Totaal uit den boze om dat soort vragen te stellen. Het gaat toch niemand wat aan verder? Dat is iets van de moeder, de kinderen en de vader(s). Als ze het je wil vertellen doet ze dat vanzelf wel, en anders hou je eigen gedachten gewoon voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thnx :) je bent de tweede al vandaag :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dan krijg je er zoiezo 1 van mij +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus wat jij zegt is dat het beter is dat mensen dit soort dingen over je denken en daar voor altijd zo over blijven denken, i.p.v. het recht tot de man af vragen zodat je het misverstand uit de wereld kan helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dutchantain: mensen denken zoveel, altijd! je hoeft niet iedereen uitleg te geven.
het gaat je toch helemaal niks aan wie de vader van iemand anders zijn kinderen is? is dat niet iets wat prive is? dat hoef je helemaal niet te weten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar wil ik je ook wel deels gelijk in geven. Je hoeft je ook niet druk te maken om wat de hele wereld bevolking over je denkt, dan kan je ook bezig blijven. Zolang je zelf maar weet hoe het zit. Maar als iemand je benaderd met zo'n vraag, waarom moet je dan uiterst beledigd zijn? Je kan dat ook positief benaderen. Als voorbeeld, de mensen wachtend bij een school op hun kinderen. Als je dan hoort wat mensen over elkaar zeggen, zonder ook maar echt te weten hoe het zit. Dan is het toch beter om op de man af te vragen hoe dat zit, dan dat achterbakse geklets?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achterbaks geklets hou je altijd. Ookal geef je een antwoord, dan nog moet je je maar afvragen wat er mee gebeurd. Lekker belangrijk wat anderen denken of zeggen. Je mag het altijd vragen, maar ik blijf er bij dat ik dat soort vragen uiterst ongepast vind, puur om het feit dat het je niks aan gaat. dan roddelen ze maar lekker, je hoeft geen openheid van zaken te geven omtrent de afkomst van je kinderen. Dat is zo'n beetje het meest intieme, waar je geen verantwoording voor hoeft af te leggen, alleen om geroddel te voorkomen of iemands nieuwsgierigheid te bevredigen. Ook ik kreeg vragen. Ik heb namelijk een donker kind terwijl ik blank ben. "waar komt ie vandaan""hoe lang heeft u hem al"? (alsof ik een hondje uit het asiel had gehaald). Er vanuit gaande dat die mensen zelf al de conclusie hebben getrokken dat het om een adoptie ging, vind ik ook dit brutale vragen. Stel dat het wel om adoptie ging, dan is dat al gevoelig genoeg en beschouw je het als eigen kind. Ook daar hoef je niet op te antwoorden.
Mijn donkere kind is mijn eigen vlees en bloed. Kreeg ik later nog een kind. Blond, blank, blauwe ogen. Je moet de brutaliteit van mensen eens weten! In het begin ging ik dingen uitleggen, maar waarom eigenlijk? Mijn zaak, niet die van iemand anders. Dus.... ik bevredig geen nieuwsgierigheid meer van onbeschofte mensen die denken zich met andermans priveleven te moeten bemoeien. Praat en denk maar lekker denk ik dan. Zolang ik, mn kids en de vader maar weten. Dat zijn de enige die recht hebben op die wetenschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft ook geen verantwoording te geven, dat is ieder zijn eigen recht. Maar je hoeft ook niet iedereen als brutaal en onbeschoft te bestempelen die er wel naar vraagt. Je kan het ook positief benaderen. Het ligt ook aan de manier waarop het wordt gevraagd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies nathalie82, dat is wat ik bedoel. Het zijn onnodig kwetsende en beledigende vragen. En ookal zouden het kinderen zijn van 2 vaders, dan nog vind ik dat niemand je die vraag hoort te stellen. Het is iets wat de vader, het kind en de moeder aan gaat en verder niemand.

Andere antwoorden (19)

Ja, dat getuigt niet van goede omgangsvormen. Tenzij je zelf vermoedt dat je hebt bijgedragen aan haar kindertal.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
aan je eigen moeder moet je dat toch kunnen vragen?
stel dat je vermoedt dat je een andere vader hebt?
Rieneke1
14 jaar geleden
nee, no way dat je het ter sprake mag brengen bij een willekeurig iemand.
Rieneke1
14 jaar geleden
nou. eerlijk gezegd vind ik dit echt geen normaal gedrag.
hoe reageer je daar dan op?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn jouw kinderen eigenlijk wel van dezelfde vader?
(grapje)
ja dat is een beetje brutaal ,hihii,het ligt eraan ook wel aan of die moeder familie is en wat voor band jij met haar hebt. Maar in de eerste instantie vraag je dat niet. Als de kinderen toataal niet op elkaar lijken ,zou je dat kunnen zeggen. En dan maar afwachten wat moeder terug zegt;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ah, je EIGEN moeder. Dat stond niet in je vraag. Als je een andere huidskleur hebt dan je broertjes en zusjes, dan zou ik het vragen, ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow zit het zo hahaa ,maar nee het is niet aardig als het gevraagd wordt.
vragen staat vrij of ze het in dank afneemt en of je antwoord krijgt is maar de vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt er mogelijk mensen mee kwetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is zeer onbeschoft om dat te vragen, zeker als je niet een goede relatie hebt met die persoon. Aan een goede vriendin kan je het wel vragen, maar ook met voorzichtigheid.
Als mensen dat aan je vragen mag je ook zegen dat je daar niet op antwoord en dat je het erg beledigend vind. Zo een vraag suggereert namelijk ook iets over de moeder.

Zowiezo moet je pijnlijke onderwerpen vermijden bij mensen die je niet goed kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo suggereert dat is iets over de moeder? Dat is iets wat je er zelf van maakt en zegt meer over je eigen denkwijze over vrouwen met kinderen van verschillende mannen. Een vrouw kan toch ook een kind uit een vorige relatie hebben. Mag ze met haar nieuwe partner dan geen kinderen krijgen? Bekijk het eerder positief. De mensen die dit vragen zullen wel de eerlijke rechtstreekse mensen zijn. In ieder geval beter dan de mensen die hun bek niet opentrekken maar je wel met scheve ogen aankijken.
Is het spreekwoord niet: "vragen staat vrij". Dus ja je kan het vragen. Of ze daarna nog met je door een deur wil is weer een andere vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg ik toch in mijn antwoord, lees deel twee, dus de laatste zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ervaring? Onderzoek? Onderbouwing graag! Met bron!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Sherpa?, gewoon levenservaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nathalie, lijkt mij dat je kinderen met die vragen komen, dus ik snap je reactie niet.
ik vind dit een impertinente vraag,
krijg je het voor elkaar hier kalm op te reageren?
zeg dan; sorry, maar dat is prive! dat vraag je toch niet!
en dat breng je positief, met een lach op je gezicht, dan ligt de bal bij hun ;)
14 jaar geleden
Ik vind het erg brutaal ! Je kunt natuurlijk wel een praatjer beginnen en het over haar gezin en kinderen hebben . Misschien verteld ze dan presies hoe en wat . Waarom wil je het van haar weten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand mij die vraag zou stellen dan denk ik dat er wel een aardig aantal rode waas-jes voor mijn ogen zouden verschijnen.
Daargelaten of het waar is of niet zou ik zo'n vraag niet kunnen waarderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het niet onbeschoft om dat te vragen. De manier waarop kan wel onbeschoft zijn. Je kunt het toch altijd voorzichtig brengen, eventueel benoem je erbij dat het niet de bedoeling is om de persoon in kwestie te kwetsen. Veel mensen, waaronder ikzelf, hebben liever dat je vragen komt stellen dan dat je allerlei interpretaties en vreemde gedachtengangen achter hun rug om hebt. Ik ben moeder van vier kinderen en ik heb deze vraag regelmatig gekregen. Ja mijn kinderen hebben allemaal dezelfde biologische vader. Ik weet niet waarom mensen dit vragen, mijn kinderen lijken allemaal op elkaar en op hun vader. Misschien vinden mensen vier kinderen veel en verwachten ze niet dat je zo veel mensen bij een zelfde man hebt. Vroeger kon je zo'n vraag niet stellen. Toen waren alle kinderen van dezelfde man en als dat niet zo was dan werd dat wel zo voorgedaan alsof het wel zo was, immer je wou geen schande ziojn toch?! Maar tegenwoordig is het allemaal normaal. Je hebt zoveel verschillende gezinssamenstellingen tegenwoordig. Daar kijken niet veel mensen meer raar van op, tenzij je nog van de oude stempel bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mensen (vooral vrienden) niet te koop lopen met dit soort informatie zullen ze hier ook echt niet graag over praten of denkt zelfs de "vader" dat hij echt de biologische vader is.
Hier naar vragen word dus meestal echt niet op prijs gesteld.
wat is ook je belang om dit te willen weten wanneer je niet de vermoedende vader bent ???

Je hoeft het niet persee te vragen, in 99% van de gevallen kan je dit ook zien aan de genetische erfenissen.
Het komt bv maar zelden voor dat een kind niet de oogkleur van een van zijn ouders erft, ook haarkleur en gezichts contouren.
Een kind met zwart haar en bruine ogen zou weleens een andere vader kunnen hebben wanneer de rest van het gezin blauwe ogen en blond haar heeft.

Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, kijk maar eens naar albino's dus houd je bevindingen lekker voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het zelf eerlijk gezegd niet durven vragen, omdat ik niet weet of iemand dat vervelend zou vinden, ik zou de vraag vermommen in de hoop er toch achter te komen, vragen of ze op hun vader lijken oid.

Maar eigenlijk: waarom zou het erg zijn om te vragen? Een eeuw geleden was de norm dat je 1 partner had in je leven dus toen kon je het idee dat iemand meerdere relaties heeft gehad misschien losbandig vinden, maar tegenwoordig is het toch helemaal niet raar als iemand gedurende zijn/haar leven meerdere relaties heeft? Ik vind daar persoonlijk niks mis mee. En als iemand meerdere relaties heeft, kan diegene ook kinderen van verschillende partners hebben.

Ik neem aan dat sommige mensen de vraag interpreteren als 'heb jij met zoveel verschillende mensen sex dat je van verschillende vaders kinderen hebt?' ofzo, en het daarom beledigend vinden. Maar dat is niet echt reëel vind ik, iemand kan ook een relaties hebben gehad van 10 jaar en daar een kind uit hebben, en later een relatie van wel 50 jaar en daar een kind uit hebben. Daar is totaal niks losbandigs aan, en toch zijn er dan kinderen van verschillende partners.
Dus ik vind het eigelijk totaal niet nodig dat die vraag als belediging gezien wordt.

Jij vindt het vervelend als mensen het vragen, hoe interpreteer jij het als iemand je dat vraagt, wat zie jij als de onderliggende boodschap? Ben ik wel benieuwd naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je antwoord eens. Dit bedoel ik dus ook. Wat ik hier ook in een reactie en in mijn antwoord heb gezet. De vraagsteller vind het i.d.d. niet leuk om te horen omdat het bij haar overkomt alsof ze met jan en alleman het bed deelt (Dat gaf ze aan in een reactie). Ik vind het ook niet zo raar als mensen er naar vragen. Niet iedereen die er naar vraagt bedoeld het onaardig. Vandaag de dag is alles mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die persoon weet dat je al zo lang samen bent, is het inderdaad anders. Hoewel het nog best vaak voorkomt dat een man bijvoorbeeld onvruchtbaar is, en als er dan dus biologisch gezien een andere vader is, is er natuurlijk geen sprake van vreemdgaan of schande.
Ja, dat is echt niet gepast.
Wat maakt het uit?
Wanneer zij er zelf niet over begint, zou ik het zeker niet doen.
Misschien vind je het goed om jezelf af te vragen of het voor jou verschil uitmaakt wanneer het wel of niet zo is?
En welk verschil?
Want het antwoord dat je erop vindt, zegt iets over jou en jouw waarden en normen etc. Daar krijg je dus zelfkennis van en dat is rijkdom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een behoorlijk brutale vraag. Zeker gezien je reacties dat die vraag door wildvreemden word gesteld. Niet normaal gewoon, waar is de tijd dat mensen zich netjes met hun eigen zaken bemoeiden?
Ik kan me aan de andere kant wel voorstellen dat als je een goede kennis bent en zeer nieuwsgierig je het voorzichtig zou kunnen vragen.

Ik ben benieuwd hoe je hier op reageerd. Zelf lijkt het me wel wat om dan te provoceren.
"Ja, de (2) kinderen zijn van 3 verschillende vaders. En hoe zit met jou liefdesleven, kom je nog wel aan je trekken" of zoiets. Afhankelijk van de persoon die het vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongepast, jazeker. Dus een wijsneuzerig ongepast antwoord in de trant van: "Ja joh, die ene is van de melkboer, die andere is van de postbode, mijn hart is véél te groot, daar ben ik mee geboren, daar ga ik ook mee dood."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet ? Anders kom je het nooit te weten. Heb je liever dat ze het zich afvragen en er thuis over praten ?
Recht door zee zijn is niet hetzelfde als bruut zijn. Het is gewoon een brute, persoonlijke vraag die je onmogelijk kunt vervormen in een niet brute vraag. Natuurlijk hangt dit ook af hoe bekend deze persoon voor jou is.
In het kort (en het Engels): Hate the question, don't hate the one asking it.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen staat vrij maar ik kan geen reden bedenken waarom iemand dat zou moeten weten.
Om welke reden zou je dat willen weten buiten gewoon nieuwsgierigheid? Ik vind het onfatsoenlijk om zoiets te vragen en het dient naar mijn idee geen enkel nut.
Dus ik zeg: niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag je het met een ( goede) reden of om nieuwschierig te zijn?
vraag je dat zelf eens af... dan weet je vanzelf het antwoord ook wel.
Laat ieder in zijn waarde, als de tijd rijp is wordt het vanzelf wel aan je verteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt er aan wat de reden van deze vraag is en hoe je in verhouding tot die moeder staat.