wat kan ik doen als mijn dochter van 6maanden de flesvoeding weigert?

Kijk mijn dochter van 6 maanden eet ook gewoon met ons mee maar ze weigert de fles voeding alleen die in de avond wil ze maar over dag wil ze de flesvoeding niet meer hebben

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.9K

Antwoorden (6)

Dan geef je haar toch iets anders. Ze heeft die melk echt niet nodig hoor. Geef je yoghurt of amandelmelk.

Veel groene groenten bevatten meer calcium dan melk.
Onze dochter wilde na 6 maanden ook geen melk drinken. Ze heeft daarna nooit een druppel melk gedronken en is toch heel gezond groot geworden.

Amandelmelk is echt heel goed!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn beide kinderen hadden op de leeftijd van 7 maanden geen fles meer en aten volledig met de pot mee en ja ik weet dat het tegenwoordig anders gaat en de baby's langer aan de fles zitten,maar als je kleine het met de dagelijkse kost prima doet,dan geef je toch geen fles meer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf 6 maanden is melk in ieder geval niet meer de hoofdvoeding, dat scheelt. Heb je al geprobeerd de melk uit een beker te geven? Sommige kinderen doen dat liever dan uit een fles.
Onze kinderen hebben weinig uit een fles gedronken, ik gaf lang borstvoeding, maar met 6 maanden dronken ze ook al wel uit een beker. En toen de jongste net een jaar was, kon ze zelfstandig uit een gewone beker drinken, zonder tuit dus. Hartstikke handig om ze vroeg aan te leren, want dan kunnen ze meteen overal iets drinken zonder dat je vanalles hoeft mee te slepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is zoals moedertje natuur het heeft bedoeld, ook al krijgt je kindje de fles inplaats van borstvoeding. Dit is een hele natuurlijk reactie, precies zoals het bedoeld is. Op deze leeftijd heeft het lijfje van je kindje net iets meer nodig dan wat ze uit de flesvoeding of borstvoeding haalt. En eigenlijk zou het anders om beter geweest zijn, als ze eerst de fles/borst weigert, want dan geeft haar lichaampje aan dat ze andere voeding nodig is, maar zoals het nu gaat bij jullie is ook geen ramp. Het is wel belangrijk dat je kindje nu voldoende vitamine d krijgt in haar voeding en als aanvulling daarop ook genoeg vitamine c zodat de vitamine d goed word opgenomen in haar lichaam.
Kijk goed naar wat je kindje aan geeft en blijf gewoon melk aanbieden, maar beter is iets van bv soja melk, want de meeste flesvoeding is nu eenmaal op koemelkbassis en de naam zegt het al, dat is voor koetjes bedoeld en niet voor mensen........Gevarieert eten is belangrijk en voor de dorst slappe kruiden thee en water. Nu is het moment om haar gezonde etenswaren en drinken aan te leren, nu ze smaak gaat ontwikkelen.

maak je geen zorgen en geniet van je kindje!

Toegevoegd na 4 minuten:
Als ze de flesvoeding s avonds niet meer wil, betekend dat ze overdag genoeg voeding(stoffen) binnen krijgt en als ze er lekker om slaapt verder en goede natte luiers heeft s'morgens is er niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens, een kinderlijfje weet wat het moet doen en waar het behoefte aan heeft. +1
Wij hebben ook een hoop gedoe gehad als het om drinken aankwam. Van alles geprobeerd. Waterijsjes, veel fruit, diksap enz. Probeer te zoeken naar hetgeen je kindje lekker vindt. Succes! Ik weet hoe uitermate frustrerend dit is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ons zoontje is nu ook net 6 maanden en weigert ook de fles overdag behalve savonds.
Ik geef hem nu een bordje pap en dat gaat veel beter BEHALVE ALS HIJ MOE IS DAN EET HIJ ZOIEZO NIET ik zorg dat hij zijn pap krijgt voordat hij te moe word desnoods laat ik hem even een half uurtje slapen anders drinkt of eet hij heel onrustig.
Ook komt het heel vaak voor dat er een boertje vastzit. houd hem als hij tenminste ook onrustig is (want dat vertel je niet) even rechtop en kijk of dan geeft.
Ook mag je met 6 maanden beginnen met wat kleine stukjes brood met een beetje melk tussendoor. vaak hebben ze rond de 6 maanden meer behoefte aan vastigheid.
Volgens mij mag je nu pas brood met 7 maanden maar met mijn andere 2 kindjes was dat met 6 maanden al.
Zie het even aan als hij zich makkelijk verslikt wacht je daar nog 2 weekjes mee.
Succes ik hoop dat het lukt.