Wie weet leuke kinderliedjes?

Ik ben altijd in om een liedje te zingen voor mijn zoontje van een half jaar oud.
De meeste liedjes zijn erg kort dus zoek ik wat langere liedjes, wie heeft een tip, liefst met link naar tekst en muziek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drie schuimtamboers, die kwamen uit het Oosten,
Drie schuimtamboers die kwamen uit het Oosten,
Van rom-bom, wat maal ik er om?
Die kwamen uit het Oosten rom-bom!" Een van de drie zag daar een aardig meisjes
"Zeg, meisjelief mag ik met jou verkeren?
Van rom-bom, wat maal ik er om?
Mag ik met jou verkeren, rom-bom!" "Zeg, jongeman, dat moet je mijn vader vragen:
Zegt die van 'ja' dan kun je mij behagen;
Van rom-bom, wat maal ik er om?
Dan kun je mij behagen, rom-bom!" "Zeg, oude heer, mag ik je dochter trouwen?
Zij is voorwaar de schoonste aller vrouwen!
Van rom-bom, wat maal ik er om?
De schoonste aller vrouwen,, rom-bom!" "Zeg, jonge man, zeg mij: wat is jouw rijkdom?
Zeg, jonge man, zeg mij: wat is jouw rijkdom?
Van rom-bom, wat maal ik er om?
Zeg mij: wat is je rijkdom?, rom-bom!" "Mijn rijkdom is, daar wil ik niet om jokken,
Mijn rijkdom is: een trommel met twee stokken;
Van rom-bom, wat maal ik er om?
Een trommel met twee stokken, rom-bom!" "Zeg, jonge man, dan mag je haar niet trouwen,
Zeg, jonge man, ik wil mijn dochter houen!
Van rom-bom, wat maal ik er om?
Ik wil mijn dochter houen, rom-bom!" "Zeg, oude heer, ik heb nog iets vergeten,
Zeg, oude heer, dit dient gij nog te weten:
Van rom-bom, wat maal ik er om?
Dit dient gij nog te weten, rom-bom! "Mijn vader is de hertog van Britanje,
Mijn moeder is de koningin van Spanje!
Van rom-bom, wat maal ik er om?
De koningin van Spanje, rom-bom!" "Zeg, jonge man, je mag mijn dochter trouwen!
"Zeg, oude heer, je mag je dochter houen!"
Van rom-bom, wat maal ik er om?
Je mag je dochter houen! rom-bom!"

Het beste antwoord

dit is een site met tekst en muziek.

http://www.liedjesland.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

De liedjes waar bewegingen bijhoren, zijn over het algemeen voor die leeftijd het leukst. Zeker als het kindje kan zitten en meedoen. Bijvoorbeeld "zagen zagen wiedewiedewagen", of "klap eens in je handjes", of "in de maneschijn".
Als de liedjes te kort zijn, doe ze dan gewoon een paar keer achter elkaar. Herhaling vinden kinderen juist leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er gaat een treintje naar dromenland.. achter het stuur zit een olifant, ga maar lekker slapen, dan mag je zomaar mee, tsjoeketsjoeke chocolade naar de limonadezee, vlak voordat je morgen wakker wordt, ga je vliegensvlug, naar je eigen fijne plekkie in je bedje terug..

Vond ik geweldig toen ik klein was, van de Haasje en Rammelaar reeks, gezongen en verteld door Leonie Sazias, zie bron voor meer haasje en rammelaar, en andere bron voor het liedje compleet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens naar de speelgoed- of platenwinkel en haal een aantal CD's met liedjes van Annie MG Schmidt. Kosten vaak maar weinig, en er zijn echt hele leuke bij. Mijn favoriete zijn die van VOF de Kunst, maar er zijn er ook legio (en goedkoper) van kinderkoren. Succes gegarandeerd, en voor jezelf OOK leuk. Al zijn mijn dochters het Kindje van de Kangaroe en Prinsesje Tierelantijn inmiddels wel een beetje zat ;-)

Bassie en Adriaan zijn ook een eeuwigdurend onverdeeld succes. Makkelijk meezingen (niet te hoog !) , kind weet toch niet dat ze eigenlijk al een beetje passee zijn, en het gaat eigenlijk nooit vervelen. Ernst, Bobbie en de Rest schijnt net zoiets te zijn, maar die ken ik persoonlijk dan weer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar Google en type "kinderliedjes"in ! Je zoontje zal zich verbazen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.kinderliedjes.overtuin.net/

als je dan op een onderwerp klikt, kun je op 'met muziek' waar je een stukje kan horen

zing-se
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iets langs...
wat dacht je van alle 15 coupletten van het wilhelmus?

misschien heb je iets aan de volgende link, hele teksten van kinderliedjes : http://www.kinderliedjes.overtuin.net/kinderlied_1.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zingen met kinderen is enorm goed voor de taalontwikkeling zowel als de muzikale ontwikkeling, en, naar ik merk, wordt te weinig gedaan.
Uiteraard ken ik zelf heel veel kinderliedjes, en kan ze zo voor je zingen, maar daar beginnen we niet aan.
In een goede platenzaak, of een muziekwinkel kunnen ze je zo aan cd s helpen.
Kleine kinderen hebben het meeste aan eenvoudige liefdes, met simpele melodietjes en teksten.

Ik kijk nog even op internet.

Opdeze site worden de liedjes per leeftijd aangegeven.
De liedjes van Annie Schmidt zijn leuk vanaf 5 jaar.

Ik merk dat kleintjes de liedjes van K3 wel leuk vinden, maar dat ze ze heel zelden goed en zuiver kunnen zingen.
Dat is met die ouderwetse liedjes wel het geval.

Samenzingen, zo gezellig!

Toegevoegd na 5 minuten:
"liefdes"" moet zijn ""liedjes"". Of dit een freudiaanse verspreking is? In ieder geval kan een kind ook van liefde nooit genoeg krijgen.

Ik vond zelf ""Maantje tuurt"" altijd mooi. Maantje tuurt, maantje gluurt, door de vensterruiten, weet je wat het je vragen wil, t is in de kamer zo stil, zo stil. Zijn de kindertjes al naar bed of lopen ze nu nog buiten 2 x.

Lieve maan, kijk eens aan, ze liggen allang in de veren.
Mooi, zegt maantje en lacht en lacht.
K wens jullie allen een goede nacht.
Morgen heb je weer nieuwe pret dan kun je
weer spelen en leren. 2x

En het Beertje Pippeloentje is ook heel leuk. Verhalend.
(annie Schmidt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tien kleine visjes
Die zwommen naar de zee
Moeder zei:
Maar ik ga niet mee
Ik blijf lekker in die oude boeren sloot
Want in de zee zwemmen haaien
En die bijten je
blub, blub, blub, blub,blub
blub, blub, blub, blub, blub

Negen kleine visjes
Die zwommen naar de zee
Moeder zei:
Maar ik ga niet mee
Ik blijf lekker in die oude boeren sloot
Want in de zee zwemmen haaien
En die bijten je
blub, blub, blub, blub,blub
blub, blub, blub, blub, blub

Acht kleine visjes
Die zwommen naar de zee
Moeder zei:
Maar ik ga niet mee
Ik blijf lekker in die oude boeren sloot
Want in de zee zwemmen haaien
En die bijten je
blub, blub, blub, blub,blub
blub, blub, blub, blub, blub
Zeven kleine visjes
Die zwommen naar de zee
Moeder zei:
Maar ik ga niet mee
Ik blijf lekker in die oude boeren sloot
Want in de zee zwemmen haaien
En die bijten je
blub, blub, blub, blub,blub
blub, blub, blub, blub, blub

Zes kleine visjes
Die zwommen naar de zee
Moeder zei:
Maar ik ga niet mee
Ik blijf lekker in die oude boeren sloot
Want in de zee zwemmen haaien
En die bijten je
blub, blub, blub, blub,blub
blub, blub, blub, blub, blub

Vijf kleine visjes
Die zwommen naar de zee
Moeder zei:
Maar ik ga niet mee
Ik blijf lekker in die oude boeren sloot
Want in de zee zwemmen haaien
En die bijten je
blub, blub, blub, blub,blub
blub, blub, blub, blub, blub
Vier kleine visjes
Die zwommen naar de zee
Moeder zei:
Maar ik ga niet mee
Ik blijf lekker in die oude boeren sloot
Want in de zee zwemmen haaien
En die bijten je
blub, blub, blub, blub,blub
blub, blub, blub, blub, blub

Drie kleine visjes
Die zwommen naar de zee
Moeder zei:
Maar ik ga niet mee
Ik blijf lekker in die oude boeren sloot
Want in de zee zwemmen haaien
En die bijten je
blub, blub, blub, blub,blub
blub, blub, blub, blub, blub

Twee kleine visjes
Die zwommen naar de zee
Moeder zei:
Maar ik ga niet mee
Ik blijf lekker in die oude boeren sloot
Want in de zee zwemmen haaien
En die bijten je
blub, blub, blub, blub,blub
blub, blub, blub, blub, blub
Eén klein visje
Die zwom naar de zee
Moeder zei:
Maar ik ga niet mee
Ik blijf lekker in die oude boeren sloot
Want in de zee zwemmen haaien

En die bijten je dood.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier kun je een heleboel vinden.
Kinderliedjes.
Slaapliedjes.
Wiegeliedjes, etc.etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een heleboel kindeliedjes, met muziek vind je op de volgende site...http://www.kinderliedjes.overtuin.net/kinderlied_1.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De liedjes van Dirk Scheele (google zijn naam maar eens)...
Zijn op kinderdagverblijven zéér populair!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon was helemaal verrukt van de "liedjes met een hoepeltje erom". Het was een box met 5 cd`s. Er was ook een boek bij met de songteksten van alle liedjes. Ze werden gezongen door een prettig klinkend kinderkoor. Hoewel ik het elke avond op moest zetten voor het slapengaan, ging het me nooit vervelen. Het zijn de ouderwetse kinderliedjes, maar ook de liedjes die nu bij de peuter/kleuterscholen worden gezongen. In het boek staan ook leuke tekeningen bij de liedjes. Dit maakt het voor je kind extra inzichtelijk. Ik was altijd blij dat ik het toen gekocht had.Een echte aanrader. Google maar eens;
"Liedjes met een hoepeltje erom", je zult zien dat je ze nog steeds kopen kan. Bij Bol.com. bijv.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.emusic.com/album/Kinderkoor-Enschedese-Muziekschool-Liedje-Met-Een-Hoepeltje-Erom-Deel-2-MP3-Download/11482793.html

Hier kun je ze zelfs downloaden!

Toegevoegd na 6 minuten:
Is helaas niet helemaal gratis, maar goedkoper als de cd`s. Je kunt ze bijv. op je mp3 zetten of Ipod.
13 jaar geleden
De cd lekkere liedjes gezongen door gerda havertong is erg leuk ik heb hem toen gekregen van nutricia als reclame maar is echt heel leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iene, miene, mutte
tien pond grutten
tien pond kaas
iene miene mutte is de baas!

Ik ben geboren in Frieseland
Frieseland, Frieseland
ik ben geboren in Frieseland
en daarom ben ik hier.

Van jampot jampot likkelikkelik
van jampot jampot likkelikkelik
en daarom ben ik hier!

Ik heb geen vader of moeder meer
moeder meer, moeder meer
ik heb geen vader of moeder meer
en daarom ben ik hier!

Van jampot jampot likkelikkelik
van jampot jampot likkelikkelik
en daarom ben ik hier!

Ik heb geen broertje of zusje meer
zusje meer, zusje meer
ik heb geen broertje of zusje meer
en daarom ben ik hier!

Van jampot jampot likkelikkelik
van jampot jampot likkelikkelik
en daarom ben ik hier!

Ik heb geen sokken of schoenen meer
schoenen meer, schoenen meer
ik heb geen sokken of schoenen meer
en daarom ben ik hier!

Van jampot jampot likkelikkelik
van jampot jampot likkelikkelik
en daarom ben ik hier!

Ik heb geen eten of drinken meer
drinken meer, drinken meer
ik heb geen eten of drinken meer
en daarom ben ik hier!

Van jampot jampot likkelikkelik
van jampot jampot likkelikkelik
en daarom ben ik hier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb onlangs een heel leuk boekje gekregen, omdat wij een kindje krijgen. Bijna onmisbaar in de boekenkast. Het boekje heet Hop Marjanneke en bevat allemaal bekende kinderliedjes uit grootmoeders tijd.
Vond deze zelf altijd heel mooi (ook ut het boekje):

Drie schuintamboers,
die kwamen uit het Oosten,
Drie schuintamboers,
die kwamen uit het Oosten.
Rombom, wat maal ik erom?
Die kwamen uit het Oosten.
Rombom!

Weet niet precies waar het over gaat, maar vind het een heel leuk melodietje. Er zijn veel leuke liedjes, leuk om voor je kindje te zingen. Geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zoon wist ook niet waar het over ging, hij zong altijd dapper dat ze uit een "doosje" kwamen
+1
De liedjes van Cowboy Billie Boem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een koe in Apeldoorn
Die had haar staart verloren
Die had haar staart verloren, zomaar midden in de week
Ze was op straat gaan lopen
Om kina-wijn te kopen
En heeft die staart verloren, toen ze eventjes niet keek

Ze kon 'm nergens vinden
En vroeg aan alle vrinden
Heb jullie ook een staart gezien? Zo eentje met een kwast
Nee, zeiden alle ossen
En zeker niet een losse
We hebben wel een staart gezien, maar ja die zat nog vast

Je ziet het niet van voren
Zei men in Apeldoorn
Je ziet het wel van achteren, maar hindert dat? Och kom...
De koe ging aan het schreien
En alle ossen zeien
We kunnen haar niet troosten want ze wil die staart weerom.

En toen kwam er een vrindje
Een lief klein koeiekindje
Dat zei: Ik heb vanmorgen toch zo'n rare koe gezien
Twee staarten aan haar bastje
Aan ied're staart een kwastje
Zou een daarvan de staart zijn, die verloren is, misschien

Toen riepen alle ossen tegelijk: Hoera! Hoera
En heeft de koe haar staart terug
Nou, reken maar van ja