Hoe bescherm ik mijn zoontje van zijn papa?

Sinds de moment dat ik zwanger was begon mijn partner mij te mishandelen want hij wou geen tweede kind heeft al een kind uit vorige relatie hij begon met duven van de trap tijdens zwangerschap trekken aan mij mijn haar mij op de grond sleuren mij opsluiten toen ik mijn zoontje gekregen had ging hij gewoon door mij terug van trap willen duven met mijn zoontje in mijn handen mij slaan met mijn zoontje in mijn handen zo ook hem geslaan ik mocht mijn kind niet wassen want kist geld ik mocht verwarming niet opzetten want het kost geld ik zorg financieel alleen ook voor mijn zoon we wonen ook niet meer bij hem maar hij komt bij ons nig ik durf hem niet te zeggen dat ik wil stoppen met hem omdat hij ook altijd dreigt eat hij ons zou aandoen als ik stop en dat hij co ouderschap zou aanvragen en daar heb ik ook zo veel angst voor want mijn kind zou daar niet gelukkig zijn en wie weet wat hij met hem zou doen ben zo bsng ik weet mij geen raad leef allee dagen in angst durf niets te ondernemen blijf alles slikken want ben bang dat de rechtbank hem ga toegeven dat hij hem mag meenemen bij hem en dat ik mijn kind niet kan beschermen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Een geruststelling voor jou als moeder: in Nederland worden door de gewone rechters veruit de meeste kinderen aan hun moeder toegewezen. En een liefhebbende moeder tegenover een vader die zowel zijn vrouw als het kind zelf mishandelt maakt de keuze voor de moeder zelfs nog makkelijker voor die rechter. Sommige mensen kiezen ervoor om het besluit te laten nemen door een religieuze rechtbank (Islam, Joods, Christelijk, enz.).
Maar welke religieuze rechtbank dan ook, de uitspraken van een gewone Nederlandse rechter gaan altijd bóven die van een religieuze rechtbank ! En zeg nou zelf, zou God werkelijk willen dat zijn kinderen opgroeien bij een vader die zijn kinderen mishandeld ?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Kortom: wanneer je bij de politie aangifte doet, zoals diverse antwoorden hieronder al aangeven, dan maak je een goede kans dat je zoontje bij jou mag blijven !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik woon in belgie en mijn kind is ook hier geboren en geeft belgische vader is dat dan ook voor mij hetzelfde als in nederland?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Ja, dit geldt voor heel West Europa, dus óók in België !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben bang om hulp te vragen want ben eens ook bij politie geweest en daar krijg ik als antwoord ja mevrouw als je aangigte doet dan wordt het nog erger en dat ik geen zichtbaare letsels heb
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Zelfs als je geen aangifte doet verwacht ik dat je hulp kunt krijgen ! Al was het maar dat er geregistreerd wordt dat je man jou en je zoontje mishandeld. Later kan dat als bewijs dienen dat het al langer speelt dan "die ene keer" Overigens kan ik me moeilijk voorstellen dat een agent een mishandelde vrouw zonder hulp weg stuurt. Ook niet in België !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga de moed bijeen rapen en ik zal morgen terug naar polietie gaan en nog eens om hulp vragen en of ze iets voor ons kunnen doen bedankt voor al jullie steun en reactie

Antwoorden (3)

Wat jij moet doen:

1) Aangifte doen bij de politie. Ga daar je verhaal doen. Vertel van je angsten.
Zij kunnen er voor zorgen dat die man niet meer bij jou kan en mag komen.
2) Bellen met meldpunt kindermishandeling: 0900 123 123 0
Je kunt daar anoniem blijven, maar wel je zorgen vertellen.
3) Dan is er nog Bureau Jeugdzorg.
Hier vind je een adres bij jou in de buurt.
http://www.bureaujeugdzorg.info/Debuurt/
4) Alle mensen in jouw buurt, familie, vrienden, kennissen op de hoogte brengen van jouw zorgen en angsten.

En nogmaals:
Doe alle vier die dingen!
Ben niet bang om hulp te vragen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe het alsjeblieft! Ook juist voor je kinderen! Als jij dat doet zal de rechter waarschijnlijk NIET de kinderen aan de vader toewijzen! Alsjeblieft help jezelf en je kinderen. Dit gaat niet vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben bang om hulp te vragen want ben eens ook bij politie geweest en daar krijg ik als antwoord ja mevrouw als je aangigte doet dan wordt het nog erger en dat ik geen zichtbaare letsels heb
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je niet met je kinderen naar het "Blijf van mijn lijf huis"?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet waar ik deze kan vinden in belgie en wat gebeurt er dan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Telefoonnummers van Vluchthuizen waar je heenkan in Belgie: Antwerpen
Brussel
Diest
Gent
Hasselt
La Louviere
Leuven
Luik
Mechelen
Roeselare
Turnhout
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de adressen
Wat jij moet doen is je spullen pakken en naar een blijf van mijn lijfhuis gaan. Je hebt nu geen bewijs dus nu naar de politie heeft te weinig zin, je moet in ieder geval beide doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook beide doen, op het moment dat ze aangifte doet moet ze veilig zijn!
Ga naar de politie, maar breng eerst jezelf en je zoontje in veiligheid. Dit is wat mannen doen die mishandelen. Ze maken je bang en laten je denken dat je geen uitweg hebt. Als je goede betrouwbare vrienden en familie hebt, breng alleen hen op de hoogte.
Maar maak dat je wegkomt. Je kan het geleidelijk aan doen:
- Breng alle belangrijke dingen mee, wat niet nodig is, laat dat liggen.
- Maak kopieen van je documenten of laat alles op jou naam zetten
- Zorg voor meer verblijfsplekken (of zoek meerdere blijf mijn lijf huizen). Kies niet eentje in de buurt! Dat is te simpel.
- Zodra je het moment kan pakken om bewijs te verzamelen, doe dat!
- Zodra je alles hebt, pak je spullen en vertrek!
- Zorg ervoor dat je een vertrouwenpersoon hebt die kan helpen.
- Vertrek niet in een auto op zijn naam
- Neem niks mee waarmee hij je kan opsporen
- Als je eenmaal bij je nieuwe locatie bent, ga naar de politie
- Bij de politie kunnen ze wel wat doen, ookal heb je geen zichtbaar lichaamlijk letsel. Ze mogen hem wel in de gaten houden. Plus, je kan wel psychologisch letsel hebben. Dit is soms ook al genoeg.

Succes! Dit is een moeilijke stap, maar het is beter voor jou en vooral voor je zoontje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hey bedankt voor u reactie ik ben bang voor te vertrekken want daar geeft hij mij ook mee gedreigd als ik ooit durf vertrekken dat hij mij wel zal vinden en mijn zoontje voor altijd zou afpakken hij zeg dat hij tegen politie zou zeggen dat ik mijn kind ontvoerd heb en zo zou ik mijn kind kwijt zijn ik weet mij echt geen raad leef alle dagen in angst hij geeft zo een dipe angst in mijn geduuvt dat ik voor alles schrik hen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is een techniek, als je zoontje ook voor papa bang is, dan is het ook niet erg. Plus, jeugdzorg geeft eerder een kind aan hun moeder dan aan hun vaders. Dit gedreig is om jou onder zijn duim te houden en je bang te maken zodat hij je in je macht houdt. Ik raadt om iemand in directe omgeving in arm te nemen en helpen met het overkomen van de door hem geproduceerde onzekerheid. Want wil je blijven omdat hij zegt dat hij iets zou gaan doen? Wat heeft je zoontje aan je als je wordt mishandeld en je ongelukkig bent. Dat merken ze, hoe hard je ook acteert. Denk aan jezelf en aan je zoontje. Die man kan veel zeggen, maar doen is heel anders.