waarom weigert mijn dochter van 5 om zindelijk te worden?

onze dochter van 5 wil nog steeds niet zindelijk worden.
als ze in blotte billen loopt voelt ze het wel goed, maar zodra ze een onderbroek aan heeft poept ze in haar broek. Ze is ook erg koppig. Ze weigert uit zich zelf naar de wc te gaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
terug luiers aan doen helpt soms.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je zeker dat het koppigheid is?? Het kan ook medisch zijn. Dan is rondlopen in haar blote billen veilig voor haar. Niemand wordt dan boos als het mis gaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zé is al in het bekkencentrum geweest

Het beste antwoord

Dwang of aanmoedigen heeft vaak een negatief effect, je kind moet daar echt aan toe zijn. Maar de meeste kinderen van 5 jaar zijn in ieder geval overdag zindelijk en hebben 's nachts soms nog een ongelukje. Als je dochter om welke reden dan ook op haar vijfde jaar nog niet zindelijk is, dan is het tijd om naar je huisarts te gaan met dit probleem, zodat de oorzaak kan worden opgespoord (eventueel met behulp van een uroloog) en een oplossing kan worden gevonden. Maak er niet teveel drukte om en neem haar gewoon eens mee naar de huisarts, doe daar je verhaal. Laat je niet opjagen door school, of je kind heeft een medisch probleem waardoor het niet lukt, of je dochter is er om wat voor reden dan ook, nog niet aan toe.
Ga ervan uit dat het goed komt en straal dat ook naar je dochter uit. Je kunt hier verder zelf weinig aan doen. De huisarts kan je dochter beter helpen met dit probleem dan jij.
Succes.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vaak heeft zindelijk worden niets te maken met willen, maar met kunnen. Ook teveel aandacht hieraan geven kan averechts werken. Kinderen zijn verschillend, de een praat snel, de ander is snel zindelijk. Kijk naar de positieve dingen die je dochter kan en doet en leg daar de aandacht op. Dan wordt het probleem voor zowel je dochter als voor jou, stukken kleiner. Laat je niet gek maken door de normen of statistieken waaraan een kind "moet" voldoen, bekijk jouw kind zoals ze is, zo is het goed. Wat niet wil zeggen dat dit niet medisch onderzocht moet worden, maar als je zelf het probleem kleiner maakt, is het lang zo erg niet meer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vond het een duidelijk antwoord en Kan er denk ik wel wat mee