Wat is volgens jou goed speelgoed voor kinderen onder de 4 jaar?

gewoon, wat geef je je kind graag, wat bevalt goed?

Toegevoegd na 47 minuten:
duimpje op voor al jullie suggesties. *ik mag niet stemmen, boehoe*

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Uiteindelijk : alles wat niet te snel kapot of goed vervangbaar is, en waar je je fantasie bij kunt gebruiken. (Niet dingen dus waar je maar één ding mee kunt doen).
Alle bouwmaterialen vallen daaronder (lego, Kapla, maar ook strijkkralen - al is vier daarvoor wel ongeveer de ondergrens) voor meisjes ook poppenspullen (hoe sexloos je ze ook opvoed, dat blijft gewoon geweldig speelgoed), en liefst en vooral knutselmateriaal. (Klei, (vinger)verf, zand, water, plaksel, hoe fysieker hoe liever).
En kinderen van die leeftijd doen je graag na, dus alles wat mamma en pappa hebben in het nep (of nog liever : het echte spul) is leuk speelgoed.

Geliefd om te krijgen maar waardeloos om mee te spelen : een kant en klare speelset van iets moderns dat veel op teevee is (eigenlijk bijna ALLES waar een geliefd tekenfilmfiguur op staat, een enkele Disney daargelaten), lullige spelletjes waar je meer dan 1 persoon voor nodig hebt en zelf ECHT geen zin in hebt, veel te breekbaar actiespeelgoed dat niet gemaakt is voor vierjarigen, mar eigenlijk voor (volwassen) verzamelaars.

Het meest hebben ze uiteindelijk nog gespeeld met mijn Tupperware. Dat was natuurlijk altijd ruimschoots voor handen en robuust. Zou ik nu weer kinderen krijgen, dan zou ik vermoedelijk bijna nooit meer speelgoed kopen ; het is een enorme berg troep, en ze kijken er nauwelijks naar om. Alleen lego en knutselspullen doorstaan de test.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een houten blokkendoos doet het nog altijd goed.een mooi kleurboek ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
puzzels
grote kralen
boekjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-))
Een(1) kleine stoffen/lappen pop die het kind altijd bij zich zal houden (eventueel vermaken als ie kapot gaat door gebruik.) Deze krijgt het "luchtje" van het kind en zal heel lang overal heen gesleept worden. Verder zijn een verzameling van verschillende houten blokken ook perfect speelgoed voor kleine kinderen vanaf 2.

Toegevoegd na 52 seconden:
die pop doet het ook goed bij jongens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat al mijn kinderen altijd geweldig hebben gevonden en alle kinderen die hier komen ook is het spelenderwijs leren huis van FP. Helaas niet meer verkrijgbaar, behalve 2de hands. Een speelgoedkeuken doet het ook altijd goed. Alle vier mijn kinderen spelen ermee. Je hebt zoveel goed speelgoed en leuk speelgoed. Teveel om op te noemen eigenlijk.

Toegevoegd na 5 uur:
Wat het bij ons thuis verder altijd goed heeft gedaan; Little people, Houten treinrails met treintjes, bomen, poppetjes etc., Baby Born, Poppenwagen, Step, Kindertent, V-smile, Fiets/Driewieler (zover je het onder speelgoed wilt verstaan), Ballenbaan, Werkbank, Bal, Skippybal, Boeken, Alfabetbord.

Iets wat het bij ons altijd goed heeft gedaan en naar mijn mening tijdloos is en het ook altijd zal blijven; Poppen, Auto's, Blokkenwagen, Bal, Knutsel-en tekenspullen, Vormenstoof, Duplo, Lego en Playmobil. Lego en Playmobil wordt niet geadviseerd voor deze doelgroep. Onze dochter is als enige van onze kinderen nog onder de vier, ze is drie. Ik laat haar wel spelen met Lego en Playmobil (ze stopt niets in haar mond) en ze speeld er ontzettend leuk mee, complete verhalen heeft ze erbij. Het enige nadeel met de Lego is dat ze gebouwen en auto's e.d. snel uit elkaar heeft liggen, dan mag mama het weer in elkaar gaan zetten en tien minuten later ligt het weer uit elkaar.

Oh.. en niet te vergeten een poppenkast met poppenkastpoppen.

Speelgoed wat ik achteraf niet weer zou aanschaffen, wat echt zonde van het geld is geweest, zijn; Fur Real beesten, My little pony's, Electrische politiemotor, Electrische quad, Spullen voor de babyborn zoals een paard, paard met koets, auto, maxi-cosi, bad, draagzak! Babywalker en al dat andere echte baby speelgoed waar niets mee wordt gedaan. Spelenderwijs leren stoel, Robot dieren, Van die Ernie poppen die iets kunnen doen e.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duplo, in diverse sets verkrijgbaar, in een mooie grote bak goed voor uren speelplezier. Wij hadden een circusset met dieren en een vliegtuig, er worden nog steeds dierentuinen in de jungle mee gebouwd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan het kind. Ik en mijn broers 'lazen' veel, dat had ik mijzelf ook met de hand van boekjes aangeleerd. Verder Duplo/lego/playmobiel, maar dat is wel erg duur. Blokken is een goedkoper alternatief.
Knutselspullen, en dan vooral de dingen die niet elke dag mogen, zoals schilderen of koekjes bakken.
Daarnaast ook gewoon knuffels & poppen.

Laat kinderen ook gewoon buiten spellen met een bal of springtouw, dat vinden ze ook erg leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houten treinjtes met houten rails.
En houten autootjes erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar veel kinderen toch wel graag mee spelen is zand.
Dus, een zandbak. 's zomers buiten, 's winters in de schuur/garage.