Dat ligt er maar net aan waar in Twente.
Meestal barst het van de jonge meiden en studentes die graag op die manier en centje willen bijverdienen.
Kennismaken en een paar keer thuis uitnodigen (mee laten eten, een middagje mee laten draaien ofzo) VOOR het eerste echte oppassen.

Het voordeel van studentes lijkt wellicht dat ze wat ouder zijn, maar een jonger meisje zonder vriendje waar eventueel nog (mobiele) ouders in de achterwacht zitten is in de praktijk betrouwbaarder.

Met een briefje in de supermarkt of wat rondvragen onder bekenden kom je vaak een heel eind.

Waar woon je ? Mijn dochter zoekt nog een adresje ;-)

Toegevoegd na 1 uur:
Als je kinderen hebt met een gebruiksaanwijzing of bijzondere zorg, kun je overigens ook proberen een beroep te doen op de oppassers van de Vrijwillige Oppas- en thuishulp Twente.
Daar heb ik zelf in het verleden voor gewerkt, en dat zijn in de regel volwassen vrouwen vaak - maar niet altijd- uit de zorg, die oppassen op (lichamelijk of verstandelijk) gehandicapte kinderen en volwassenen, vaak om mantelzorgers te ondersteunen, maar ook voor zomaar.
Het oppassen varieerde van een hele avond lego-en met een autistische jongen, een nacht oppassen aan een doodziek meisje met zuurstof, kinderen met sondevoeding in rolstoelen, tekenfilms kijken met een volwassen jongen met Down, erg dankbaar werk.

Toegevoegd na 1 uur:
Het heet inmiddels Steunpunt Informele Zorg zie ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is allemaal heel goeie info. Bovendien ga ik op je aanbod in... Ik bel je van de week... Heel erg bedankt!

Andere antwoorden (2)

Vooral rondvragen onder bekenden werkt goed. Vraag eens aan buren, collega's, vrienden van clubjes etc. of ze iemand weten. Dan heb je meteen ook referenties.

Als het gaat om een heel weekend oppassen, zou ik niet te snel beslissen en de oppas eerst af en toe een avondje, en dan een dag, en pas dan een heel weekend op laten passen. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe oud jouw kinderen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie het ook wordt, laat die persoon in ieder geval een verklaring van goed gedrag halen op het plaatselijke stadhuis/gemeentehuis. Kost ongeveer 30 euro.
Eerst op gesprek laten komen, dan een keer met de kinderen laten optrekken als je erbij bent.

Alert zijn. Je hoort zulke akelige verhalen tegenwoordig!

En is het niet mogelijk een weekend bij en vriendinnetje te laten logeren? En dan jij op een ander weekend dat vriendinnetje terugvragen?

Of in de familie, een zus, een tante, vragen om het weekend in huis te komen?