegt mijn moeder altijd :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo is het Sarah. Carriere en kinderen kunnen echt goed gaan. Je moet al je dromen na kunnen leven ;) De ene droom is misschien wat groter dan de ander, maar dan nog is het natuurlijk mogelijk.
Ik ken een vrouw, haar droom was een eigen bruidsjurken winkel..en ze wilde een groot gezin.
Nu heeft ze een eigen goedlopende bruidswinkel en ze heeft maar liefste 10 kinderen.
Leef je dromen na. Heel veel succes in jullie leven! En als jullie de keuze doorzetten voor een derde kind, Gods zegen dat het lukt en dat het een gezond kindje is :) !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt bedankt!

Antwoorden (1)

Ik heb net de reacties gelezen.

Je kunt het nu ook combineren dus waarom met een derde niet?Persoonlijk vindt ik als je beiden werkt en je kind hierdoor naar de creche, voor en naschoolse opvang brengt je niet optimaal van je kinderen kunt genieten.Ik vindt het niet leuk als ik mijn kinderen 3 dagen in de week naar de oppas moet brengen.Ik heb kinderen gekregen niet om ze naar de oppas te brengen maar dat is heel persoonlijk.

Jij geeft aan dat je kinderen niks tekort komen en dat is de mening wat telt ook in het organiseren .
Je kan maar misschien heb je dat alwel een hulp nemen voor je huishouding of iemand die bij jou thuis op je kinderen past en die tussen de bedrijven door ook nog wat aan je huishouding doet.