Hoe bescherm ik mijn zoontje van zijn papa?

Sinds de moment dat ik zwanger was begon mijn partner mij te mishandelen want hij wou geen tweede kind heeft al een kind uit vorige relatie hij begon met duven van de trap tijdens zwangerschap trekken aan mij mijn haar mij op de grond sleuren mij opsluiten toen ik mijn zoontje gekregen had ging hij gewoon door mij terug van trap willen duven met mijn zoontje in mijn handen mij slaan met mijn zoontje in mijn handen zo ook hem geslaan ik mocht mijn kind niet wassen want kist geld ik mocht verwarming niet opzetten want het kost geld ik zorg financieel alleen ook voor mijn zoon we wonen ook niet meer bij hem maar hij komt bij ons nig ik durf hem niet te zeggen dat ik wil stoppen met hem omdat hij ook altijd dreigt eat hij ons zou aandoen als ik stop en dat hij co ouderschap zou aanvragen en daar heb ik ook zo veel angst voor want mijn kind zou daar niet gelukkig zijn en wie weet wat hij met hem zou doen ben zo bsng ik weet mij geen raad leef allee dagen in angst durf niets te ondernemen blijf alles slikken want ben bang dat de rechtbank hem ga toegeven dat hij hem mag meenemen bij hem en dat ik mijn kind niet kan beschermen

Weet jij het antwoord?

/2500

Wat jij moet doen: 1) Aangifte doen bij de politie. Ga daar je verhaal doen. Vertel van je angsten. Zij kunnen er voor zorgen dat die man niet meer bij jou kan en mag komen. 2) Bellen met meldpunt kindermishandeling: 0900 123 123 0 Je kunt daar anoniem blijven, maar wel je zorgen vertellen. 3) Dan is er nog Bureau Jeugdzorg. Hier vind je een adres bij jou in de buurt. http://www.bureaujeugdzorg.info/Debuurt/ 4) Alle mensen in jouw buurt, familie, vrienden, kennissen op de hoogte brengen van jouw zorgen en angsten. En nogmaals: Doe alle vier die dingen! Ben niet bang om hulp te vragen!

Wat jij moet doen is je spullen pakken en naar een blijf van mijn lijfhuis gaan. Je hebt nu geen bewijs dus nu naar de politie heeft te weinig zin, je moet in ieder geval beide doen.

Ga naar de politie, maar breng eerst jezelf en je zoontje in veiligheid. Dit is wat mannen doen die mishandelen. Ze maken je bang en laten je denken dat je geen uitweg hebt. Als je goede betrouwbare vrienden en familie hebt, breng alleen hen op de hoogte. Maar maak dat je wegkomt. Je kan het geleidelijk aan doen: - Breng alle belangrijke dingen mee, wat niet nodig is, laat dat liggen. - Maak kopieen van je documenten of laat alles op jou naam zetten - Zorg voor meer verblijfsplekken (of zoek meerdere blijf mijn lijf huizen). Kies niet eentje in de buurt! Dat is te simpel. - Zodra je het moment kan pakken om bewijs te verzamelen, doe dat! - Zodra je alles hebt, pak je spullen en vertrek! - Zorg ervoor dat je een vertrouwenpersoon hebt die kan helpen. - Vertrek niet in een auto op zijn naam - Neem niks mee waarmee hij je kan opsporen - Als je eenmaal bij je nieuwe locatie bent, ga naar de politie - Bij de politie kunnen ze wel wat doen, ookal heb je geen zichtbaar lichaamlijk letsel. Ze mogen hem wel in de gaten houden. Plus, je kan wel psychologisch letsel hebben. Dit is soms ook al genoeg. Succes! Dit is een moeilijke stap, maar het is beter voor jou en vooral voor je zoontje.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100