Volgens mij hang het niet zozeer van de leeftijd af, maar meer van hoe ze slapen, hoe ze met elkaar overweg kunnen en waar ze behoefte aan hebben. Als een van beide een 'slechte slaper' is, zou de ander daar last van kunnen hebben. Maar als de ander er toch doorheen slaapt, hoeft ook dat geen probleem te zijn. Ook wel handig als ze op dezelfde tijd gaan slapen en ongeveer dezelfde tijd wakker worden. En als ze ouder worden krijgen ze behoefte aan meer hun eigen plekje; dat verschilt ook weer per kind wanneer dat is.

Wij hebben gedacht: we doen het gewoon, en als het niet (meer) goed gaat, moeten we wat anders bedenken. We zijn van plan ze in ieder geval tegen hun twaalfde weer een eigen kamer te geven, maar eerder als dat nodig blijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het zou nu zeker kunnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen mijn zusje geboren werd (3 jaar na mij) ben ik bij mijn broer (1,5 jr ouder) op de kamer gaan slapen. We hebben bijna 6 jaar op dezelfde kamer geslapen...
Ging best goed! Haha, soms wel ruzie natuurlijk, maar ook een échte broederband gekregen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn oudste en jongste dochter slapen samen sinds de jongste geen nachtvoedingen meer kreeg. Ze was toen denk ik ergens tussen een half jaar en 9 maanden, de oudste was 6. De jongste is nu bijna 4 en de oudste bijna 10 en ze slapen nog steeds in goede harmonie op een kamer. We denken wel dat we iets moeten verzinnen als de oudste naar de middelbare school gaat, maar dat zien we dan wel weer.
Maar jouw kinderen kunnen zeker al samen slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is geen leeftijd voor, ik heb altijd met mijn zus samen op een kamer geslapen. Vroeger was het niet anders, soms lagen kinderen met 3 , 4 of meer op een kamer en die zijn allemaal groot geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leeftijd is geen probleem. Met 3 jaar verschil voorzie ik ook (gezien de leeftijd van de jongste) geen problemen met 'klieren', wat ze zo rond de 5-7 jaar dus wel gaan doen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier gingen ze samen slapen toen de jongste eigenlijk naar een eigen kamer ging met 1 jaar. De oudste twee waren toen 3 en 4,5 en sindsdien slapen ze met z'n 3en samen.